Inaktiv
Ultima Online

var det någon mer än jag här som la åtskilliga timmar och dygn åt att Lira det spel som var och är alldeles underbart?

Själv så gjorde jag som de flesta andra och slutade när spelet fick sina nya ägare E.A Sports som bara pumpade ut tilläggspaket efter tillägspaket och tog bort hela den sköna känslan som det spelet då hade!

Mestadels slutade jag för jag ville få tillbaka det sociala liv som ett mkt beroende framkallande spel så lätt tog bort

Nån som spelar det idag möjligtvis?

[Edit av admin]
Länka inte till så kallade tävlingssidor tack.


signatur

Spelet som gäller nu

Inaktiv

jodå ultima online lirade man i 2 år.
och expansioner som kom var kul.

fast man minns inte vilken server man var på.
man var iaf med en mysig roll spels guild.

iofs så va man ingen roll spells tomte men det va kul ändå.

man var guild smed så man hade mycke att göra.

kan iaf lugnt säga att UO var mycke roligare än everquest, star wars galaxies, WoW och Lotro.

har i flera år funderat på att köra UO igen för man saknar det.

Inaktiv

Spelade Ultima Online i ca 1½ år. Tog lite tid att komma in i spelet från början men när man väl kommit in i spelet så kunde man inte slita sig från det.

Inte det finaste spelet precis men grymmt roligt!

Medlem

Jag lirade en del när jag var liten parvel, men eftersom jag hade en dominerande äldre broder blev det inte mycket lirat för min del.
Dock så började jag köra på några freeshards många år senare, var inge vidare kul att lira på de officiella då man inte kunde pvpa överallt osv. Var helt enkelt skönare känsla tidigare. deviance UO eller defiance UO lirade jag på sist. Jävligt shysst stämning dock så var den inte 100% oldschool. Lirade även på en sån server tidigare men det var helt döfött.. typ 100 pers på hela servern gav inte mycket.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

minns att det va ett ställe uppe i norrland som man kunde köpa tids kort till UO för några år sen.
enda stället i sverige som hade det fortfarande förmodligen.

att få tag i tids kort till uo går väl inte längre i sverige.

dom har väl piffat upp grafiken en aning ?

det va iaf mycke mer verlkighets troget handlingen i spelet.

så som när man var smed.
en dåligt utbildad smed riskerade att förstöra sakerna han försökte laga pågrund av för dålig skill.

så man gick verkligen in för sitt yrke, för ingen ville riskera saker på en dålig smed.
coolt också att man kunde skaffa olika djur som kunde bära det du grävde i bergen.

och ibland riskerade du att råka ut för odjur som försökte döda dina djur som bar grejer ute i bergen.

sånt gjorde uo verkligt speciellt.

Inaktiv

UO är fett grymt! Om någon av er är intresserade av att lira på en gratis hardcore rollspelsshard så kan ni kolla in Final Aegis. Det är få spelare där men rollspelsnivån är hög så när väl några få är inne blir det skitkul!

www.finalaegis.com

Inaktiv

Jag spelade Ultima Online när det kom ut 97 nån gång... Goda tider, sen har jag spelat lite från och till över åren o nu spelar jag igen på en server som heter UOGamers : Hybrid. är rätt säker på att det är den största freesharden... De kör också bara Felucca o oldschool ruleset fast lite blandat med de nya, jävligt kul Mycket PVP, och det är det i min åsikt, som är kvalitéen i UO.
Titta gärna förbi, Uogamers.com

Inaktiv

om nån vet nåt ställe som fortfarande säljer tids kort till UO i sverige.
skriv gärna adressen till det stället.

Inaktiv

Jag började spela UO -98 och spelar än idag.
Hade till och med mail kontakt med Richard Garriot ett kort tag efter jag hade spelat Ultima serien.
Men vi pratade mest om vad som kan komma i framtiden.
Sen spelade jag runt på olika servrar, Defiance (gillade inte så mycket), UOGamers: Hybrid, var den första spelaren där så det var lite ensamt men sen då blev det mer spelare och då tröttnade jag. Sen UOGamers: demise , spelade i 2 år där, sen slutade jag och nu på en server som heter UODreams, ligger i Italien så den laggar inte så mycket.
Jag älskar UO och kommer alltid spela så länge det finns gratis servrar.


signatur

Played Ultima Online since -98

Medlem

alla dom privatservrarna som du har spelat på, DracoUO, dem har jag testat innan, spelade på Defiance rätt så mycket samt på UOGamers: Hybrid... Saknar Ultima Online :(.

Inaktiv

är UO 2 som man läst om för nåt, några år sen helt nerlagt ?

Inaktiv

Jag spelar runt lite nu dock, försöker hitta rätt server. Hittade en ÄKTA UO:R server, inte så mycket spelare, den är ny som jag spelar. Riktigt kul, får mig att tänka tillbaks till "the good ol' days".

UO2 är nerlagt sedan lång tid. Gratis serverar stannar vid UO:ML, Mondains Legacy, och kommer itne kopiera Ultima Online: kindom Reborn, som tur är, det suger.

Vill ni spela med mig?
Kontakta mig.

:D::D:D

har inte spelat med svenskar sen 2003.


signatur

Played Ultima Online since -98

1
Skriv svar