Favorit Rollspel?

h2o
Medlem
Skrivet av Ariath:

Mitt favoritrollspel kommer att förbli Baldur´s Gate med Tales of the Swordcoast. Jag håller även Might & magic VI - The mandate of heaven väldigt högt.

Du menar väl Might & Magic VII? Så sjukt bra lir, det första rollspelet som jag verkligen fastnade för totalt och fortfarande älskar. 8:an var bra den med men hade inte riktigt samma klass som 7:an och riktigt synd att 9:e versionen var så dålig... dags för en comeback kanske?

Medlem

Might and Magic VI har alltid varit det bästa i serien, och även om nummer sju var ett riktigt bra spel kommer det aldrig mäta sig med Mandate of Heaven på någon nivå.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av h2o:
Skrivet av Ariath:

Mitt favoritrollspel kommer att förbli Baldur´s Gate med Tales of the Swordcoast. Jag håller även Might & magic VI - The mandate of heaven väldigt högt.

Du menar väl Might & Magic VII? Så sjukt bra lir, det första rollspelet som jag verkligen fastnade för totalt och fortfarande älskar. 8:an var bra den med men hade inte riktigt samma klass som 7:an och riktigt synd att 9:e versionen var så dålig... dags för en comeback kanske?

Precis som Hukkie sa ovanför. Sjuan är bra men saknade mäktiga dungeons som Castle Darkmoor och Tomb of VARN m.fl. Sexan är även mycket svårare än sjuan vilket är ett plus.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

1# Fallout 2
2# Deux Ex
3# KotOR
4# Baldurs gate 2
5# Fallout 3

Ser att många valt Diablo 2. Ett av dom spel jag spenderat mest tid på under min ungdom, men personligen vill jag inte klassa det som ett rollspel då man... ja.... inte kan rollspela för 5 öre i det spelet

Medlem

Castle Darkmoor är en av de mäktigaste spelupplevelserna jag kört, Lich-fighterna var episka.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Castle Darkmoor är en av de mäktigaste spelupplevelserna jag kört, Lich-fighterna var episka.

Verkligen.:) Även att ha ihjäl alla Flying eyes vid kristallerna tog sin tid innan jag testade Dragon Breath hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Hukkie:

Castle Darkmoor är en av de mäktigaste spelupplevelserna jag kört, Lich-fighterna var episka.

Verkligen.:) Även att ha ihjäl alla Flying eyes vid kristallerna tog sin tid innan jag testade Dragon Breath hehe.

Det var lite lustigt däremot att man kunde råka aggroa monster som stog på andra sidan väggar, eller en våning upp då de på vissa platser kunde se rakt igenom allt ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

1.Divine Divinity
2.Diablo 1&2
3.WoW(om det nu räknas)
4. Fable


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Det var lite lustigt däremot att man kunde råka aggroa monster som stog på andra sidan väggar, eller en våning upp då de på vissa platser kunde se rakt igenom allt ^^

Licharna och flying eyesen körde dispel hela tiden också från andra sidan väggar mm. Smått irriterande:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Mjo det var förbannat svårt att ta sig igenom om man inte var ett par nivåer över fienderna ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Fable & Fable II.

Medlem

Neverwinter Nights 1 & 2 Vet inte hur många timmar som har spenderats på Fight Club servern ( GoB FTW )


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem
Skrivet av Qale:

diablo 2!

D2 är ju en riktig nostalgitripp. Deckard Cains flamsande, döda Diablo 25 gånger i rad för all xp & alla fina prylarna, "kobanan"... hoppas D3 håller samma kvalité!

Inaktiv

Mass Effect
Oblivion


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Baldur's Gate spelen
Planescape: Torment
Mass Effect
Knights of the Old Republic

Jag är en BioWare fan.

Inaktiv

Gills wow så är det lungt det.....Man är fri i en stor värld där man kan göra vad som helst:D

Medlem

FF9 <3
Spelade igenom det senast förra veckan, <3

älska!

Medlem

Måste ju också inskjuta att Dungeons and Dragons, bordsrollspelet fortfarande håller måttet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

1.fallout 3
2.oblivion IV
3.world of warcraft
4.mass effect

8):P:P:P

Medlem

Fallout 2, Neverwinter nights 2, Baldurs gate 2 och Icewind Dale är väl de jag har spelat mest. NWN1 också förstås, fast det spelade jag mest multiplayer.


signatur

I am the liquor

Medlem

Hmm ingen som nämnt Titan Quest? Kör det nu och blev otroligt överraskad. Tycker det är riktigt skoj. Jaja det är en diablo-klon jag vet :). Men sjukt skoj med grekisk mytologi, sen så är det riktigt snyggt oxå.

Medlem

Kotor, både 1:an och 2:an är dom två spel som jag anser klår alla vad det gäller rollspelsväg, laddade ner Fallout 2 för inte så länge sedan men... suck, jag är bortskämd vad det gäller grafiken.

Mass effect är något som jag även starkt rekommenderar för de av er som inte har spelat det ännu. Är nog det spel som jag spelat längst i sträck strax efter COD 4 ^^

Spelar wow regelbundet, sedan kanske man inte kan se det som ett rollspel såvida man inte kör på en sådan server men det klassas ju ändå som MMORPG

Skrivet av twilightsaga:
Skrivet av Qale:

diablo 2!

D2 är ju en riktig nostalgitripp. Deckard Cains flamsande, döda Diablo 25 gånger i rad för all xp & alla fina prylarna, "kobanan"... hoppas D3 håller samma kvalité!

Ja, fast det lär finnas en hel del som både hyllar och sågar D3, jag hoppas bara att jag kommer ha en hel del multiplayers lir med polare.

Medlem

Är ju rollspelsnörd så heh, det blir en lång lista om jag ska lista alla favoriter, men absolut bäst har alltid varit Baldur's Gate II: Shadows of Amn, helt omöjligt kul att spela om Sidoquests man aldrig tröttnat på att köra och massa olika quest-lines beroende på klass och spelstil, att Throne of Bhaal kom sen och byggde på var ju inte helt fel...

Suck, jag önskar att jag kunde få dem att funka på Vista, har läst igenom massa forum och pratat med support osv, inte hittat nån lösning som funkar för mig =/


signatur
Medlem

Tillhör Moonstone (Amiga) ''Rollspels'' gruppen, eller är de helt enkelt ''äventyr''?

1: Kotor
2: Kotor 2
3: Diablo 2 + LOD
4: Fable
5: Fallout 3


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

1. Spel av Black Isle
2. RPGs av BioWare
3. Spel av Troika

Svårt. Final Fantasy VI eller Baldur's Gate (ja, ettan!) skulle knipa förstaplatsen.

Medlem

Mount&Blade! Nog bland dom roligaste spelen evah!

Medlem

1) Daggerfall
2) Morrowind


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar