NY NWN2 spelare!

Inaktiv
NY NWN2 spelare!

Halloj!. Som sagt så är jag en ny NWN2 spelare som letar efter den bästa "Köttar- fighting" builden. Alltså en som står längst fram med Dual wield eller 2h och köttar sate.. någon som har något förslag på builds?

Inaktiv

Barbarian Half-Orc. Ser väl ut att vara ett bra val. Sedan kanske en lvl bard så man kan ta Red Dragon Prestige klassen vilken ger en grym AC. Eller två lvl Ranger så man får Dual Wield samt favorit enemy gratis.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Jag rekommenderar att du multiklassar Frenzied Berserker också då den klassen har många bra extra skills du kan ha användning av.

Medlem

Skulle tro att stardust är inne på något.. Fighter class med 1 lvl bard och ta red dragon disciple så tidigt som möjligt

Inaktiv

Jag skulle också rekommendera att du multiklassar Frenzied Berserker.

Medlem

Och jag sällar mig till skaran som förespråkar en multiklassad frenzied berserker. En fighter/barbarian/frenzied berserker blir extremt kraftfull. Detta pga den superior power attack som man får (+24 i skada). -6 i to hit spelar ingen roll när man biffar upp styrkan och ordnar lite prylar. Denna improved power attack innebär att man aldrig ens behöver använda berserk/frenzy eller någon annan skill överhuvudtaget, man bara köttar lös med en lie med x4 i critical + alla criticalbonusar som man väljer. Jag lyckades få criticals på 199 i skada, vilket verkar vara spelets maxskada.

Att man sedan har skills som förbättrad cleave i bakgrunden gör ju inte en sämre direkt. Jag gjorde även en wood elf, eftersom jag tycker half-orc är så trista att ranta runt med ett helt spel.

Inaktiv

körde igenom motb med en bard/fighter/Red Disciple/Frenzied Berserker, fungerade mycket bra tycker ja, kötta upp de mesta jag sprang på och i slutet hade jag typ 46 STR och typ 500+ hp. Hade Imp power attack på hela tiden, missade knappt och behövde sällan köra igång Frenzy. minns inte riktigt skadan jag gjorde, men har för mig det mesta dog på 3-4 smällar.
Rätt skön build att lira med, för man vill ju oftast spela sin egen nisse mest, och det är ju lättast om han är ens "power house" isf.
Lirar jag igen så kommer jag nog testa en duelist, ser rolig ut.

Inaktiv

Parry är buggat, så det skulle jag inte råda dig till. Du får inte rätt antal parry per omgång, det är ändå attacker som går igenom utan att du får chans till en riposte.

1
Skriv svar