Problem med Fallout 2! =(

Medlem
Problem med Fallout 2! =(

Tjenare! Har installerat Fallout 2 på nytt, problemet är att efter att ha spelat i cirka fem minuter så bara fryser spelet(och datorn) helt, kan inte göra något annat än att trycka på resetknappen på burken :(!
Någon som har en susning om vad mitt problem kan vara ?

Mvh Famest :)!

Inaktiv

Vilket operativsystem? Kör du kompabilitetsläge? Har du patchat?

Medlem

Windowx Xp, Kompatibilitetsläge på Windows 98, patchat till till den icke-officiella 1,05 eller vad den heter

Medlem

Vad måste man göra för att få se slutfilmerna? Dom slutar direkt efter att dom har börjat? Man vill ju se skillnaden man har gjort undertiden lixom.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag funderar på att införskaffa Fallout, men vilket är bäst, ettan eller tvåan? Och funkar de bra på en modern dator?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Tvåan är klart bäst av de båda, men hellst ska man ju lira båda =D Det är lite krångel att få igång dom, men det finns hjälp att få lite här och där, sen när man väl börjat spela kan man aldrig sluta ! (för det är så skoj...)

Inaktiv

Jag föredrar 1:an men båda ska så klart spelas, i ordning. Jag har aldrig haft problem att få igång dem på XP.

Ska du införskaffa Fallout, köp då Fallout - The Ultimate Collection så får du 1:an, 2:an och Tactics plus bonus-CD på en gång.

nj
Medlem
Skrivet av Zhane:

Det är lite krångel att få igång dom, men det finns hjälp att få lite här och där, sen när man väl börjat spela kan man aldrig sluta ! (för det är så skoj...)

För att vara vänlig så har No Mutans Allowed en riktigt bra guide för hur man installerar Fallout 1/2 i WinXP.

Medlem

jag har bara lirat 2'an, men den var superkul!

finns kuliga runthrough på ytterst få minuter också!

Medlem

Både ettan och tvåan är ju guld värda, men jag måste säga att jag gillar tactics nästan lika mycket. Tactics är visserligen inte lika bra som rollspel men ändå ett underbart squad-action spel med rollspelselement:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Falloutspelen ska ha respekt, men jag gillar inte postapokalyptiskt sådär supermycket. För min del tar Planescape: Torment titeln

Har inte provat Fallout 2 på många år så kan tyvärr inte hjälpa med det.

1
Skriv svar