Vilka karaktärer klara ni NWN 2 med?

Inaktiv
Vilka karaktärer klara ni NWN 2 med?

Börjar närma mig slutet men kan inte riktigt bestämma mig. Vilka hade ni?

Inaktiv

Det blev en CE bard/favored soul of talos/RDD/stormlord för mig. En manifestation av ondska och förödelse med andra ord. Måste säga att det blev lite obalanserat dock när jag tog monkey grip och använde en sköld i ena handen tillsammans med mitt spjut. Men annars var det en grymt kul karaktär.

Jag blev lite positivt överraskad av NWN2 faktiskt. Det börjar oerhört segt och realtidsstriderna irriterade mig något så fruktansvärt. Men sen i act 2 och vidare blir spelet faktiskt riktigt intressant.

Jag är nästan böjd att hålla med när jag läser "Atari, Obsidian Entertainment and Wizards of the Coast welcome you to Neverwinter nights 2, the ultimate Forgotten realms CRPG" eller vad det stod under en av laddningskärmarna.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Inaktiv

Fighter 13/Weapon Master 7. I MotB la jag till två eller tre levlar frenzied berserker och resten fighter.

Andra karaktären blev en "Paladin of Mystra": Sorcerer 8/Paladin 2/Eldritch Knight 10/Arcane Scholar 10.

Brax: Ja, jag blev också positivt överraskad, men endast p.g.a. mina extremt låga förväntningar efter att ha spelat NWN 1.

Inaktiv

Jo, och sen var jag nog inte så kräsen längre, välgjorda D&D spel är ju minst sagt en bristvara numera.

Men trådskaparen kanske menade vilka följeslagare vi spelade igenom spelet med? För mig var Neeshka och Qara de enda jag hade med mig regelbundet spelet igenom.

För övrigt var det lite tråkigt att den sistnämnda inte utvecklades mer. Hon fick mig att skrocka mer än en gång med allt snack om att sätta eld på krigare, värdshus och allt vad det var.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Inaktiv

Det var en av sakerna jag ogillade med NWN2 influens- och NPC-system. Att skaffa bra inflytande över sina följeslagare innebär bara att du måste anpassa din karaktär efter NPC:erna, inte att du med ditt inflytande kan påverka dem - så hur mycket de gillar dig avgör egentligen bara

en enda sak alldeles i slutet av spelet.

Den enda NPC:n som utvecklas över huvud taget är ju Khelgar, i viss mån.

Hursomhelst så tror jag du har rätt, det är nog vilka följeslagare vi hade i slutet han frågade efter. Eftersom man får med sig alla följeslagare till slutstriden behöver man ju inte bestämma sig. Med min första karaktär använde jag mest Khelgar och Qara, sistaplatsen varierade, men AJ använde jag en hel del.

1
Skriv svar