Hur får man upp konsolen? [NWN2]

Medlem
Hur får man upp konsolen? [NWN2]

Stötte nyss på en bug som kräver att jag fixar lite i konsolen för att ta mig vidare, hittade ganska snabbt vad som var fel och hur man fixar det men, hittar inte vilken knapp som är konsol knappen på ett svenskt Tangentbord, (ska vara ~ på ett engelskt)

Sen kan jag väll passa på och varna er för buggen också så en lätt spoiler varning om ni inte kommit till akademin i akt 2

när man ska byta in själar för att få warlockens själ utav demonerna så måste man använda en själ från "soul depository" vilket använder upp ens låneslot, som hindrar en från att ta ut 2 själar som är ett måste för att komma vidare i spelet.
Så fixa alla nyckel delar innan ni gör den sidoquesten.
Om ni redan gjort samma misstag som mig gå in i konsolen och skriv följande saker

DebugMode 1
rs ga_local_int( "nSoulsWithdrawn", "-1", "$MODULE")
DebugMode 0


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv

Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Språk -> Information -> Lägg till (förslagsvis amerikansk engelska)

Se till så att svenska fortfarande är standardinmatningsspråk, starta sedan spelet och tryck på alt+skift, ta sedan fram konsolen på sedvanligt vis och när du är klar kan du alt+skift:a igen för att gå tillbaka till svenskt tangentbord. Dessa inställningar är programspecifika, så ändrar du tangentbordslayout i NWN2 kommer det fortfarande vara svenskt tangentbort i alla andra program, inställningen sparas inte heller till nästa programstart.

Medlem

tack ska du ha, funkade perfekt


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

man får faktiskt tillåtelse att ta ut 2 själar till av han som sammanfogar dem, men man måste visa den för golemen i "själsbiblioteket" först innan man kan göra det. Jag behövde iaf inte använda det där med konsollen

Medlem

jo men om man gör sidoquesten med warlocken före så använder man redan ett slot utav dessa 2 som inte går att få tillbaka på annat sätt än att använda konsolen.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

jag gjorde sidoquesten med warlocken före, men i och för sej hade jag inte frågat om lappen om att få ta ut 2 till själar när jag gjorde det. Så det kanske är därför det funkade bra för mej.

Inaktiv

Jag fattar absolut ingenting. Hittade det här forumet och blev skitglad när någon verkade fatta varför inte konsolrutan ville poppa upp. Så jag testade det sio sades, men det fungerar inte ändå. Vad kan vara fel? Kan det vara för att jag har Vista som det inte fungerar? Blir så trött när jag inte får ordning på saker. :/

Inaktiv

Antagligen. Själv har jag XP. Prova att göra samma sak fast sätt engelska som standardinmatningsspråk (och strunta i ALT+SKIFT) innan du startar NWN2, och ställ tillbaka till svenska efteråt.

Inaktiv

Testa hålla in skift och tryck sen apostrof och frågetecken direkt efter varandra. (De två tangenterna till vänster om backsteg)


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

1
Skriv svar