mass effect är så jävla kul vad tycker ni det var typ utsålt i hela stoc

Medlem
mass effect är så jävla kul vad tycker ni det var typ utsålt i hela stoc

hej ville bara höra vad ni tycker8)


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

Vilken häftig rubrik!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Grym rubrik. Ja Mass Effect är riktigt bra, håller på att reda ut det för närvarande. Varvar det med Super Mario Galaxy. Galaxy tar upp mest tid dock.

Medlem

Tycker det är grymt, bara en sak att klaga på hittills, och det är planetutforskningen som i princip är samma sak hela tiden.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv
Skrivet av Oddman:

Tycker det är grymt, bara en sak att klaga på hittills, och det är planetutforskningen som i princip är samma sak hela tiden.

mm Planet utforskningen och AIn, det är typ dom 2"felen" i spelet. Hade hellre haft 3-4st städer som man gjorde en del side quests i än alla tråkiga bunkrar och mineraler på planeterna. Alla små siduppdrag på planeterna tog bort liten av mystiken som Mass Effect har.
Sedan en tråkiga AI som typ tvingade en att rusha eller bli rushad. Tog bort mycket av RPG känslan. Hade hoppas på mer taktik i varje strid.

Annars så är det ett riktigt grymt spel. Lirat igenom det ett par gånger nu, ska sätta mig ner och låsa upp hardcore och insane medaljerna lite senare

Medlem

PapaBear , du träffade helt rätt där. Kan bara instämma med din kommentar:)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Det verkar riktigt roligt, men det är ju ett tag kvar tills det släpps till Dator


signatur

[size="1"]Zeltaok, Citizen of [/size]
[size="4"][font="Comic sans MS"] The Free City of Lochlainn[/url][/font][/size]

Inaktiv

nån ide att skaffa det?


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Mass Effect var utan tvekan den största besvikelsen jag fått under senare år. Hade högre tankar om Bioware än så här.

Enda plussen är att det är snyggt och att det funkar bra som ett action RPG, men jävligt dåligt på rollspelssidan.


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Medlem

några komma tecken i rubriken skulle inte skada. Jag vet ej hurdan det är, väntar tills det kommer till PC, då har ni ett spel som kommer bli sönder gejmat av en viss gejmare....muhahaha


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

några komma tecken i rubriken skulle inte skada. Jag vet ej hurdan det är, väntar tills det kommer till PC, då har ni ett spel som kommer bli sönder gejmat av en viss gejmare....muhahaha

Jag är en av dom

Medlem
Skrivet av Azdeus:

Mass Effect var utan tvekan den största besvikelsen jag fått under senare år. Hade högre tankar om Bioware än så här.

Enda plussen är att det är snyggt och att det funkar bra som ett action RPG, men jävligt dåligt på rollspelssidan.

Du är nog en av få att tycka det.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Azdeus:

Mass Effect var utan tvekan den största besvikelsen jag fått under senare år. Hade högre tankar om Bioware än så här.

Enda plussen är att det är snyggt och att det funkar bra som ett action RPG, men jävligt dåligt på rollspelssidan.

Du är nog en av få att tycka det.

Han har faktiskt rätt, med det är roligt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tyckte det var ok, tröttnade dock. Något som jag störde mig otroligt mycket på var utrustningen. Destå bättre och bättre saker man hittar/köper så heter de och ser likadana ut, enda som skiljer är ett versionsnummer. ex. Spider I, Spider II, Spider III osv... Otroligt tråkigt.

Might and Magic VI - Mandate of Heaven ... Det var ett riktigt rpg det

Medlem

såg fram emot spelet länge, skaffade äntligen det tillsammans med min xbox360 för några veckor sen, Spelet är lite segt i början om jag ska vara ärlig, men nu har jag kommit rätt långt och jag har fastnat för det helt!

men är det någon mer än mig som finner ljudet från spelet väldigt irriterande? ibland höjs vissa ljud upp, som dialoger och ibland sänks dem, till exempel om du skjuter så sänks musiken och dialogen ganska mycket och håller sig i några sekunder innan allt blir normalt igen, Tycker det är väldigt irriterande att man måste använda sin fjärkontroll för att reglera ljuden till en Ok nivå

Medlem

Skulle ni rekommendera att köpa det till dator?

Medlem
Skrivet av ghoül:

spelet väldigt irriterande? ibland höjs vissa ljud upp, som dialoger och ibland sänks dem, till exempel om du skjuter så sänks musiken och dialogen ganska mycket och håller sig i några sekunder innan allt blir normalt igen, Tycker det är väldigt irriterande att man måste använda sin fjärkontroll för att reglera ljuden till en Ok nivå

Skumt. Jag hade inga såna problem alls med Mass Effect. Hade (då) en Pioneer receiver och 5.1 högtalare och hade klockrent ljud. Kolla i options och se om man kan ändra ljudet där. 5.1, Stereo, Mono etc osv. Kanske hjälper.


signatur
Medlem

Köpte det till krysslådan när det kom. Fytusan va roligt det var.
Nu kanske inte storyn var den bästa, men 100/100 till sättet den framförs på! Dialogsystemet och röstskådespelandet är mums.

När man står öga mot öga med Wrex är ett riktigt jävla klimax. Tur som fan att jag hade satsat tillräckligt med poäng i övertalning. Hade inte velat se spelets tuffaste karaktär kola

.

Medlem

Hur kan ni klaga på rollspelsbiten? Vilka spel, förutom papper och penna, är bättre på den fronten? Jag tycker faktiskt att dialogerna är minst lika bra som de till Fallout, om inte bättre. De känns väääldigt levande hela tiden. Jag gillar att ens handlingar formar ens karaktärs temperament. Om man går runt och är snäll hela tiden får man mer poäng i charm medan man inte kan höja intimidate eller vice versa. Och man bryr sig verkligen om sina kompisar. Jag får dåligt samvete på riktigt om jag snäser av Liara

Sen är det ju lite ballt att man kan övertala Saren att skjuta huvudet av sig i slutet om man har tillräckligt hög skill

Mass Effect är utan tvekan ett av de bästa spel jag någonsin spelat. Dessutom känns det motiverat att spela om spelet bara för att göra saker på andra sätt. Skjuter man ner tillräckligt många med ett visst vapen får man ju plocka med den skillen till sin nya karaktär också, så man kan spela en engineer som har assault rifle-skillen. Eller bara spela om med sin förra gubbe så man kan levla ännu högre om man vill. Sjukt bra spel hur som helst.

Medlem

Bara jag som helt och hållet tappade bort alla sidospåren? Jag kände mig tvingad att fortsätta på main-storyn hela tiden eftersom att den var så engagerande, så jag missade typ allt annat :/ Hade hoppats på att man typ skulle kunna köra side-missions efter man klarat main-storyn, som i oblivion typ. Men icke sa nicke, så nu är jag tillbaka på eden prime med min underbara infiltrator, inte ofta man börjar spela om ett spel direkt när man har klarat det.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

(

Sen är det ju lite ballt att man kan övertala Saren att skjuta huvudet av sig i slutet om man har tillräckligt hög skill

Det gjorde jag! Vad händer annars?

Skrivet av wiki:

När man står öga mot öga med Wrex är ett riktigt jävla klimax. Tur som fan att jag hade satsat tillräckligt med poäng i övertalning. Hade inte velat se spelets tuffaste karaktär kola

.

När inträffar detta?

Medlem

Om inget annat så är ovanstående ett väldigt bra exempel på varför Mass Effect just är så bra. Två spelare, två olika upplevelser av spelet.

För att svara på din andra fråga:

Han syftar antagligen på den mycket nerviga konversationen med Wrex på Virmire (när man kommit fram till salariernas bas).

Inaktiv
Skrivet av Kamikazeb:

inte ofta man börjar spela om ett spel direkt när man har klarat det.

Haha nä verkligen inte. Jag lirade igenom Mass Effect 3 gånger innan jag la det på hyllan. Just nu väntar jag bara på lite fler expansions ska komma ut, då kommer jag hoppa på det igenom och lira från Lv.1 Med en ny nisse på svåraste svårighetsgraden.
vore trevligt om det nya i PC versionen kunde bli patchat till Xbox.. skulle också få mig att lira det. Kunna styra sina AI's en för sig.. mm vill ha de.

Det enda spel jag typ lirat om direkt efter jag klara det, innan mass effect alltså, var Fable. Fables underbara myskänsla ville man bara inte bli av med hehe. Mass Effect känns likadant. Jag kan bara ha igång dess bakgrunds musik typ hela dan bara för att skapa känslan. typ typ typ

Medlem

Spelet var kort! Följer man huvudhandligen så slutar det snabbt.
Det faktum att de har "achivements" styker bara under hur kort spelet är. Om man nu jämnför med deras andra titlar. Typ Jade empire, kotor, baldursgate!!? etc.

Jag tycker inte dialogerna var imponerande. Man fick inte enns välja vad man skulle säga. Man valde något som påminde om det alternativ du ville ha. Typ man valde ja och så brog din gubbe igång en lång dialog du inte hade någon aning om att han/hon skulle säga. Kul!

Spelet var snyggt och det som imponerade mig var hur bra det flöt. Samt animeringar. Grafiskt sett är spelet en pärla. Det fanns inga direckt stora buggar och det känns genomtänkt.

Det höll hög standard om man slår det mot andra utvecklare men jag förväntade mig också mer från Bioware.

Medlem

Jag älskar spelet, håller på att spela det nu. Verkligen ett av dom bästa spelen som gjorts. Dom flesta nya RPG har bara gjort mig besviken, men det här är några av de bästa spel jag någonsin spelat

Härlig invecklad story, lagom mycket frihet, helt perfekt. Men tyvärr så var spelet från början menat att vara till xbox, vilket gör att den tar med sig den klassiska xbox grafiken till PC; Vissa detaljer är jättesnygga medan andra ser ut som gröt.

HJÄLP!

Har fastnat. Har kommit där man precis blivit utvald till Spectre. Fattar dock inte vad man ska göra sedan, så jag springer bara runt och gör mindre updrag för tillfället.

Hur fortsätter man main-updraget när man blivit Spectre? vart ska jag ta vägen?

Medlem

Jag antar att du ska till "ditt" skepp nu. Gå till Sesec eller hur det stavas (polisenheten). Därifrån tar du hissen som finns i mitten till ditt skepp.

Medlem

Blev just klar med Mass Effect för första gången. Jag är faktiskt riktigt nöjd! Det var ett kul spel, och dom har blivit bättre på att fixa karaktärer man faktiskt bryr sig om. I Jade Empire t.ex. var jag mest irriterad på följeslagarna, man var tvungen att prata med dom om deras ointressanta problem hela tiden. Men i Mass Effect var flera av dom riktigt roliga!

Lite skjutglatt är det kanske för att vara ett rollspel, men det funkar. Tyvärr blir det ju lite trist att lira igenom det igen när man vet att man har alla dom där transportsträckorna med skjutande och bilkörning framför sig. Däremot vore det kul att se hur handlingen artar sig om man spelar helt tvärtom mot första gången, jag misstänker att det finns en hel del vändningar i handlingen jag missat.

Sammantaget: bra spel! Önskelista inför nästa titel: färre transportsträckor, mindre "episk" handling (måste man verkligen rädda hela universum varenda gång?) och kanske lite färre fjantiga sidospår. Hela den där kosmiska kärlekssåpan hade jag kunnat vara utan, till exempel.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv
Skrivet av wiki:

När man står öga mot öga med Wrex är ett riktigt jävla klimax. Tur som fan att jag hade satsat tillräckligt med poäng i övertalning. Hade inte velat se spelets tuffaste karaktär kola

.

det visste inte jag :/ ja har spelat igenom det 2ggr på X:et och har uppgivet låtit honom dö båda


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av h93b:
Skrivet av wiki:

När man står öga mot öga med Wrex är ett riktigt jävla klimax. Tur som fan att jag hade satsat tillräckligt med poäng i övertalning. Hade inte velat se spelets tuffaste karaktär kola

.

det visste inte jag :/ ja har spelat igenom det 2ggr på X:et och har uppgivet låtit honom dö båda

Gillar hans röst så mycket att jag inte vill ha ihjäl honom. Har låtit honom leva bägge gångerna :). Funderar dock på att köra som renegade en gång så då blir det kanske att nöta honom...

Inaktiv
Skrivet av Wookiee:
Skrivet av h93b:
Skrivet av wiki:

När man står öga mot öga med Wrex är ett riktigt jävla klimax. Tur som fan att jag hade satsat tillräckligt med poäng i övertalning. Hade inte velat se spelets tuffaste karaktär kola

.

det visste inte jag :/ ja har spelat igenom det 2ggr på X:et och har uppgivet låtit honom dö båda

Gillar hans röst så mycket att jag inte vill ha ihjäl honom. Har låtit honom leva bägge gångerna :). Funderar dock på att köra som renegade en gång så då blir det kanske att nöta honom...

aha, ja har lirat på samma char båda ggr och han e nästan full renegade,


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

12
Skriv svar