Medlem
Mass Effect

http://www.fz.se/spel/?id=1935

Det finns en tråd om det här spelet. Men den är dels gammal, dels innehåller bara ett rykte och dels ligger den i fel forumsektion. Så då skapar jag helt enkelt en ny tråd om Mass Effect.

Jag har alltid varit en trogen PC-spelare (förutom Nintendos första konsoller) och jag har varken råd eller lust att köpa en Xbox360.

Det här verkar bli ett av de allra bästa singleplayerspelen. Personligen hoppas jag otroligt mycket att det kommer till PC. Det är stor chans att det gör det trots stämpeln "Xbox-exklusivt" med tanke på att Knights of the Old Republic och Jade Empire också var "konsoll-exklusivt" men utvecklades ändå till PC. (Tack och lov för det eftersom Knights of the Old Republic är ett gryyymt välgjort spel på alla sätt och vis)

Någon annan än jag som längtar ihjäl mig?

Inaktiv

små längtar efter de, hoppas bara att fighting'en är rolig. Tyckte att kotors fighting system små sög. Jade's var ok, mycket roligare än kotor man blev lite enformig efter ett tag. Så hoppas dom lärt sig nu och kommer me nåt roligt.

Medlem

Det blir ju TPS. Om man kollar på några trailers ser man att stridssystemet är väldigt annorlunda.

*EDIT*
http://www.fz.se/bloggar/intresset/p=1730

Medlem

Förväntningarna är helt enorma från min sida. Boken var riktigt bra så det verkar lovande.

Medlem
Medlem

Jopps, har beställt CE sedan ett tag tillbaka. Ser ut att bli ett tufft spel!


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

<- Längtar ihjäl.

Köpte boken, har läst allt, sett allt... Vill ha!

Marwin: Den där Saren, han är INTE en trevlig typ.

Inaktiv

försöker hålla mig undan så mycket mass effect som möjligt.. det är ju så himla långt kvar.. så vill inte bygga upp någon hype än

Medlem

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Wookie: näe, inte direkt så man skulle vilja köpa en gammal bil av han direkt.

Nä men boken var bra och gav förklaringar på en hel del. Varför Turians avskyr människor, varför mer eller mindre alla ogillar Quarians. En trevlig bok med mycket tortyr.

Är det föresten någon som sett någon koncept bild eller liknande på en Batarian? Ska vad jag jag förstå inte dyka upp förens i Mass effect 2 men dom figurerade en hel del i boken.

Medlem
Skrivet av cribba:

Mm...

Dock skulle man kunna kalla det grov diskriminering med tanke på att man bara kan vara hetero och lesbisk i spelet - inte bög.

Medlem

Sprang på en intressant video. Har väl varit ute ett tag men tyckte den var värd att tipsa om iaf.
Samt Mass Effect Wiki.

Inaktiv

Ingen som vet nåt om att det ska komma till pc?

Medlem

var hittar jag den här texten man "ska ha läst" innan man lirar spelet?

Medlem
Skrivet av Silentzio:

var hittar jag den här texten man "ska ha läst" innan man lirar spelet?

Boken? Den finns väl i diverse bokhandlar.

Tycker faktiskt att den var riktigt bra. Var länge sedan jag verkligen kom in i bok snabbt och ville fortsätta läsa, läsa och läsa. Väldigt välskriven och man får även en rätt bra bakgrundskoll på Mass Effect-universumet.

Nu behöver jag bara spelet. Webhallen - give it to me!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

aha, trodde det var nån kortare historia som var gratis... men det var en fullfjädrad bok på 323 sidor enl. adlibris, som dessutom va slut... störigt

Medlem

Är det bara jag som har förbokat Limited Edition från Webhallen och inte har fått det än? Iofs är det en dag tidigt, men andra som bokat vanliga utgåvan har ju fått sin idag -- och min beställning har Webhallen inte ens skickat! Detta innebär att jag förmodligen inte får mitt ex förrän på måndag...brr...

Riktigt surt med tanke på att jag förbokade i Juli...:evil:


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Är det bara jag som har förbokat Limited Edition från Webhallen och inte har fått det än? Iofs är det en dag tidigt, men andra som bokat vanliga utgåvan har ju fått sin idag -- och min beställning har Webhallen inte ens skickat! Detta innebär att jag förmodligen inte får mitt ex förrän på måndag...brr...

Riktigt surt med tanke på att jag förbokade i Juli...:evil:

Jag har beställt Limited Edtion från Webhallen och det skickades igår men ingenting ploppade ner i brevlådan idag. Räknar med att jag får det imorgon, om inte så blir jag redigt sur.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

små längtar efter de, hoppas bara att fighting'en är rolig. Tyckte att kotors fighting system små sög. Jade's var ok, mycket roligare än kotor man blev lite enformig efter ett tag. Så hoppas dom lärt sig nu och kommer me nåt roligt.

Då är det arkadspel du vill ha och inte rollspel. Kotor´s stridssystem är baserat på D&D rollspelsregler och är till för folk som gillar att rollspela. Är så trött på att Bioware börjar glida ifrån rollspel mer och mer för att tillfredställa marknaden som domineras av alla shooter-kids.

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av PapaBear:

små längtar efter de, hoppas bara att fighting'en är rolig. Tyckte att kotors fighting system små sög. Jade's var ok, mycket roligare än kotor man blev lite enformig efter ett tag. Så hoppas dom lärt sig nu och kommer me nåt roligt.

Då är det arkadspel du vill ha och inte rollspel. Kotor´s stridssystem är baserat på D&D rollspelsregler och är till för folk som gillar att rollspela. Är så trött på att Bioware börjar glida ifrån rollspel mer och mer för att tillfredställa marknaden som domineras av alla shooter-kids.

Håller med till fullo!

Medlem

så jävla nice, har fått det i brevlådan nu när jag kom hem från jobbet, skapar char nu ;D

Medlem

Nuuu jävlar ska jag köra igång spelet. Har inte haft tid förräns nu ikväll, men en helg framför Mass Effect kommer bli så sweeet!

Medlem

omg....... jag vill ha!

men omg... har ingen xbox360! faeeen

1
Skriv svar