Effekten av ökad armour? (främst Titan Quest)

Medlem
Effekten av ökad armour? (främst Titan Quest)

Hej, jag har nyligen börjat spela Titan Quest och har spelat D2 i evigheter och undrar vad effekten av ökad armour är? Fungerar den som någon slags divider så att ju högre armour jag har desto mindre skada tar jag från fienderna eller hur ligger det till? Jag antar att detta är ett koncept som används i de flesta RPG-spel men jag har aldrig fattat exakt hur det påverkar skadan man tar av en attack.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittat ett par leggings som har en armour på 854. Först trodde jag att det var ett skrivfel (jag spelar på normal, inte legendary eller något) och att det skulle vara 85 vilket vore mer rimligt. Min torso armour ligger på 122 så 85 vore ok men när man sedan ser till priset så skulle jag få 50000 för dom (säkert mer men jag är i Asien och 50k är max) så då börjar jag ju tro att de faktiskt har en armour på 854. Vad tror ni? Det måste vara en bug i vilket fall som helst för det är bara ett par vanliga "gula" leggings, inte blå eller gröna.

All input uppskattas.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Armour i spel brukar juh antigen göra så man tar mindre skada eller att man blir svårare o bli träffad av slag.

Medlem

Det är nog en bugg, men kanske funkar ändå?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Det verkar vara en bugg, priset är sjukt högt men det verkar inte funka, en liten raptor som är 2 levels lägre än mej träffade mej med nästan varje slag så jag drog slutsatsen att de inte funkar.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

det är en bugg, spelet är tyvärr fullt av dem var buggigt som fan vid release, har inte blivit bättre.........

Medlem

joo det blev ju ganska mycket bätre när expantionen kom ut!

TQ Immortal throne

Inaktiv

låter bra tänkt köpa det och ta min Car. till 75......

1
Skriv svar