Nya bilder på FO3

Inaktiv
Nya bilder på FO3

3 ganska intetsägande bilder scannade från nån tidning. Varning för ruskigt risig kvalitet:

games.tiscali.cz

Kort info på engelska:
nma-fallout.com

edit: 4 st var det ju... bara 3 visas som thumbnails på tiscali.cz

Medlem

Upprepa efter mig;
"Jag skall inte gå på hypen, Jag skall inte gå på hypen..."

Men visst ser det kul ut..?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag vill helst inte spela ett FO lir där fokus är på combat :/ Tycker iaf det verkar så från bilderna.. men antar att det inte finns mycket annat att visa. Vill se en gameplayfilm.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Lycka till, icke-scriptade gameplayfilmer på Oblivion fick man inte förrän folk la ut skrattmaterial på Youtube som visade upp det "lysande" (i dubbel bemärkelse, tihi) AI:t.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Lycka till, icke-scriptade gameplayfilmer på Oblivion fick man inte förrän folk la ut skrattmaterial på Youtube som visade upp det "lysande" (i dubbel bemärkelse, tihi) AI:t.

sno0zer nämnde inget krav på att det inte fick vara scriptat. Jag tycker det vore kanon med ett filmklipp även om det var 100% scriptat med extra scr1ptz.

Vet inte riktigt vad ett filmklipp skulle ge som vi inte vet redan. Action?

Nybilderna är tyvärr rätt intetsägande. Ändå alltid trevligt att se en brahmin och skratta åt behemothen.

Inaktiv

Ett filmklipp skulle kunna ge hur mycket som helst av det jag är nyfiken på. Mest av allt striderna men även:

hur väl över-axeln-kameran funkar
hur miljöerna ser ut i mer detalj och hur man förflyttar sig
HUD:en
kartan(-orna)
vapnen
inventory/character/annat meck- skärmar

"Vet inte riktigt vad ett filmklipp skulle ge som vi inte vet redan" Skojjar du där eller? Finns ju knappt nån info ute förutom intetsägande skryt från Bethesda.

Vissa saker förvisso, men hur troligt är det att de där sakerna visas upp i ett filmklipp före det kommer skärmbilder av dem? Det skulle vara över-axel-kameran då, och din andra punkt väldigt marginellt.

Tror fortfarande inte ett filmklipp skulle ge mycket intressant även om det är mycket vi inte vet ännu.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Vissa saker förvisso, men hur troligt är det att de där sakerna visas upp i ett filmklipp före det kommer skärmbilder av dem?

Nej, inte så troligt att klippet kommer före skärmdumparna men det är irrelevant. Jag säger bara att ett potentiellt filmklipp vore najs.

Skrivet av peak_performance:

Det skulle vara över-axel-kameran då, och din andra punkt väldigt marginellt.

Min andra punkt var "hur miljöerna ser ut i mer detalj och hur man förflyttar sig". Det är viktigt för mig hur miljöerna ser ut eftersom det hela utspelar sig på andra sidan kontinenten (jämför med FO1 och FO2) och eftersom hela skiten är i detaljerad 3d och inte 2d från -97. Det är viktigt för mig hur man förflyttar sig eftersom det sköttes perfekt i orginalspelen men verkar bli tråkigare i 3an (ingen world map, bara en stor stad, kanske nån sorts fast travel).

Klart att detta inte kan vara viktigt för alla som väntar på spelet, men kan du inte hålla med om att det vore fint med ett videoexempel på hur det skulle funka?

Skrivet av peak_performance:

Tror fortfarande inte ett filmklipp skulle ge mycket intressant även om det är mycket vi inte vet ännu.

För att bättre förstå vad du dillar om så vänder jag på din frågeställning: Vad skulle ett filmklipp inte kunna ge av det vi inte redan vet?

Du kanske bara menar att det är rätt låg chans att ett informativt filmklipp släpps? Det håller jag definitivt med om.

Medlem

Jag skulle vilja se en kille kuta runt lite i en by, få en sidequest och sedan utföra den. Sen vill jag se samma film igen, fast denna gången dödar han bara allt som finns.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Skrivet av repet:

Min andra punkt var "hur miljöerna ser ut i mer detalj och hur man förflyttar sig". Det är viktigt för mig hur miljöerna ser ut eftersom det hela utspelar sig på andra sidan kontinenten (jämför med FO1 och FO2) och eftersom hela skiten är i detaljerad 3d och inte 2d från -97. Det är viktigt för mig hur man förflyttar sig eftersom det sköttes perfekt i orginalspelen men verkar bli tråkigare i 3an (ingen world map, bara en stor stad, kanske nån sorts fast travel).

Klart att detta inte kan vara viktigt för alla som väntar på spelet, men kan du inte hålla med om att det vore fint med ett videoexempel på hur det skulle funka?

Okej. Hur man förflyttar sig och hur det ser ut förstår jag fortfarande inte varför det behövs ett filmklipp för. Det senare täcktes ju för övrigt i den första teasern som var in game om jag inte minns fel. Å andra sidan, en sak som vore kul att se är ifall Bethesda fortfarande inte lyckats göra animationer som inte är skitstela och det är ju en sak som inte kan visas genom dumpar. Så åkej, visst intresse är det väl med ett filmklipp.

Skrivet av repet:

För att bättre förstå vad du dillar om så vänder jag på din frågeställning: Vad skulle ett filmklipp inte kunna ge av det vi inte redan vet?

Du kanske bara menar att det är rätt låg chans att ett informativt filmklipp släpps? Det håller jag definitivt med om.

Det senare, mest. Jag tror inte att ett filmklipp skulle visa upp mycket som inte täckts genom media redan. Jag ser framför mig ett grått vault med Liam Neeson, ett grått ödeland, sheriffen från Megaton, strider med ett tiotal superorch... eh mutanter, skjutandes BoS-snubbar och som avslutning lite kärnvapendetonationer (och en protagonist som tar skydd i ett telefonbås tvåhundra meter från smällen).

Kort sagt tror jag ett filmklipp bara skulle släppas av hypevärde och det är jag inte intresserad av. Tomma kalorier

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Okej. Hur man förflyttar sig och hur det ser ut förstår jag fortfarande inte varför det behövs ett filmklipp för.

Jag snackar alltså om förflyttning över en längre sträcka (därav min parentes ang. avsaknaden av en world map osv), inte hur det ser ut när man går 10 meter framåt. Ingen intervju/förhandstitt har förklarat det i detalj ännu, därför vore det bra med ett filmklipp som visar hur det funkar. Behövs det ett filmklipp? Nej, definitivt inte. Det behövs inga intervjuer, skärmdumpar eller recensioner heller. Det räcker med att spelföretagen släpper ett par designdokument, sen kan vi gissa oss till hur lösningarna ser ut i den färdiga produkten innan vi köper.

Skrivet av peak_performance:

Det senare täcktes ju för övrigt i den första teasern som var in game om jag inte minns fel.

Va? :S Det var en lång utzooming från en buss och slutade med en BoS snubbe i närbild. Det var in-game och visade ungefär på vilken nivå grafiken ligger, men sa egentligen ingenting om någonting.

Skrivet av peak_performance:

Å andra sidan, en sak som vore kul att se är ifall Bethesda fortfarande inte lyckats göra animationer som inte är skitstela

Ja visst vore det

Skrivet av peak_performance:

Det senare, mest. Jag tror inte att ett filmklipp skulle visa upp mycket som inte täckts genom media redan. Jag ser framför mig ett grått vault med Liam Neeson, ett grått ödeland, sheriffen från Megaton, strider med ett tiotal superorch... eh mutanter, skjutandes BoS-snubbar och som avslutning lite kärnvapendetonationer (och en protagonist som tar skydd i ett telefonbås tvåhundra meter från smällen).

Jag skulle nästan säga tvärt om. Det som har "täckts" av media är sånt som passar för skrivna intervjuer. Ett filmklipp skulle kunna visa resten. Som exempel från din vision ovan kan man ta BoS-snubbarna. Det har sagts att de, rent mentalt, verkar ha förvandlats till tuffing-marines a'la Gears of War i FO3. Eftersom ingen förhandstitt bryr sig om en sån detalj (det är roligare att fråga "Är det verkligen lika bra som Oblivion?!") vore det perfekt med ett litet filmklipp. Hade räckt med 10 sekunder.

Skrivet av peak_performance:

Kort sagt tror jag ett filmklipp bara skulle släppas av hypevärde och det är jag inte intresserad av. Tomma kalorier

Ja det är klart. Precis som allt som släpps från spelföretag är det hype. Det händer ju bara inte att Beth släpper nånting för att "vara snälla". Man får försöka se igenom hypen och suga åt sig det som verkar vara konkret information om spelet. Som alltid.

Inaktiv

Tycker inte att ni ska klaga så mkt på Oblivions AI, trotsallt så gick dom åt rätt håll även fast dom misslyckades katastrofalt, creds till dom för att dom vågar satsa.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Du säger själv att dom misslyckades katastrofalt... Får man inte klaga på ett katastrofalt misslyckande?! Det tråkigaste med detta är att Bethesda hypade skiten ur sin Radiant AI medans den verkligen sög. Visst, "creds till dom för att dom vågar satsa", det kan dom få, men resultatet var fortfarande ingen höjdare.

repet, jag håller fortfarande inte riktigt med om att ett filmklipp skulle ge något mycket men är beredd att släppa det. Ense om oense?

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Tycker inte att ni ska klaga så mkt på Oblivions AI, trotsallt så gick dom åt rätt håll även fast dom misslyckades katastrofalt, creds till dom för att dom vågar satsa.

Visst, visst. Det var kul att de försökte men AI:t de gjorde reklam för (behovsbaserat AI där karaktärerna själva bestämde vad de skulle göra) ersattes med vanligt scriptat beteende (gå dit vid den tidpunkten, gör detta).

Ännu ett par bilder:

[http://www.nma-fallout.com/article.php?id=40063]

Fula orcer och trist att det är AK:s de skjuter med. Det känns allt mindre och mindre som att den retrolook som många förknippar med Fallout kommer att finnas kvar ens i någon grad förutom de underhållande figurerna i ens Pip-boy.

Medlem

Vafan har den där BoS killen en ak för? Det står fan t.om. på bilden "they pack some of the more advanced weaponry available". Advanced my ass. Supermutanterna ska ha supervapen! Eller slåss med nävarna


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Fula orcer och trist att det är AK:s de skjuter med. Det känns allt mindre och mindre som att den retrolook som många förknippar med Fallout kommer att finnas kvar ens i någon grad förutom de underhållande figurerna i ens Pip-boy.

Äh, sluta trasha ett spel som ännu inte släpps!
Kan vi inte alla bara hoppas att det blir bra, jag talar nog för oss alla att F1 o F2 är några av de bästa spel som vi någonsin spelat så varför inte detta? Kom fan inte o säg nu: Öh... Det är ju Bethesda... öh... öh... So what?! Oblivions AI var ju inte den bästa och det stora utbudet av röstskådisar var ju... ja.. ni vet, men det betyder inte att dom har lärt sig utav sitt misstag. Ge det en chans, vi alla vill ju att det ska bli bra. Håll tummarna, be en bön till vilken gud eller djävul du än tillhör, Fallout 3 ska bli BÄST!

Shut up! I don't want your goddamn negative vibes! Be positive and the damn bridge will be there! - Oddball, Kellys Hjältar

Skrivet av Plommon:

Äh, sluta trasha ett spel som ännu inte släpps!
Kan vi inte alla bara hoppas att det blir bra, jag talar nog för oss alla att F1 o F2 är några av de bästa spel som vi någonsin spelat så varför inte detta? Kom fan inte o säg nu: Öh... Det är ju Bethesda... öh... öh... So what?! Oblivions AI var ju inte den bästa och det stora utbudet av röstskådisar var ju... ja.. ni vet, men det betyder inte att dom har lärt sig utav sitt misstag. Ge det en chans, vi alla vill ju att det ska bli bra. Håll tummarna, be en bön till vilken gud eller djävul du än tillhör, Fallout 3 ska bli BÄST!

Shut up! I don't want your goddamn negative vibes! Be positive and the damn bridge will be there! - Oddball, Kellys Hjältar

Det är helt fritt att bege dig någonstans där åsikter inte delas mellan läsare - ett icke-forum med andra ord.

Just i det där inlägget trashade jag för övrigt det jag såg, vilket jag inte behöver ha spelat spelet för att ha gjort. Vad är det som ser så "Fallout" ut med det här spelet förutom loggan?

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av DarthZ:

Tycker inte att ni ska klaga så mkt på Oblivions AI, trotsallt så gick dom åt rätt håll även fast dom misslyckades katastrofalt, creds till dom för att dom vågar satsa.

Visst, visst. Det var kul att de försökte men AI:t de gjorde reklam för (behovsbaserat AI där karaktärerna själva bestämde vad de skulle göra) ersattes med vanligt scriptat beteende (gå dit vid den tidpunkten, gör detta).

Mja, det är iaf bättre än den AI:n som alla andra RPG:n har.

Nej, creds till Bethesda för att dom iaf bryr sig lite.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Mer AI än ingen AI alls är ju "bättre" rent tekniskt förstås, men frågan är ju om det är bättre för spelen

1
Skriv svar