Fallout 3 Fall 2008.

Youtube-proffs
Fallout 3 Fall 2008.

Nu har man sett teasern, kan bara säga att jag längtar, är ett stort falloutfan och att detta kommer är helt otroligt roligt, ser fram emot det som fan.

Va tycker ni andra?

Teaser - http://fallout.bethsoft.com/index.html


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tråd flyttad.

Youtube-proffs

Great, här ska de va


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Behåller Bethesdas spel inte samma sorts gameplay (omgångsbaserade strider, val med konsekvenser, uppdrag med flera lösningar, dialog istället för monologer, etc) och grundidé (simulera "PnP"-rollspel - här kommer den ortografiska vyn in, för att ge samma översikt som när man använder miniatyrfigurer) som F1 och F2 är det inte en uppföljare utan en spinoff, och borde inte heta Fallout 3, och som det verkar finns det ju inte en chans att de gör en faktisk uppföljare.

Medlem

Link funkar inte !!!!

Medlem

Jag har länge känt att ortografiska vyn och turordningsbaserade systemet inte är livsviktigt, så länge som karaktärs-systemet håller sig likt, friheten, och olika konsekvenser, samt djupgående dialog finns där.
Nu har ju iofs Bethesda gått ut och sagt att de ska ha ortografisk vinkel man kan välja om man vill och man ska ska kunna pausa striden och göra val med hjälp av action points, vilket låter som en hyffsad kompromiss.
Jag tror de kan klara det här galant.. det enda jag är lite orolig över är dialogen... De har ofta lyckats asbra med dialogen vad det gäller viktiga karaktärer, men NPCer ut på gatan har alla pratat som byfånar..

Men det verkar som om de lägger ner mycket arbete på att göra ett så bra spel som möjligt så jag har höga förväntningar.

Inaktiv

Eh, nej. Det går inte att få ortografisk projicering i Fallout 3. Man kan växla mellan förstapersonsvy och tredjepersons-overtheshoulder-vy, precis som i Oblivion.

Dialog har de i princip inte haft i vare sig Morrowind eller Oblivion - även med de viktiga karaktärerna är det encyplopedistuk. Som det låter på GameInformers information verkar det som om det blir samma sak i Fallout 3.

Inaktiv

Tror det kommer att bli en bra spinoff; men inte nära en riktig uppföljare. Av att spelet heter Fallout 3 så kommer det också att sälja bra.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Trailern var ingenting... en besvikelse. Den säger inget om något och visar inget av... inget? Förutom att den verkar visa spår av 50 tal? Gubben på slutet markerar en antydning på Fallout men inget annat... inget händer och inget sägs.

Hade det inte vart bättre om det vart lite dialog och en vaultdörr som öppnas följt av en gubbe som knallar ut... eller vänta är inte det fallout 2? ;P (minus dialogen)

Av vad jag läst kan jag inte bli annat än orolig. Vissa saker verkar "hyffsade" medans andra saker verkar helt kort korkade

Att köpa ett märke och sen göra om det till något annat bara för att få ett namn som säljer verkar vara vad de gör atm.

Att sen säga att det är Fallout 3? Hm, ännu konstigare eftersom de inte verkar följa upp på någon story från vad som blir "föregångare" om man antyder till namnet.

Nu är jag lite sur och sårad i just detta ämne men jag kommer nog spela det när det kommer. Jag kan bara hoppas att vad jag tror och tycker nu inte är fallet när spelet kommer.

1
Skriv svar