RPG a la Titan Quest sökes - förslag?

Inaktiv
RPG a la Titan Quest sökes - förslag?

Någon som kan tipsa om något bra o rätt så nytt RPG? Det senaste jag lirade var Titan Quest, sjukt bra RPG speciellt eftersom jag tycker om storyn och miljön - grekisk mytologi.

Ska helst inte vara äldre än TQ

Edit: Vill också passa på o fråga, vad finns det för RPG (Hack N' Slash som vissa petiga skulle kalla spel som Titan Quest) att se framemot? Ett är ju Diablo 3, finns det några spekulationer om när det kan komma? Fler spel?

Inaktiv

ÄR TQ bra? Som RPG alltså? Eller är det ett wannabe Diablo crap spel? Har inte riktigt fått ngn uppfattning. Demot sög.
Finns det några valalternativ i dialoger osv? Finns det ens dialoger?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Jag tycker det var kul :$

Inaktiv

Sacred Gold kostar väl runt 99 kr numer, Sacred 2 är under utveckling. Håller dock ingen direkt koll på hack'n'slash.

Medlem

TQ är väl det närmsta försöket åt ett Diablo av idag, ett bra sådant. Så inget för dig DarthZ, med andra ord.
Antar att du lirat igenom TQs expansion likväl? Immortal Throne vill säga.
Den enda övriga runner-up jag kan tänka på som ens är värd att nämna är väl Dungeon Siege? Tvåan där håller ju lite modernare pondus, om man nu är känslig för äldre spel. Squad-based om man så vill, som andra spel inte så långt ifrån, åtminstone på single-sidan. (Dessa spel är ju bäst i coop förstås.)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Ah, OK, synd.
Dungeon Siege var inte heller något för mig. 1:an spelade jag dock när jag var någorlunda liten och då tyckte jag det var kul.. 2:an var ungefär lika rolig som att öppna en surströmmings burk.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

TQ är väl det närmsta försöket åt ett Diablo av idag, ett bra sådant. Så inget för dig DarthZ, med andra ord.
Antar att du lirat igenom TQs expansion likväl? Immortal Throne vill säga.
Den enda övriga runner-up jag kan tänka på som ens är värd att nämna är väl Dungeon Siege? Tvåan där håller ju lite modernare pondus, om man nu är känslig för äldre spel. Squad-based om man så vill, som andra spel inte så långt ifrån, åtminstone på single-sidan. (Dessa spel är ju bäst i coop förstås.)

Äntligen någon som förstår vad för slags Hack N' Slash-spel jag söker. Får väl testa Dungeon Siege 2 Och ja, jag är känslig för äldre spel, inte kul med dålig grafik

Vet ni om det har ryktats när D3 skall komma?

Medlem

Känner man Blizzard rätt så kollar de så gott de kan hur de kan utveckla Diablo-världen på ett sätt som ses logiskt. De har sannerligen mer igång än bara WotLK och 'Next-gen MMO' (=Starcraft.)
Så som det livegna Blizzard-fan man är så får man väl lugnt säga; i sinom tid, i sinom tid...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar