Inaktiv
Hellgate London

Vad tyst det är? Med tanke på hypen kan man tycka att det borde vara lite mer uppståndelse än så här kring spelet.

Jag har iaf kul så här långt. Ser liksom fram imot att komma hem och lira vilket absolut inte är ofta numera.

Spelet har dock en del brister. Bla bör hela chatsystemet göras om från grunden. Och lite underligt är det att man inte kan bli subscriber ännu, det borde ju i allra högsta grad ligga i deras ekonomiska intresse att det fungerar.

Det är för tidigt för att ha fått något ordentligt intryck ännu, men hittills får det mig att återvända. Och det är ett riktigt gott tecken med tanke på att den här typen spel egentligen blir som bäst när man varvat dom flertalet gånger. När man verkligen har börjat förstå sig på spelet, communityn och ekonomin dvs.

Ska bli mycket intressant att se vad som blir av detta.

Medlem

Har en Marksman på lvl 4, trodde med all säkerhet att det skulle droppas nu på fredag. Men se där när man kom hem så låg ett paket innanför dörren.

Gillar spelet som tusan, dock lite förvirrande nu till en början.

Kommer sitta hela helgen med Hellgate London och Age of Empires - Asian Dynasties känns det som, bara köpa ihop mackor och öl

Medlem

ska köpa det idag tänkte jag så man har ett lir man kan gneta i

Verkar kul vad jag sett o läst förväntar mig itne en diablo dödare på något sätt .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Det går sakta men säkert framåt för mig. Lvl 10 än så länge med min Blademaster. Kommer dock va upptagen med att förgifta kroppen med allehanda droger i helgen så blir troligen inge demonslakt förrens på söndag.
Hittat min första unique också. Men den springer tydligen var och varannan runt med. Dvs en hjälm utformad som en brinnande dödskalle.

Medlem

hmm tror nog att jag får hålla på köpet tills nästa löning blev en whiskey istället hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Har provat både HGL Betan & Singelplayer och jag är riktigt besviken, hade höga förhoppningar på detta spelet men mina förhoppningar besvarades inte.

Grafiken tilltalar mig inte och animationerna är relativt ryckiga och konstiga.
Den här "diablo" känslan som jag hade hoppats dom hade implanterat lite grand infinner sig inte.

HGL känns som en halvrisigt shooter... tummen ner ifrån mig.


signatur

son of a gun

Medlem

Dåligt optimerat.
Ser som sagt ut som en shooter som kunde ha släpts för 3 år sedan.

Grattis ea ni har gjort det igen...

Obs denna post kan ha spår utav sarkasm....

Medlem

Jag spelar nog hellre något mer modernt 90-tals hack n slash, som t.ex. Diablo 2!

Medlem

Jag är verkligen kär i hellgate london
grymt kul

Medlem

Har nyss köpt det och väntar på att få hem det.
Ska bli kul.

Medlem
Skrivet av Villain:

Grafiken tilltalar mig inte och animationerna är relativt ryckiga och konstiga.
Den här "diablo" känslan som jag hade hoppats dom hade implanterat lite grand infinner sig inte.

Precis så kände jag när jag prövat demot också. Ryckiga rörelseanimationer och lite dassiga ljudeffekter därtill. Dock så tycker jag det känns som om man skulle kunna fastna i det alá Diablo ändå. Kanske får bli att kolla in det när man spelat klart Assassin's Creed


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

köpte hellgate igår och so far är nöjd men jag spelar då sp vet inte hur det är på mp sidan kommer nog inte köra mp till att börja med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tjoflöjt. nån som vet ifall det kommer att gå att köra hardcore utan att vara subscriber?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

tjoflöjt. nån som vet ifall det kommer att gå att köra hardcore utan att vara subscriber?

Troligen inte. Tror inte ens du kan köra Elite utan att subscriba.

cxl
Medlem

Elite går utan subscription efter senaste patchen. Men du måste klara spelet på normal först.

Medlem

Nightmare och Elite funkar att köra utan subsciption som det sagts här tidigare, det är enbart Hardcore där gubben är fuccad om man dör en gång i spelet! Har en lvl 17 engineer i mp, inte testat singelplayer, känns helt meninglöst att köra singel när man kan köra mp solo och om man behöver hjälp kan man fixa en grupp bara! ser fram emot att kunna köra på lite svårae och få fetare LOOT!!!

Medlem

Själv tycker jag att det är riktigt roligt när man spelar med ett par kompisar.
Springer runt med en Guardian som är lvl 34 nu.

Tyvärr så är nightmare fortfarande helt mupp. De har tagit monsterleveln från normal och lagt på 30 levels. Så där man normalt hade ökat snabbt i level i takt med monsterna så möter man istället lvl 40 monster när man själv är 32. Riktigt svårt kan jag säga.

Roligt sen att mot slutet kommer fienderna vara lvl 60 när man själv max kan vara 50, vilket man inte kommer att vara sålänge man inte tokgrindar hela vägen.

Jag hoppas att de fixar levelkurvan på nightmare snarast

Medlem

kanske är meningen att man ska gruppa lite när det blir svårare?

btw, vilken server spelar ni på?

Inaktiv

Då blir det ännu svårare. Svårighetsgraden skalar med antalet spelare.

Finns bara 2 servrar att välja på för tillfället, eu och us. Inte direkt ett svårt val

Medlem

Hur är det med språkförbistringen på EU-servern? Springer det runt en massa dryga fransmän och tyskar som vägrar/ inte kan prata engelska? Och är det precis som i D2 att det max kan vara inne 8 pers i ett spel?

Medlem

njae finns det inte 2 servrar per realm rogge tyckte jag såg det igår innan patchen iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Fullt med dryga tyskar som vägrar snacka engelska, ja. Har inte upptäckt någon annan störande nationalitet än dock.
Hellgate fungerar inte som D2 när det gäller det. Tänk guildwars istället.
Vet inte hur många man kan va i ett party och/eller instans samtidigt dock.

Medlem

Hinner inte sitta o spamma hypen här på forumet när man vill lira...
Sjukt såld på HLG, det är min kopp av Te!
Är bara lvl 21 som högst men det skyller jag på mina sega polare så jag har 3 st lvl 20 snubbar också...

Chatten kan jag hålla med om är helt muppad, men sitter man på vent med ett par polare så bryr jag mig inte...tror inte jag haft den "öppen" mer än 2-3 ggr hittills....

Inaktiv

Lite störigt att man bara kan adda vänner när dom är online =(
Iallfall har jag fått upp en level 28 engineer som nyligen börjar på akt5.
Adda: Techviking

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

njae finns det inte 2 servrar per realm rogge tyckte jag såg det igår innan patchen iaf.

Nix. En EU och en US än så länge. Det finns två till som redan är förberedda, vet inte om det var dom du kanske såg.

Medlem

Är det någon som råkat ut för samma sak som mig att subscriba på US servern så jag enbart kan komma åt de extra grejjerna på den servern? nån som vet hur man flyttar över subscribtionen?

Inaktiv

Tycker det är dåligt att det iten kommit någon recension på spelet ännu från Fz.se. Jag spelade betan och gillade det som fan men vill inte köpa innan jag vet att det finns något mer som är värt att betala för...!


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det någon som råkat ut för samma sak som mig att subscriba på US servern så jag enbart kan komma åt de extra grejjerna på den servern? nån som vet hur man flyttar över subscribtionen?

hmm hur lyckades du med det?

Man får ju välja vilken realm man ska tillhöra vid skapandet av kontot.

Själva kontot är gratis så det kan du skapa ett för eu utan problem.

Däremot om du pröjsar så får du kontakta deras support


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av robbis:

Är det någon som råkat ut för samma sak som mig att subscriba på US servern så jag enbart kan komma åt de extra grejjerna på den servern? nån som vet hur man flyttar över subscribtionen?

hmm hur lyckades du med det?

Man får ju välja vilken realm man ska tillhöra vid skapandet av kontot.

Själva kontot är gratis så det kan du skapa ett för eu utan problem.

Däremot om du pröjsar så får du kontakta deras support

jag är definitivt inte den enda, det är ungefär 429587 på officiella forumet som lyckats med det samma, det händer när man reggar sig på www.hellgatelondon.com och inte eu.hellgatelondon.com, har sökt och sökt efter svar men jag lyckas inte hitta något hur man ska gå till väga, jag har postat där på forumet också så får se om jag får något svar annars lär jag cancla och försöka göra om det, testade att skapa ett EU betalkonto igår, men då står det att cdkeyn redan används

Medlem

jaha ok men det var ju lite klantigt

men iaf jag tror inte dom kommer flytta det åt dig isåfall utan då är det bara köra cancel och sen aktivera sub på eu kontot .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar