Divine Divinity 2 ??

Inaktiv
Divine Divinity 2 ??

läste här på FZ och på webhallen om detta spel att det skulle komma 2007, jag är ett stort fan dom andra två spelen i serien så jag blev nyfiken och kollade på Larian Studios hemsida, där står inget om del 2 !!! OCG gAMESPOT HAR INGEN INFO HELLER ÄR SPELET PÅ RIKTIGT ELLER ÄR DET BARA ÖNSKE TÄNKANDE FRÅN fzS SIDA ?? TACKSAM FÖR SVAR OCH LÄNKAR

Inaktiv
Skrivet av Larian Studios, September 05, 2006:

We've been extremely quiet in the last months, but that doesn't mean we've been idle. In the coming months we'll start talking about everything we've been preparing for over a year now, and all the RPG fans among you should be delighted by the news we'll bring. The only reason we've been so quiet is that we're not quite ready yet to talk about our next generation RPG, and want to focus on the development for the moment. Experience has taught us that once we start announcing things, a good part of the day is spent answering interviews, writing developer blogs etc... So please have a bit more patience with us, it'll be worth it - this is going to be one hell of a RPG.

Also, while you might notice some screenshots here and there (most notably in the October issue of PC Gamer US), they were given away under torture and do not reflect the final game Those shots are work in progress and there are still a lot of things we need to do before our next RPG ships.

Alla gissningar verkar anta att det handlar om DD2, men det har alltså inte sagts rakt ut.

Jag spelar händelsevis just nu igenom Divine Divinity för första gången och det känns som en riktigt fräsch fläkt i aRPG-oceanen. Där inte Dungeon Siege, Sacred, NWN eller det lilla jag testade av Titan Quest lyckades nå upp till en bra nivå klarar DD sig bra jämfört med Blizzards gigant - mycket bättre på många sätt dessutom. Beyond Divinity hörs inte vara lika bra (Men det blir definitivt ett test av det när jag är klar med DD) så en uppföljare till originalet tycker jag låter som guld.

Bild, förresten: [http://www.larian.com/images/nextgen/div_04.html]
Ser bra ut.

Tipsa mig förresten gärna om några aRPG:n jag kan ha missat som inte nämns ovan

Medlem

Sitter o testar DD1 tyckter det är jätte skoj, men jag fattar inte en sak då o då kan det komma en fiende som spöar en på bara några slag tex man får i uppdrag att rädd en pojkes föräldrar och man dödar alla tjuvar lätt eftersom jag gjorde det uppdraget på lvl 12 men sen finns det en tjuv på baksidan av huset och han kan man inte döda eftersom man kickar en på bara några slag t.o.m tjuv bossen tog man lätt men den här killen går bara inte och det är inte bara han ibland stötter man på såna npc som går bara inte att döda, så man fråga är kan det här vara någon bugg eller vad kan det vara?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

tack för infon boys !! ja DD1 är grym diablo clon den bästa jag spelat och jag har spelat dom flästa , läs på gamefqs.com om vissa svåra grejer i spelet bla ett hemligt rum med en passning till just diablo2 beyond divinity är riktigt riktigt bra men inte riktigt DD men det är oxå buggigt som fan så spara ofta

peak om du gillar NvN o Baldurs etc etc så kör Arcanum världens mest underskatade RPG till PC!! fick årets bästa RPG av PC gamer (UK eller Usa) 2001 men försvann bakom NvN som var helt ny graffik och släpptes strax efter

Medlem

Arcanum, hmm... Tack för tipset!
Svenska PC Gamer säger också att Divine Divinity 2 är på gång. Hoppas verkligen att det stämmer, har inte spelat ett RPG med sådan humor som DD på år och dag. Dock lite för mycket hack'n'slash för min smak...

Medlem

Ja, Jag älskade Divine divinity. Jag spelade det hur många gånger som hellst ^^ Det var ett riktigt rollspel och man kunde lösa saker som man själv ville. Fullt av buggar dock Men en del kul sådana, som sängen man kan bära med sig i inventariet, och att man kan ha med sig en liten låda och proppa den full med grejer så man inte får vikt-problem och grejer !

1
Skriv svar