Tips på rollspel

Inaktiv
Tips på rollspel

Är det någon som har något bra tips på ett bra fps rollspel typ som elder scrolls.

Inaktiv

FPS = First Person Shooter

Alltså blir inte Elder Scrolls-serien RPG/FPS. I rollspelsväg kan jag rekommendera KotOR 1 & 2, helsköna Star Wars RPG båda två. The Witcher har det fått lite blandat med kritik, men det kan nog vara värt att kolla in. Baldur's Gate 2 ett av de bästa någonsin IMO. Fallout 1 & 2 har jag inte spelat, men det är många som säger att de ska vara väldigt bra. Har du Xbox 360 måste du ju bara kolla in Mass Effect. Hoppas att något faller i smaken.

Inaktiv

Jag har spelat kotor spelen. Och the witcher verkar va ett rollspel där man klickar dit gubben ska gå och sånna spel gillar jag inte Och jag har inte xbox. Och baldurs gate verkar också va ett spel där man klickar dit gubben ska gå. Men tack för tipsen.

Inaktiv

FPS hehe? sött.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Vad ska ja skriva då , bara FP lr hehe

Medlem
Skrivet av Alexander029:

Och the witcher verkar va ett rollspel där man klickar dit gubben ska gå och sånna spel gillar jag inte

Man kan välja mellan att klicka sig fram eller att köra "over the shoulder". Då styr man med WASD och musen. Man klickar ganska mycket, men den skiljer sig ändå från den traditionella isometriska vyn.

Inaktiv
Medlem

då skulle nog #Dark Messiah of Might & Magic passa dej...inte särskilt djup story (precis som oblivion), men som sagt det är ur "first person" vy

Inaktiv

Du verkar söka en rollspels-shooter och då finns det ett perfekt svar: Mass Effect!

Inaktiv

På tal om Mass Effect; kommer det till PC? Alltför länge sedan jag upplevde ett riktigt bra traditionellt karaktärsdrivet rollspel. Dock har jag inga planer på att införskaffa en svindyr box bara för ett enda spel (nej, jag gillar inte Halo).

Nog är det väl självklart att Bioware gör en PC-version av spelet?


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem
Skrivet av Logarithmus:

Nog är det väl självklart att Bioware gör en PC-version av spelet?

Jag tvivlar på det. Det lär i alla fall inte hända de närmaste åren då Mass Effect ska bli en triologi, så har du tur så vill man mjölka vidare och släppa spelen till PC efteråt.

Medlem

Med tanke på att Bioware har släppt alla sina tidigare spel på PC så är det ju ingen omöjlighet. Men som sagt, det lär ju dröja ett antal år, om ens alls.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Låter mycket konstigt. Att låta en annan studio konvertera spelet till PC borde väl inte vara överdrivet svårt? Det är ju knappast så att de förlorar någonting på det med tanke på att PC-spelarnas intresse för den här typen av spel är relativt stort (gissning från min sida). Usch för konsolexklusivt.

Annars undrar jag om Gothic 3 är värt att köpa. Jag bryr mig inte nämnvärt om buggar (underhölls av såväl Morrowind som Stalker och Boiling Point) och älskade Gothic 2.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem

gothic 3 har väl sina stunder, även om jag inte rycker ut allt för mkt hår av buggar måste jag säga att g3 var lite av det värsta laget...
annars så föreslår jag The Witcher, det bästa köp jag har gjort sen The Curse Of Monkey Island8)

angående g3, glömde säga/skriva.... vad jag förstår så har det släpps en hel hop av patchar så det mesta kan nog vara ågärdat.

The Monkeys Are Listening 8)

Inaktiv

Ja, efter det att JoWood och Piranah Bytes avbröt sitt samarbete och därmed även patchandet släppte JoWood källkoden under ett NDA till en grupp fans och lät dem patcha på. Gothic 4:s nya utvecklare ska nyligen ha börjat hjälpa till för att ändra lite i stridssystemet, men de flesta buggar ska nog vara patchade nu.

Inaktiv

Det där med patcharna låter sannerligen trevligt. Men är det verkligen någonting att ha även då man slipper irriterande buggar? Igår såg jag spelet för ynka hundrafemtio kronor, men vill ändå inte behöva slösa bort mina älskade sedlar på någonting som inte är värt det. Ska jag köpa The Witcher istället för Gothic?


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Inaktiv

Om du gillar Gothic 1&2 lär du nog gilla Gothic 3 också, men även om jag gillar G3 skulle jag nog rekommendera The Witcher i första hand.

Medlem

Instämmer i The Witcher. Suveränt Rollspel och en av de största överraskningarna 2007.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

mass effect är det enda jag kan säga o oblivion daa men killar nån som spelar halo 3 just woundering


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Inaktiv
Skrivet av aron65:

mass effect är det enda jag kan säga o oblivion daa men killar nån som spelar halo 3 just woundering

Än är inte den siste idioten född.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem
Skrivet av aron65:

mass effect är det enda jag kan säga o oblivion daa men killar nån som spelar halo 3 just woundering

What?

Medlem

vad snackar du om


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem
Skrivet av aron65:

mass effect är det enda jag kan säga o oblivion daa men killar nån som spelar halo 3 just woundering

Översättning:

Mass Effect och Oblivion är de enda jag kan säga. Förresten, är det någon som spelar halo 3?

1
Skriv svar