Inaktiv
speljakt

rpg, mitten eller slutet av 90talet, fanns på svenska. första miljön var någon sorts fästning har jag för mig, nästa ett hamnkvarter, tredje ett skepp styrt av en alkoholiserad kapten man raggat upp på en krog i det där hamnkvarteret.
jag tror namnet hade något med drakeld, eldflugor eller drakflugor att göra.

någon som har en pytteliten aning?

edit: det var inget, hittade! dragonfire - the well of souls hette det. ny fråga blir, hur får man tag på det? :$


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Kolla upp deras hemsida och se om det går att köpa där
Annars borde nog någon välsorterad spelbutik kunna ordna upp det, alternativt ebay/blocket.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

jag kan inte hitta någon officiell sida, tyvärr. inte heller någon butik...
vad finns det för butiker som brukar ha sedan länge utgångna spel?

edit: det verkar vara producerat av paralax entertainment, som fö har en utmärkt webshop. just detta spel saknas dock.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Hette inte det "Drakar och demoner: själarnas brunn" I sverige?


signatur

Videomupp

Medlem

RPG frågor håller sig till Rollspels-sektionen. Tråd flyttad.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jo, det hette nog mycket riktigt "Drakar och demoner: själarnas brunn "på svenska.
Det var fruktansvärt dåligt, desvärre. En väldigt misslyckad Diablo-klon snarare än ett rollspel...

Inaktiv

spelet söks mest av nostalgiska skäl, och inte för spelupplevelsen.
är det verkligen ingen som känner till någon butik som brukar ha gamla spel för försäljning? den behöver inte ligga i sverige...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

spelet söks mest av nostalgiska skäl, och inte för spelupplevelsen.
är det verkligen ingen som känner till någon butik som brukar ha gamla spel för försäljning? den behöver inte ligga i sverige...

Blocket, Tradera har rätt gott om försäljare av begagnade spel som även kan ha webbutiker, tvspelsweb.se, Retrosuperstore vars webbutik dock verkar ha varit död rätt länge :/

Amazon.co.uk och övriga tänkbara länders varianter kan man ju ibland hitta begagnat på, eBay.

Medlem

haha.. gamla Target Games...
Sommarjobbade där en gång när de jobbade på Europa Universalis, precis innan de kursade..

1
Skriv svar