Fallout serien vs Mörka tornet

Medlem
Fallout serien vs Mörka tornet

Själv har jag precis börjat läsa mörka tornet serien med stephrn king kan bara rekomendera det till alla som gillar fallout spel för det bygger på liknande värld..

Medlem

Har precis köpt in alla böckerna i mörka tornet-serien, funderar på att börja läsa ikväll :)!

Edit : Började läsa Revolvermannen igår och det var ett tag sen jag fastnade i en bok så snabbt(sist jag verkligen fastnade var för Isaac Asimov's Stiftelsetrilogi:heart:). Älskar hela post-apokalyptiska temat, super-bok och det påminner en lite om Fallout :D!

Medlem

Gunslinger böckerna är visserligen helvetiskt mycket mer post apocalyptiskt är fallout.. typ flera millenium :). Diggade serien som fan och läste de första fyra böckerna, men fyyyfan vad jag avskydde bok 4. Jävla bitch steven som knäppar upp den boken, kanske bara är jag.. men jag gillade verkligen inte stilen han körde i den. Ska vänta ett tag innan jag fortsätter med 5:an, song of susannah eller vafan den heter.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Finns dom här böckerna översatta till svenska eller är det bara engelska?
Och säljs dom här i sverige eller är det import som gäller?

Medlem

I sverige kallas dom för mörka tornet serien...
Dom flesta bokhandel borde känna till dom för att stephen king skrev den sista delen ganska nyligen och serien har sålt väldigt bra även om det inte är harry potter klass i försäljning...

Så här ser boken ut
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=4108&nav_genre...

och kostar 39kr på cdon..
annars så finns den säkert i biblioteket

Anaars så är orginalnamnet på första boken
The Dark Tower 1: The Gunslinger

Medlem
Medlem

Bok 4 tyckte jag var helt ok... eller tänker jag på Bok5 nu? Wolves of the Calla var bra i alla fall.. song of Susannah kommer efter den. Song of Susannah var i min mening den tråkigaste av dem.

1
Skriv svar