Rykte! Baldur's Gate III

Medlem
Rykte! Baldur's Gate III

'' Rollspels fans kan glädja sig åt att Bulder's Gate lär vara på väg tillbaka. Om rykten stämmer är det dock inte Biowere som utveklar denna gång och den nya, ännu hemliga, utveklaren har slopat den isometriska vyn för mer modern förstapersonsvy ''

Skriver den svenska tidningen GameReactor i sin nya nummer ( Feb 2008 Nummer 54)

Jag tycker iaf att det är väldigt häftigt att en sådan uppföljare kommer till en sådan bra spel!

Vad tycker ni på FZ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Blir det lika bra som Baldurs gate dark alliance så då säger man ja tack till en 3a.

Medlem

Jag tror inte på BG3 rykten längre eftersom det har ryktats om det sen BG2 släpptes....plus om det släpps så kommer det aldrig bli lika bra som BG2 kanske om Bioware gör det man annars inte.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

FPS? Hm, njä. Försvinner inte lite av storheten då?

nj
Medlem
Skrivet av mullins:

FPS? Hm, njä. Försvinner inte lite av storheten då?

Gå nu inte och blanda ihop FPS (Quake, Unreal, etc) med förstapersons synvinkel mullepojken

Dock så måste jag hålla med om att tanken på ett tredje Baldurs Gate i förstapersonsvy bara känns fel... Känns som att det riskerar bli mer inriktad på en enda person än att kontrollera en hel grupp äventyrare. Men men...

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av mullins:

FPS? Hm, njä. Försvinner inte lite av storheten då?

Gå nu inte och blanda ihop FPS (Quake, Unreal, etc) med förstapersons synvinkel mullepojken

Dock så måste jag hålla med om att tanken på ett tredje Baldurs Gate i förstapersonsvy bara känns fel... Känns som att det riskerar bli mer inriktad på en enda person än att kontrollera en hel grupp äventyrare. Men men...

håller fullständigt med på det du sa


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Nja trots att jag är en stor Baldurs Gate älskare så är denna nyhet inget att höja på ögonbrynen åt. Förstapersonsvy och utvecklat av ett annat företag än Bioware :\
För mig så är Baldurs Gate serien och Bioware synonymer.

Medlem

Det låter lite som en flopp med förstapersonsvy och Baldur's Gate i samma mening. Men det vore kul om de verkligen lyckas.


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

Medlem
Skrivet av straxdax:

Blir det lika bra som Baldurs gate dark alliance så då säger man ja tack till en 3a.

ush, dark alliance var ju lätt seriens totala bottennapp.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Och jag som trodde expansionen till tvåan ganska mycket satte pungt på Baldurs Gate storyn. Som av de flesta erkänns som nummer 3 i förklädnad.

Det vore kul att se ett nytt spel som utspelar sig i Forgotten Realms. Med alla antydningar till förflutna händelser. Ungefär som IWD1-2 men kanske med en slagkraftigare story och med mer frihet i spelarens händer.

Inaktiv

Kendak, BG3 har varit under utveckling förrut, så det är väl ingen nyhet att de har en fortsättning på storyn?

Hursomhelst,
BG3 i första personsvy låter lika roligt som typ BG: Dark Alliance.. vilket var ett jävla skit spel. Håll kvar 2D:n.. ni kan köra med samma motor om ni så vill! Älskar IE.

Förövrigt så tror jag GameReactor har lika mycket rätt som vanligt.. dvs. inte speciellt mkt. BG3 kommer, det har vi alla vetat länge.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Måste säga sanningen här, tyvärr: Det kommer floppa. Tro mig.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Först Fallout och nu Baldur's Gate? Vad blir det härnäst? Ett Diablo 3 i förstapersonsvy?

Idioti.

Inaktiv
Skrivet av erge:

Först Fallout och nu Baldur's Gate? Vad blir det härnäst? Ett Diablo 3 i förstapersonsvy?

Idioti.

Precis det jag menar: "De" förstör en känd spelserier, som nästan skapade en genre, för att käna pengar.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Skulle föredra den gammla garfik motorn från BG II framför en ny med förstapersons vy.

Medlem

BG3 med förstapersons vy nej tack.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av straxdax:

Blir det lika bra som Baldurs gate dark alliance så då säger man ja tack till en 3a.

ush, dark alliance var ju lätt seriens totala bottennapp.

Why ?
jo smaken är ju olika, gillade iaf diablo stilen i dark alliance skarpt,
får se till att skaffa det igen till Gamecube.

Inaktiv

Forgotten realms känns faktiskt lite fel i 1:a person.

The elder scrolls är det enda som faktiskt passar i det

Inaktiv

Strax Dax, att jämföra Dark Alliance med dom andra spelen i serien är bara patetiskt. *med glimten i ögat*


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

mm... men var det inte så att Blackisle höll på med BG3 med en ny typ av motor (vars kärna även var tänkt för Fallout3)

När de stängdes ner för gott så plockade Bioware upp resterna och knåpade ihop vad som blev baldurs gate 2 expansion... altså BG3 i förklädnad mest för att faktiskt ge spelarna ett godtagligt slut.

Jag tror inte på BG3 som sagt men ett nytt spel med samma storhet vore något jag vill ha.

Inaktiv

Du knögglade till tidslinjen. Bioware påbörjade arbetet BG2-expansionen Throne of Bhaal (med samma motor) strax innan de blev klara med BG2. Något år senare påbörjade Black Isle sitt Baldur's Gate 3-projekt (Project Jefferson/FR6/The Black Hound) med en ny motor. Black Isles BG3 hade ingenting att göra med de tidigare Baldur's Gate-spelen, utan hade faktiskt mer ihop med Icewind Dale storymässigt ("The Black Hound" kommer från IWD:s cutscenes). BG3:s lead designer Josh Sawyer har sedermera tagit upp designdokumenten ur askan och jobbar på att släppa det som en gratismod till NWN2.

Anledningen till att Black Isles spel skulle heta Baldur's Gate 3 var att Interplay förlorat rättigheterna till D&D/Forgotten Realms, men fortfarande fick fortsätta existerande spelserier.

1
Skriv svar