Final "what is" Fantasy...

Medlem
Final "what is" Fantasy...

Här kommer årets första dumma fråga kanske, men vad handlar Final Fantasy serien egentligen om? Spelen verkar ju aldrig ta slut, och enstaka karaktärer verkar ju dyka upp här och var i de CGI filmer som har kommit / kommer...

Missar man något om man inte spelar de här spelen?

Medlem

Du missar nog en ganska epic saga.. Eller sega äventyr, beroende på vem du frågar tror jag

Inaktiv

Varje del är en ny story och ett nytt stridssystem. Visa delar har fått en fortsättning som t ex Final Fantasy 10, Legend och chronicles, men i stort sätt så är det allltid ett nytt spel som släppts.
Namn på spells/vapen är ofta återanvänt och det finns visa karaktärs namn som finns med som.. typ easter eggs. Som t ex Cid, Wedge, Biggs.

För mig så har FF serien alltid get mig minst 150+ timmars spelande(50-60 timmar per rerun), med en härlig story som alltid get en gås hud. En Gameplay som alltid var mysig och som fick en att vilja bygga på en karakär lika mycket som att ta sig fram i storyn.

Det är och kommer troligen länge vara kungen inom J-RPGn, även fast dom 3 senast titlarna inte vara helt uber som pre FF10 var.

Medlem

Finns det något grundläggande i storyn, för exempel som i Sagan Om Ringen att ringen måste förstöras? Är bara nyfiken på vad det är som lockar så många att spela det... 150+ timmar är inte dåligt...

Medlem

När, det brukar bara vara en grupp människor som kämpar mot ondskan som hotar att förstöra världen.. eller som i sista spelet där de försökte ge allt lite gråa toner så kämpar man mot en kille som tror att han räddar världen genom sitt lilla krig.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Ok, då vet jag... Tackar...

Medlem

Final Fantasy spelen är helt underbart bra. Längtar tills Final Fantasy XIII och Final Fantasy XIII Versus kommer, verkar däremot som det kommer dröja ett bra tag till innan de spelen kommer däremot.

Men gillar man äventyrsspel så har jag svårt att tro att man kan hitta något som är bättre än Final Fantasy spelen.

Medlem

Om man bara vill spela ett av dom då utan att bli helt förvirrad. Vilket ska man välja då ? Funderar på att köpa ett till mitt gamla PS2.

Medlem
Skrivet av Zhane:

Om man bara vill spela ett av dom då utan att bli helt förvirrad. Vilket ska man välja då ? Funderar på att köpa ett till mitt gamla PS2.

Skrivet av PapaBear:

Varje del är en ny story och ett nytt stridssystem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar