Indierollspelet Eschalon: Book 1 släppt

Inaktiv
Indierollspelet Eschalon: Book 1 släppt

Har skickat in flera nyhetstips om spelet ifråga i diverse omgångar, även tidigare idag, som ignorerats. Det finns kanske några som minns min tidigare tråd där jag bland annat nämnde just Eschalon men nu är detta spel alltså släppt - naturligtvis finns ett demo att tillgå.

Info:
Basilisk Games har en lista på ställen att ladda ner demo och trailer, samt köplänk och ett antal skärmdumpar längst ned.

RPG Watch har skrivit en "first impressions"-förtitt efter att ha spelat ett antal timmar av sitt recensionsexemplar. De har även fler skärmdumpar.

Efter att ha spelat ungefär två timmar av demot kan jag säga att det ser lovande ut. Det är väldigt hög kvalitet i det mesta: ljud, bild, interface, spelmekanik. Det känns slipat, helt enkelt. Hade det släppts i slutet av nittiotalet hade det räknats som en A-titel.

Medlem

Låter bra det där, skall kollas upp. Tack för tipset.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Najs, ska kolla upp med. Kör igenom demot och köper det om jag blir sugen - älskar sånt här; vi måste stödja!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Mycket tråkigt att det tipsen ignoreras. Speciellt då det är just de mindre produktionerna som är i behov av lite extra uppmärksamhet från andra än entusiasterna.


signatur
Medlem

Grymt roligt spel.

Inaktiv

Ser u-u-underbart ut!


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv

Har köpt spelet nu, ska ta o spela igenom det om det tillåter.. synd att det inte fanns fler valmöjligheter i starten.. känns direkt som att spelet bestämmer över vem man ska spela. Men det märks om spelet är bra efter 1 eller 2h.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar