Baldur's Gate 2 Multiplayer-party Sökes

Inaktiv
Baldur's Gate 2 Multiplayer-party Sökes

Hallå där. I brist på tillfredställande rollspel har jag bestlutat mig för att gå tillbaks till Baldur's Gate 2. Dock har även detta spel förlorat en gnutta av sin charm efter att ha bränt igenom det ett antal gånger i singleplayer. Idén att sätta ihop ett party för multiplayer slog mig då.

Jag är fortfarande kvar i idéstadiet, men om folk visar intresse är det mycket möjligt att sätta ihop och organisera en grupp som regelbundet (kanske en kväll i veckan?) spelar vidare på Baldur's Gate 2. Om mängden intresserade är färre en 6 (storleken på ett party) får man komma överrens om att varje spelare får ta sin egen karaktär, samt en NPC. Idealt skulle förstås vara om hela sex st. personer var intresserade, för då skulle vi naturligtvis ha en komplett grupp.

Är det någon som är intresserad?

Inaktiv

Definitivt intresserad. Egentligen räcker det väl med fyra personer för ett fullgott party?

Under sommaren kommer jag inte kunna spela fredagar till söndagar. Dessutom är jag redan uppbunden i en EU3-MP-kampanj, som verkar som om den kommer fortsätta på torsdagar, så måndagar, tisdagar eller onsdagar skulle passa för min del.

Inaktiv

Åh... Alltid velat prova BG2 i multiplayer. Var faktiskt inte mer än några månader sen jag drog igång en ny SP-kampanj men det höll mig tyvärr inte sysselsatt genom hela spelet en gång till. Föga förvånande då jag inte ens minns hur många gånger jag varvat det.

Skulle va grymt häftigt att prova på om alla inblandade är seriösa osv, med en liten hälsosam dos rollspel inblandat.

Problemet är att jag inte vet hur pass närvarande jag kan vara. Försökte vara med på ovan nämnda EU3-kampanj men det sket sig väldigt fort. Sommarperioden har en förmåga att kasta alla möjliga påhitt åt mitt håll och jag har haft det rätt fullspeckat hittills. Dessutom jobbar jag 4-skift, dvs oregelbundna tider. Det finns ingen tid i veckan som jag inte jobbar minst en gång varje månad.

Men skulle jag lyckas lösa det och va fullt närvarande så är jag helt klart väldigt intresserad.

Medlem

Intresserad. Ge mig ett PM om det blir av.
Om det inte krockar med jobbtiderna är allt kalas.

Inaktiv

Väldigt trevligt att det finns intresse.

Personligen åker jag på semester den sista juni, och är tillbaks efter två veckor. Efter det skulle vi kunna köra igång, antingen varje måndag ca 18:00 - 22:00, varje tisdag ca 18:00 - 22:00, eller varje onsdag ca 18:00 - 22:00, och variera dagarna till att passa "RoGGes" oregelbundna tider.

Innan vi startar behöver vi sammanställa oss, bestämma vem som hostar spelet, vilka karaktärer vi spelar (tråkig om alla lirar bards ), hurvida vi vill ha med NPCs eller inte, vem som skall vara protoganisten, vilka mods vi skall köra med, osv.

Om dessa tider fungerar för alla kan de intresserade skaffa sig en MSN adress och skicka den till mig via ett PM, om ni inte redan har en existerande MSN då ni givetvis kan skicka den istället Vi kan då ha ett litet möte och synkronisera våra tankar angående detta.

Inaktiv

Tiderna (även eventuell oregelbundenhet) funkar bra för mig, och jag bör inte ha några problem att hosta. Jag kommer inte befinna mig hemma nu under midsommar, men kommer tillbaka söndag natt.

Vilka klasser vi väljer får ju bero lite på vilka typer vi bestämmer oss för att inkludera.

Tank - fighter, paladin, barbarian
Healer - druid, cleric
Rogue - thief, bard
Disables - mage, sorcerer
Skada - archer, kensai

Själv har jag inga direkta preferenser, utan kan mycket väl anpassa mig efter andras önskemål.

Inaktiv

Dom tiderna passar mig utmärkt (det är under helgerna jag helt oväntat försvinner) bortsett från när jag jobbar eftermiddag. Då jobbar jag från 14-22. Nattskiftet börjar jag 22 så då behöver jag kila en 20min innan eller så.

2 veckor in på juli borde min semester vara nära, så det här grejjar jag nog.

Hosta är inga problem för mig. Och att vara antagonist är inget jag kommer bråka om, har ju trots allt stått i centrum några gånger tidigare. Känns nästan som att jag skulle föredra att inte vara det. Och klass är stort sett helt irrelevant för mig. Det är väl kanske just fighter jag spelat som en eller ett par gånger för mycket dock.

Vet inte hur ni har tänkt er men personligen tycker jag det skulle vara intressantast att inte bestämma för mycket på förhand. Bestämma typ roller som KazikluBey listade men lämna resten åt oss själva. Dvs göra det möjligt att antagonisten exempelvis skapar en god karaktär medans majoriteten skapat onda. Kan bli rätt intressant om det är en paladin och dom andra bara "råkar" ha något att göra med att han blir utkastad från ordern

Medlem

Det här låter riktigt lovande.
Mina jobbtider nu är jämn vecka 14-23 och ojämn 5-14, men om det går som jag vill kommer jag att jobba 6-15 så snart det går.

Klass spelar ingen stor roll, brukar vara bekvämare att tanka än kasta magier dock.

MSN-adress skickad till Ethereal.

Let's get it on!

Inaktiv

Detta låter sannerligen mycket lovande.

Så fort resten av er ger mig era MSN adresser kan vi börja planera lite mer ingående, men inte alltför genomgående (:D), vad det gäller roller, osv.

Fram till dess tycker jag att vi säger så, den preliminära tiden kommer att bli måndag/tisdag/onsdag kl. 18:00- 22:00 fr.o.m. vecka 29. vi ses då igen inom en inte allt för avlägsen framtid för att diskutera vidare, denna gång genom MSN.

Inaktiv

Jag är med om det finns plats för en mage

Inaktiv

Min semester börjar v29 så det verkar va lungt för min del att hålla tiderna.

Inaktiv

Okej. Nu när jag har allas MSN adresser gäller det bara för oss att vara online samtidigt. Jag kommer att vara online i stort sett hela tiden fram tills på lördag när jag åker på semester. Om vi kunde försöka sammanställa oss innan dess skulle det vara nice.

Inaktiv

Är mer eller mindre online jämnt.

skulle gått med ifall jag inte hade lånat ut mitt Balders port.

Inaktiv

Om ni fortfarande behöver en spelare så är jag helt klart på. Kan tänka mig att spela vilken klass som helst.. adda min MSN om ni fortfarande är i behov av en spelare.

agony-se@hotmail.com


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

roggis, FYI så är antagonist fienden eller den som sätter sig mot protagonisten, inte riktigt i centrum

Jag klarar tyvärr inte att lira fastän jag är satans intresserad, dock så skulle jag väldigt gärna veta hur det går att lira BG2 i MP då det alltid har lockat jävligt mycket. Tyvärr är mina vänner som lanar inga stora RPGnötter dock


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Fan vad jag avskyr att göra bort mig på internet...

Medlem


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Hej, jag och min polare är väldigt intresserade av hur man spelar Baldurs Gate II Shadows of Amn över internet eller lanar de, vi har länge velat göra det men vet inte hur man gör, om någon skulle vara snäll och förklara det för mig skulle vi bli väldigt glada

Inaktiv
Skrivet av reehn:

Hej, jag och min polare är väldigt intresserade av hur man spelar Baldurs Gate II Shadows of Amn över internet eller lanar de, vi har länge velat göra det men vet inte hur man gör, om någon skulle vara snäll och förklara det för mig skulle vi bli väldigt glada

Det var iofs väldigt länge sedan jag spelade bg men det ska inte vara svårt alls att lana eller spela online.
Jag har för mig att man ska gå till network eller vad det nu heter och välja tcp\ip connection och skapa ny karaktär sedan exporterar du den och din kompis gör samma sak det går faktiskt att skapa alla gubbar själva om ni inte vill köra med npc som finns med som tex jaheira, minsc osv glömde att säga att nån ska skapa och din kompis joina genom tcp\ip skriva ip nummer, hoppas det inte blev för rörigt nu.

Inaktiv

adda thomaspebe@hotmail.com om ni behöver 1 extra hoppas bara ni håller på än

Inaktiv

Hm, händer det nåt? Är fortfarande på om det är så.

Medlem

Är väl som alla fz grejor, alla väntar på att nån ska styra upp


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag är definitivt intresserad om det finns plats, men jag är väl för sent ute. Låter som en riktigt kul grej om alla är seriösa.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Inaktiv

Mja, var ju meningen att vi skulle sätta igång när ethereal kommit hem från sin semester vilket han borde gjort vid det här laget.

Inaktiv

För att detta inte ska gå om intet tar jag väl initiativet. (säg till om tisdag eller onsdag vore bättre, RoGGe)

Alla intresserade samlas 18:00 på måndagen den 23:e juli i #fz kanalen på Quakenet. Se till att ha en ren (och full är du snäll...) installation av Baldur's Gate II med expansionen Throne of Bhaal, med sista patchen. Har du eller har du haft moddar installerade skulle det uppskattas ifall du installerar om för att verkligen vara säker på att du har en ren installation. Se även till att du inte ändrat FPS:en från det förinställda 30.

Om vi blir fler än sex personer får de som anmält sitt intresse i tråden först företräde. Eftersom denna tråd är ganska gammal nu så finns det nog chans att även ni som anmält ert intresse sent kommer med.

Jag använder ibland en 2.1-Ventrilo server vi antagligen kommer kunna använda, så skaffa gärna Ventrilo 2.1.x om ni inte har det än.

Har du ingen IRC-klient på datorn, läs FZ:s IRC-guide.

Inaktiv

Suveränt.
Så länge det inte är helg spelar det ingen större roll för mig just nu iaf då jag har semester.

Angående ventrilo så har jag annars senaste versionen som bara är att dra upp. Lättast att få tag på client till den tänkte jag.

EDIT

Kan tillägga att jag har 2.1.2 klienten så det är inga problem för mig.

Inaktiv

Jo, problemet är att 2.1 och 2.2 eller högre inte är kompatibla, eftersom de ville få folk att börja betala för 2.2-servrarna, men har du tillgång till en 2.2-server går det ju lika bra.

Inaktiv

Det var inte många som kom efter alla intresseanmälningar... Nåja, jag kanske gör ett nytt försök i början av september eller så.

1
Skriv svar