Favorit Rollspel?

Inaktiv
Favorit Rollspel?

Ja, vilket eller vilka är era favoritrollspel?

Mina är Final Fantasy serien.
Men helst FFVII. <3


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem
Inaktiv

Morrowind.
Främst pågrund av utforskningen och miljöerna, samt själv känslan man får. Fallout ligger dock ruggigt nära också.


signatur
Inaktiv

Baldur's Gate 2 utan tvekan. Baldur's Gate 1 kommer alldeles bakom när man kör i EasyTutu och strax efter kommer Morrowind.

Har nog lagt fler än 300-400h på dom spelen tillsammans.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Fallout 2 utan tvekan. Jag antar att ni som väljer andra spel inte har lirat Fallout 2 ^_^

Medlem
Skrivet av Zhane:

Fallout 2 utan tvekan. Jag antar att ni som väljer andra spel inte har lirat Fallout 2 ^_^

Inaktiv

Föredrar Fallout framför tvåan och tror att jag föredrar Planescape: Torment framför Fallout, men det är nära dött lopp.

Inaktiv

Jag har försökt spelat Fallout 2, men det går bara inte då jag fastnar på "första banan"... i det där templet. Någon som har något tips på hur man gör för att komma igenom spelet?: P


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

The Eldern Scroll : Oblivion


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

baldurs gate 2 är det jag spelade om flera ggr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

1.Baldurs Gate II,
2.Planescape torment,
3.Fallout II,
4.Gothic II,
5.(söndermoddat) Oblivion.
6.Vampire TM: Bloodlines,
7.Temple of elemental evil. (Ack saknar Troika)


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Jag har försökt spelat Fallout 2, men det går bara inte då jag fastnar på "första banan"... i det där templet. Någon som har något tips på hur man gör för att komma igenom spelet?: P

Du får antagligen störst behållning av Fallout 1 om du spelar det först, det innehåller heller ingen värdelös tutorial av Fallout 2:s snitt.

Och varför i helvete skulle Vault Dwellerns ättlingar få för sig att bygga ett Olmec-tempel i Kalifornien över huvud taget? Det är sådant som får mig att föredra Fallout 1 framför 2:an. Om man bortser från sådana tematiska ologiskheter och den väl stora mängden populärkultursreferenser är 2:an dock större och bättre i det mesta, så det är väl värt mödan att ta sig igenom templet.

Medlem

Baldurs Gate II lätt!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Och varför i helvete skulle Vault Dwellerns ättlingar få för sig att bygga ett Olmec-tempel i Kalifornien över huvud taget?

Ja, där måste jag hålla med dig totalt. Templet har ju ingenting med spelet att göra igentligen, det är mer en tutorial så att säga. Lära hur man slåss och grejjer, Och är man inte en fighter så är templet riktigt svårt eftersom myrorna och skorpionerna vill äta en till frukost. Det är för övrigt det enda stället i spelet där du MÅSTE döda för att komma vidare. (kanske var 1-3 ställen till där man MÅSTE döda och inte kan ta sig vidare genom att prata, men fan inte mer) Så jag håller högt på att du som hade problem med templet ska försöka igen ! Det är när du väl kommer ut ur templet som spelet börjar.

Medlem

Neverwinter Nights serien och Elder Scrolls serien är härliga, men också Baldurs Gate 2 förståss :>

Inaktiv

Ska fan ta o testa igen då. Templet var det tråkigaste jag sett i spelvärld, kändes som man kom in i någon dålig Star Trek fantasy religiös sak...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Valkyrie Profile 2: Silmeria inget annat slår det

Medlem

Mitt favoritrollspel kommer att förbli Baldur´s Gate med Tales of the Swordcoast. Jag håller även Might & magic VI - The mandate of heaven väldigt högt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

oj det här var riktigt svårt.. Baldurs gate 2 och fallout 2 hamnar på delad plats, går fan inte bara att välja en utav dem som favorit!

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

7.Temple of elemental evil. (Ack saknar Troika)

Japp samma här, ska nog installera om ToEE ikväll


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

1. Fallout 2
2. Final Fantasy 10
3. Neverwinter Nights 1

Men åandra sidan så är alla dessa 3 superhypermegaturbolazer bra überspel!!!1one

Inaktiv

Kanske inte de "bästa" rollspelen, men definitivt de som fått mig att häpnas och "svepas med" allra mest.

1. Ultima Underworld 1

Mitt första rollspel. Fram till idag så har fortfarande inget spel hänfört mig så mycket som detta. Helt otrolig inlevelsefaktor.

2. Daggerfall

Jag vågar inte ens tänka på hur många timmar jag la ner på detta spel, det är någon helt sanslös mängd. Hade oerhört utmanande "dungeons" som man faktiskt lätt gick vilse i. Såvida man inte hade en speciell magi som man kunde teleportera sig ut med. Det är så här jag vill ha mina dungeons.

3. Ultima 8, Pagan

Säkert ett oväntat val för många. Så som jag förstått det så ses 8:an som en ganska svag del i serien. Men jag satt oerhört många timmar med detta spel. Det var så oerhört utmanande för en ung grabb som jag var på den tiden, som dessutom inte var nå vidare vass på engelska. Skeletten och trollen i detta spel är nog än idag mina absolut mest hatade och fruktade nemesisar.

4. Fallout 2

Att utforska New Reno och Sierra Army Depot för första gången är sann spelglädje i dess allra högsta form.

5. Baldur's Gate 2

Det är uppenbart hur mycket tid och kärlek utvecklarna har öst in i det här spelet. Oerhört intressanta sidospår som man kan ge sig in på om man inte vill koncentrera sig på huvudstoryn direkt.

6. Arcanum.

Hyperintressant spelvärld, suverän atmosfär och välskrivna dialoger samt ruskigt bra sidospår. Hopplöst idiotiskt agerande av ens följeslagare i striderna drar ner en aning.

7. Dungeon Master 2.

Ytterligare en högoddsare. Men atmosfären i detta spel var också suverän.

8. Elder Scrolls 1: Arena.

Detta spel krävde ännu mer EMS-dribblande än Ultima Underworld. Jag kunde inte spela alltför länge innan det krashade, vilket tyvärr ledde till att jag la ner nötandet alldeles för tidigt i ren frustration.

9. Arx Fatalis.

Ännu ett oväntat val kan jag tänka mig. Men det var uppenbart att utvecklarna kände lika starkt för Ultima Underworld som jag gör när de skapade detta spel. Så det var svårt att inte gilla en spirituell uppföljare till mitt absoluta favoritspel.

10. Final Fantasy VII.

Sephiroth. Nästan så att man inte behöver säga så mycket mer. Men första gången man såg Supernova Omnislash och Bahamut Zero var också speciella ögonblick.

*sucka djupt*

Det var bättre förr..


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Pansarknekt

Härligt och se alla dessa bra spel omnämnas. Enda spel jag inte gillar av de ovan nämnda är Neverwinter Nights 1.

Mina favoriter är självklart Fallout och BG-serien. Gillade dock FFVII fantastiskt mycke när det begav sig.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Diablo II

[/tråd]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Inaktiv

1. TES:Morrowind

2. Gotchic 2

3. Fallout 2

Rollspel har alltid varit bra. Det finns inget bättre förr eller bättre nu

Inaktiv

Glömde nämna Kotor - spelen. Dom spöar det mesta som har gjorts i rollspelsväg.

Inaktiv

Mass effect
Har tyvärr inte lirat alla klassiker
Sanitarium är också en favorit hehe

Inaktiv

Sanitarium är ett äventyrsspel

Medlem
Skrivet av Rave:

Mass effect
Har tyvärr inte lirat alla klassiker

Inget att sörja över, bara att börja inhandla en mängd godbiter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar