Medlem
Jade Empires

Plockade just upp PC versionen och lirar för fullt när jag minns vad som skrevs om Kotor här på forumet. Plötsligt när jag kom till en pungt i spelet så slog det mig att Jade Empires har en ganska liknande struktur. Sith och Lotus assasins för att nämna en.

(med risk för att spoila o ha mig)

Nu kommer de båda från samma skapare och själva spelen rent jämnfört mot varandra är som natt och dag men om vi ser till berättandet. Samt vissa mål eller steg i storyn så tycker jag mig se vissa likheter.

Är det någon som spelat båda dessa spel och finner liknade liknelser som jag?

Jade Empires måste jag säga är kul just nu. Gillar ni Kotor kommer ni inte bli besvikna. Ratar ni Kotor så tycker jag inte det ska gå ut över Jade Empires... testa det åtminstånde innan ni dömer ut det.

Berättandemässigt tyckte jag också det var rent Bioware-stuk, helt klart i stil med KotOR vad gäller spelarinteraktion och frihet. Jag spelade iofs bara en fem timmar eller så innan jag avslutade för all framtid.

Jag har sagt det tidigare här, men Jade Empire var för mig den punkt där jag insåg att Bioware inte längre gjorde spel för mig (eller ens rollspel). Jag förstod med ens varför jag inte hade tyckt om varken NWN eller KotOR så mycket som alla andra verkade göra och media hade hypat upp det till.

Ja, sedan dess har jag blivit lite bitter av mig på Bioware

Medlem

Skönt att Mass Effect kommer snart då och du kan bli massa glad av dig på dom igen

Medlem

fan då för? Skiten är ju konsoll exclusive.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tidigt. Riktiga RPG's ska spelas på Konsoll

Skrivet av Lowaim:

Tidigt. "Riktiga" RPG's ska spelas på Konsoll

Fixat

Medlem

Jade Empire är tveklöst det bästa jag spelat på XBOX:en, riktig världsklass. Likheterna med KotOR är ju ganska slående i menyer och upplägg, men spelkänslan är helt annorlunda tycker jag. Jade har jag spelat igenom 3-4 gånger, KotOR 1 och 2 har jag inte ens tagit mig igenom en halva på...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar