Fråga ang. Two Worlds

Medlem
Fråga ang. Two Worlds

Har fattat att two worlds är ungefär som oblivion vilket är trevligt, men att spelet även har ett onlineläge.

Är det någon som är mer insatt och vet hur detta läge fungerar? Går det att spela online med enbart en, två kompisar och att man då tillsammans springer runt i världen, eller måste man joina publika servrar med massa människor på och trängas?

/Melodysheep

Medlem

tänk dig guildwars ungefär, det är en stor server som alla ansluter till och du kan möta folk i städerna och kan ta med dig 8 kompisar eller random folk, sen går man ut ur stan till en egen instans av hela världen

Medlem

det är dock inte som guildwars att du bara kan gå en viss väg utan du kan springa överallt utan osynliga väggar

Medlem

låter bra, synd dock att spelet är försenat här i sverige... kommer ju först i slutet av juni

Inaktiv

Two Worlds är och kommer bli en riktig flopp. Spelets grafik är riktigt kass och dom försöker få en känsla av Oblivion / Diablo vilket dom inte lyckas med.

Spelet är i princip Oblivion fast sämre på alla fronter och med mer dödadödadöda... samma fightsystem som i Diablo; resten är väl som Oblivion.

OTROLIGT fult spel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Two Worlds är och kommer bli en riktig flopp. Spelets grafik är riktigt kass och dom försöker få en känsla av Oblivion / Diablo vilket dom inte lyckas med.

Spelet är i princip Oblivion fast sämre på alla fronter och med mer dödadödadöda... samma fightsystem som i Diablo; resten är väl som Oblivion.

OTROLIGT fult spel.

Vet inte vad du tycker är snyggt/fult men enligt mig så ser det helt okej ut:
[http://img339.imageshack.us/my.php?image=img04ry9.jpg]

Inaktiv

Har du spelat Two Worlds? Jag har.
Den där bilden är någorlunda snygg om man jämför med spelet. Kolla på hans ansikte, alla NPC ansikten ser lika danna ut precis som ditt eget ansikte.

Spelet är tråkigt och inte värt att ens prova. Det finns ingenting som känns bra med det och allt skaparna av spelet säger är lögner. "Stunning graphics".... bah... animationerna ser ut som bajs, bloom effekten är för överdriven (även fast du kan skruva ner den)... jag skulle kunna fortsätta i timmar.

Detta är ett av de sämsta RPGn jag någonsin spelat.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ja jag har spelat det. Laddat ner, spelat och förbeställt. Gillar det skarpt. De bör nerfa equips dock, blir lite väl overpowered efter man kombinerat några gånger..
Hur länge spelade du? Jag har ganska många timmar bakom mig nu (lvl50+) och alla har lika ansikten? knappast..
Animationerna är kassa ja, läppsync finns ingen alls typ, de bara rör på munnen när de snackar, häst använder jag inte ens för den bara strular..
Men jag älskar ändå spelet! Sköna quests, känns verkligen att man blir bättre när man levlar (lite för mycke kanske..)

Många olika val på hur man ska göra saker; du behöver en nyckel från nån, han säger åt dig att du får den om du gör nåt för honom.. Val: Döda honom och ta nyckeln eller gör som han säger. (Dåligt exempel men man kan oftast välja hur man ska gå till väga)

Medlem

efter ett tag så kan man oneshota allt ...

fixa denna bild
www.arveman.se/nocheat.png

Inaktiv

Tycker spelet verkar riktigt skönt och att det skulle vara fult håller jag inte med om. Det viktigaste är väl spelkänslan. Har endast lirat ca två timmar, pga golfberoende, men ännu är det inte för lätt.

Men att rida på hästen är ju inte direkt en trevlig upplevelse, kanske det blir bättre när man ökat sin skills på "riding"?

Ikväll blir det en flaska rött och en helkväll 2Worlds, can't wait..

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Two Worlds är och kommer bli en riktig flopp. Spelets grafik är riktigt kass och dom försöker få en känsla av Oblivion / Diablo vilket dom inte lyckas med.

Spelet är i princip Oblivion fast sämre på alla fronter och med mer dödadödadöda... samma fightsystem som i Diablo; resten är väl som Oblivion.

OTROLIGT fult spel.

Håller med! jag tycker det var det sämsta på länge...
För att inte tala om voice acting-biten. Fy faan vad stelt. Och slänga in ett och annat ord av "gammal" engelska betyder inte alltid att det låter coolt


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Det var kul till lvl 20-30... efter det totalt piss. Snacka om obalanserat.

Inaktiv

skulle vilja testa, finns det något demo eller liknande som man kan få prova det på?

Inaktiv

hoppas det kommer i slutet av juni, har kollat images och sånt o det verkar vara fint, fast som jag innan nämde skulle jag vilja testa det, finns det någon chans att man skulle kunna göra det? (DEMO, ect)

har varit inne på ungefär 3 olika sidor och fått olika datum på releasen

om någon vet något sätt att testa , skriv på denna tråden eller till mig via PM

Medlem

Grafiken verkar hyffsad... men designen något helt annat.
Kommer testa det om det kommer en demo annars dissar jag det nog.

Inaktiv

OK; ni ska ha klart för er att det finns INGENTING som gjorts rätt i detta spel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tråden kanske är überdöd nu men det finns ett demo ute att ladda ner om man fortfarande är sugen på att prova (trots DarthZs protester)
www.2-worlds.com

1
Skriv svar