Tur baserade rollspel till pc!

Medlem
Tur baserade rollspel till pc!

Nån som har nåra sjyssta tips på tur baserade spel.
Elr ett spel som har tur baserade fighter?

Medlem

Toribash är turbaserad fighting iaf.


signatur
Medlem

Fallout 1 & 2

Medlem

Fallout 1 & 2 riktigt bra spel. Men redan spelat igenom dem. Ute efter nåt som jag inte lirat än.

Medlem

Temple of Elemental Evil...! Ett utav mina absoluta favoritrollspel, se bara till att få det patchat innan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Om det är bra turordningsbaserade strider du främst letar efter är det Temple of Elemental Evil, men främst Jagged Alliance du vill åt.

Arcanum är ett riktigt bra rollspel (i Fallout-anda) med både RTwP och TB men stridssystemet är tyvärr illa balanserat. Wizardry 8 finns också men vill du ha något riktigt svårt så prova Wizardry VII.

Om det går bra med lite äldre spel finns bl.a. Betrayal at Krondor (freeware numer), Gold Box-spelen, Might and Magic-serien och Ultima-serien upp till 6:an.

Inaktiv

Aldrig gillat rurbaserade RPG:n... räknar inte Baldur's Gate eller IWD som sådana, de pågår ju i realtid även fast spelet bygger på "rundor".


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tack så mycket KazikluBey för alla bra tips.

Inaktiv

Rent tekniskt så går de båda NWN spelen också i rundor.


signatur
Medlem

Heroes of might and magic serien, 3an+expansions bäst imo

Medlem

Jag gillar Age of Wonder framför Heroes of Might And Magic. Du kan även testa Westnoth som är ett liknande spel fast gratis, jag har hört en del bra om det, men aldrig testat det själv. Jag har alltid gillat Warlords spelen.

Sen finns det ju Civilazation serien och då FreeCiv som är en gratis klon av Civilazation 2 har jag för mig. Du har också FreeCol som är en gratis version av Sid Meier's Colonization.

Inaktiv

Visst finns alla de spelen och ett par hade jag nämnt, om frågan inte ställts i rollspelsforumet.

Skrivet av Kappa:

Tack så mycket KazikluBey för alla bra tips.

Kul att vara till hjälp.

Skrivet av Ascendant:

Rent tekniskt så går de båda NWN spelen också i rundor.

Internt ja, men det är inte direkt något man märker som spelare, utom på de irriterande pauserna där karaktärerna bara står still och väntar på nästa runda och eftersom alla karaktärer utför sina gärningar samtidigt är det närmare fasbaserat än turordningsbaserat.

Inaktiv

Det finns ju mängder av suveräna spel med turbaserade strider till de gamla konsollerna.

Chrono Trigger till snes exempelvis. Shining in the Darkness, Shining Force 2 till Sega Mega Drive.

Det finns massor av gamla pärlor, men dessa tre är mina favoriter. Det finns program som kan emulera de gamla konsollerna så att man kan spela spelen på PC, men jag vill inte länka eftersom jag är osäker på huruvida legala de är.

Men det är ju ganska gamla spel förstås.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Inaktiv

Glömde naturligtvis nämna de turordningsbaserade indie-alternativen.

Eschalon: Book 1 släpptes nyligen. Ett ganska stort demo finns att tillgå.

Spiderweb Software har flera hela spelserier, Avernum 1-5, Geneforge 1-4 och Nethergate. Stora demon finns till alla spelen.

Prelude to Darkness är numer helt gratis.

Medlem

Svagt off-topic:

Mitt favorit rollspel var Buck Rogers: Countdown to Doomsday som jag spelade på Megadrive. Helt underbart spel! Har det kvar hemma fortfarande:

http://www.mobygames.com/game/buck-rogers-countdown-to-doomsd...

För övrigt har jag aldrig tyckt om rollspel så mycket, eller rättare sagt att det inte funnits något som intresserat mig. Om ovanstående spel skulle komma ut nu med bättre grafik och ljud skulle jag utan tvekan köpt det! Dock om jag skulle spela det nu skulle jag kräkas våldsamt p.g.a. grafiken.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Det finns ju många spel som är tur baserade, även om en del hävdar att det är skicklighet.

Alla MMO kräver mycket tur för att rätt saker ska droppa. FPS-spel kräver tur med spawns, men i övrigt är det mest skicklighet. Om du inte spelar Hidden & Dangerous och råkar ut för buggen som gjorde att du helt plötsligt dog utan att bli skjuten, men då ska du ha en väldig otur.

Vanliga singelplayerrollspel kräver inte såå mycket tur, inte heller RTS-spel.

Så jag skulle nog rekommendera ett MMO till dig.

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Det finns ju många spel som är tur baserade, även om en del hävdar att det är skicklighet.

Alla MMO kräver mycket tur för att rätt saker ska droppa. FPS-spel kräver tur med spawns, men i övrigt är det mest skicklighet. Om du inte spelar Hidden & Dangerous och råkar ut för buggen som gjorde att du helt plötsligt dog utan att bli skjuten, men då ska du ha en väldig otur.

Vanliga singelplayerrollspel kräver inte såå mycket tur, inte heller RTS-spel.

Så jag skulle nog rekommendera ett MMO till dig.

Det där var inte roligt om det var meningen till ett skämt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Grasfer:

Heroes of might and magic serien, 3an+expansions bäst imo


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

silent storm spelen är fan rätt nice, inte direkt grym story osv, men fightingen är fett nice. dock är inte motorn direkt optimerad, hackade rätt mkt sist jag spelade och sprängde hus

Medlem
Skrivet av FPS100:

silent storm spelen är fan rätt nice, inte direkt grym story osv, men fightingen är fett nice. dock är inte motorn direkt optimerad, hackade rätt mkt sist jag spelade och sprängde hus

Silent Storm? Du kan inte ha spelat många rollspel i din dagar om du inte kan se skillnad på ett strategispel och ett rollspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av FPS100:

silent storm spelen är fan rätt nice, inte direkt grym story osv, men fightingen är fett nice. dock är inte motorn direkt optimerad, hackade rätt mkt sist jag spelade och sprängde hus

Silent Storm? Du kan inte ha spelat många rollspel i din dagar om du inte kan se skillnad på ett strategispel och ett rollspel.

du har rätt, men någon nämnde HoMM o det är ju inte direkt rpg heller

men får väll rekomendera fallout 2 då, grymt spel :l

Medlem

Något som alla glömt är Septerra Core, underbart FF liknande spel, flera år sedan jag spelade det och ångrar bittert att jag inte köpte det, för nu hittar jag det inte nånstans...

nj
Medlem
Skrivet av Plommon:

Något som alla glömt är Septerra Core, underbart FF liknande spel, flera år sedan jag spelade det och ångrar bittert att jag inte köpte det, för nu hittar jag det inte nånstans...

Finns bla här, även sett det titt som tätt på Tradera.

Inaktiv

Jagged Alliance så jävla bra spel!


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Plommon:

Något som alla glömt är Septerra Core, underbart FF liknande spel, flera år sedan jag spelade det och ångrar bittert att jag inte köpte det, för nu hittar jag det inte nånstans...

Finns bla här, även sett det titt som tätt på Tradera.

sweeeet!
Septerra Core, WIN!

möcke tack!

1
Skriv svar