Behöver Nytt Rollspel till PC

Medlem
Behöver Nytt Rollspel till PC

Jag har nu letat ett tag efter ett nytt RPG till pc och har inte haft någon tur än. Jag har redan Oblivion och The Witcher.

Tacksam för svar

Neverwinter Nights 2 hördes inte vara någon höjdare (tbh orkade jag aldrig ens bry mig om den kampanjen), men expansionen Mask of the Betrayer till det ÄR däremot riktigt spännande. Bortsett från de tråkiga striderna (fasen att jag aldrig lär mig att rena fighterklasser alltid är skittråkiga)

Menar du för övrigt nytt för dig själv eller måste spelet vara relativt nytt? Ifall äldre spel är tillåtna bör du kolla in Fallout 1&2, Baldur's Gate 2 och Arcanum åtminstone. Fyra höjdare.

Medlem

Helst nya spel

Medlem

Du får ej missa ett välpatchat Gothic 3!

Medlem

Är gothic 3 bra?

Inaktiv

Temple of elemental evil är bra och hyffsat nytt. Alla riktigt bra rollspel är tyvär inte nya. Ska du ha nya rollspel får du nästan nöja dig med "amerikanska" rollspel ala Kotor och Mass Effect.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Neverwinter Nights 2 hördes inte vara någon höjdare .

Du skämtar?
Personligen så har jag fastnat helt för den kampanjen. Den och dess karaktärer är helt underbara, rakt igenom.

Starten var dock lite seg, men inget att haka upp sig på. I andra halvan av Act 1 så drar den igång ordentligt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Neverwinter Nights 2 hördes inte vara någon höjdare

Håller med till 100%. NWN2 är skräp jämfört med ettan. Fast det är nyare så du får lite flashigare grafik om du är ute efter det iofs.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:
Skrivet av peak_performance:

Neverwinter Nights 2 hördes inte vara någon höjdare

Håller med till 100%. NWN2 är skräp jämfört med ettan. Fast det är nyare så du får lite flashigare grafik om du är ute efter det iofs.

Mer genomarbetade dialoger, mer åt rollspelshållet istället för slack n hash men framförallt tillgång till en större grupp ser jag inte som negativt. Lägger in den vanliga klyschan att smaken är som baken här, samt att jag ibland ser en viss nostalgifiering i de äldre spelen fast det egentligen inte stämmer.


signatur
Inaktiv

Nja.. tycker inte att det är mer åt rollspels-hållet alls faktiskt.
Smaken är dock som baken indeed.
NWN2 är väl ok antar jag, har bara spelat det i typ 5 timmar kanske innan jag sålde mitt ex.

Inaktiv
Skrivet av Ascendant:

Du skämtar?
Personligen så har jag fastnat helt för den kampanjen. Den och dess karaktärer är helt underbara, rakt igenom.

Starten var dock lite seg, men inget att haka upp sig på. I andra halvan av Act 1 så drar den igång ordentligt.

Du skämtar?

Under andra halvan av akt 1 kommer man ju till de oändliga orchgrottorna, alias den segaste biten i hela spelet. NWN2 var visserligen inte genomgående uruselt som NWN1, men med en lite för seg kampanj med inte mer än halvdan story, dåliga kontroller/kamerastyrning (när det släpptes, det har förbättrats i patcharna, men jag skulle ändå föredra spelet i Infinity Engine) och påtvingade karikatyrartade NPC:er (måsåvara att de var ganska bra sådana, men det kändes alldeles för lätt att sortera dem i fack) blev mitt bestående intryck mest en axelryckning.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Ascendant:

Du skämtar?
Personligen så har jag fastnat helt för den kampanjen. Den och dess karaktärer är helt underbara, rakt igenom.

Starten var dock lite seg, men inget att haka upp sig på. I andra halvan av Act 1 så drar den igång ordentligt.

Du skämtar?

Under andra halvan av akt 1 kommer man ju till de oändliga orchgrottorna, alias den segaste biten i hela spelet. NWN2 var visserligen inte genomgående uruselt som NWN1, men med en lite för seg kampanj med inte mer än halvdan story, dåliga kontroller/kamerastyrning (när det släpptes, det har förbättrats i patcharna, men jag skulle ändå föredra spelet i Infinity Engine) och påtvingade karikatyrartade NPC:er (måsåvara att de var ganska bra sådana, men det kändes alldeles för lätt att sortera dem i fack) blev mitt bestående intryck mest en axelryckning.

Har vi spelat samma spel?

Hade dock förövrigt samma åsikt det första året jag ägde spelet också, men i höstas hände något - jag började avguda det totalt! (antar att detta händer med billigt köpta titlar).

Jag tycker att första halvan av akt1 är riktigt seg, men när man väl kommer ut från neverwinter och just bort till dessa orch-grottor som storyn tar fart på allvar. Att sedan äga en helt fästning (men betala för att förbättra rivningskåken) gjorde mig riktigt stolt som väldigt få spel har lyckats med.


signatur
Medlem

Never Winter Nights (1) är inget nytt spel men tyvärr fortfarande det bästa dator rollspelet i min mening. I alla fall online.

Vill du spela ett spel med bra fantasy atmosfär som nästan känns som att spela det gamla hederliga Drakar & Demoner...då är NWN1 för dig!


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Inaktiv

NWN1 singleplayer var skit (jämfört med dess *spirituella* föregångare).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Om definitionen av "nytt" är lite flexibel, Knights of the old Republic 1&2, ja tvåan är inte lika bra som ettan men den är överlägsen många av dom nyare rollspelen fortfarande.

Gällande NWN2, jag gillade det skarpt möjligtvis eftersom jag spelade för storyn och inte för combat - vilket enligt mig alltid vart rätt värdelöst i D&D spel. Se det som en 20timmar lång film istället

I övrigt så är väl Mass Effect det närmaste storspelet på gång.

Gen
Medlem

Som ett gammalt Diablo 2 fan så köpte jag Titan Quest häromdan och föll för det direkt. Köpte även expansionen som gjorde spelet ännu bättre. Hack n Slash när det är som bäst <3

Medlem

hellgate london fastnade jag för snabbt som fan! Fast spelar bara singel player, men skit kul iaf!

Medlem

Hellgate London tog det som var dåligt i min mening med Diablo, reptition. Du slåss mot samma demoner, i samma grottor igenom hela spelet. Enda skillnaden är väl att dom tar lite mer skada ju längre in du kommer, och sen avsaknaden totalt av dialog var ju inte bara lite störande för ett rollspel.

Medlem

Jag bara undrar i fall The elder scrolls IV oblivion är bra?

Åsikter varierar starkt även om den väldigt stora majoriteten tyckte att det var en mycket kul upplevelse. Jag är inte bland dem utan tycker det är ett tomt, fantasilöst, linjärt och i grunden tråkigt spel. Även hårt moddat.

Inaktiv

Oblivion är sådär. Väldigt roliga sido-quests och guild-quests men mainquestet är värdelöst.
Oblivion är dock verkligen inget rollspel, mer åt action hållet.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Inaktiv

Oblivion är ok. Sidouppdragen är roliga, alla olika gillen du kan gå me i är också väldigt roliga. Men när det kommer till ditt huvuduppdrag är det ingen idé att fortsätta spela, jättetråkigt.
Sen att alla fiender går upp i level med dig gör verkligen inte spelet bättre. Det betyder bla. att ALLT är öppet för dig från första minuten vilket inte är en positiv sak enligt mig.

Medlem

Tack för era osikter

Medlem

Som de andra redan har nämt så rekomenderar även jag Knights of the old republic serien. Helt sjukt bra spel. Och det underbara Mass Effect är ju snart här. Blir inte bättre än så


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Jag bara undrar i fall The elder scrolls IV oblivion är bra?

Om det är ett rollspel av den äldre skolan du förväntar dig så kommer du nog att bli besviken. Men som ett actionäventyr i fantasymiljö är det helt underbart. Tyvärr kan det bli aningen repetivt då många av uppdragen är identiska.

Citat:

Som de andra redan har nämt så rekomenderar även jag Knights of the old republic serien. Helt sjukt bra spel. Och det underbara Mass Effect är ju snart här. Blir inte bättre än så

Första spelet tog mig med storm. Fan va bra det var. Storyn, karaktärerna, miljöerna!

Tyvärr så levde tvåan inte upp till mina förväntningar och jag orkade inte spela mer än ~5h innan jag tröttnade.

Medlem
Medlem

Freelancer eller Phantasy Star Universe: Ambition of The Illuminus, perhaps ? x )

Finns ju en bra sökfunktion på den här sidan annars ; )

http://www.fz.se/spel/list.fz?dev=0&genre=14&plat=1&date=rele...

QRT
Medlem

om vi pratar om nya så nwn2 motb.

Inaktiv

ett snabbt instick:
jag leta gärna spel liknande titan quest. Max 2-3 år gammalt.

Vad är MKA för spel?

Det ska vara som TitanQuest! Alltså sådan typ av rpg, ingen first person rpg.

QRT
Medlem

hack n slash? nu blev det helt plötsligt ointressant.

12
Skriv svar