Problem med fable

Inaktiv
Problem med fable

Hejsan Har lite problem med fable.

Installerade spelet och allt funkade fin fint.
Men sen när jag startade spelet så blev skärmen svart och spelet laddade ( som det blir på nästan alla spel, svart nån sekund innan spelet riktigt startar ) och efter det så stängs spelet ner.

Nån som vet vad ja ska göra? Kan det bero på gamla drivrutiner eller nånting sånt? :S

Tacksam för svar

(Förlåt om det redan finns nån tråd om detta, har inte sett nån som haft samma problem iaf :/)

EDIT: Grafik kortet jag har ska stödja fable, har ett Radoen 9600 8)

Medlem

Hade samma problem, sänk skuggorna, ditt kort stödjer inte alla nivåer.

Inaktiv

Hmm, vad menar du med att sänka skuggorna? Hur ska jag göra det utan att komma in i spelet ? För jag kommer ju aldrig in i spelet, utan ja trycker på ikonen ,spelet laddar, spelet stängs ner.

Tack för svar iaf

Medlem

Uppdaterat alla drivrutiner?

Medlem

Kan vara så att den vill starta upp med helt fel upplösning. Säker på att det inte finns något sätt att ändra inställningarna ifrån windows eller att starta upp i nåt felsäkert läge? Jag kommer faktiskt inte ihåg, men jag vet att jag också fick svartskärm i det.

Inaktiv

Har senaste drivrutiner ja...till mitt grafik kort iaf

Och ska testa o se om jag hittar nåt sätt att ändra upplösning.
Tack för alla svar

Inaktiv

Har ungefär samma prob. Jag hinner spela tills alla i *censur*. Då den filmen är klar så stängs spelet ner. Hjälp! Vad ska jag göra?!

Inaktiv

Jag är absolut ingen expert men jag hade samma problem med Might and Magic 7 & 8 när jag försökte spela dessa för några månader sedan.

Just Might and Magic råkar ha en Configure fil som går att öppna utan att starta spelet där jag kunde ändra inställningarna (detta gjorde jag på måfå men lyckades till slut). Om inte Fable har någon sådan så föreslår jag att ni ominstallerar (absolut inte med ev. quick installation.)

Där borde det finnas möjligheter att ändra inställningarna då de kan vara för krävande eller för gamla för er dator.

(Detta är ett råd från en helt vanlig kille som råkar gilla datorspel, jag har inga som helst kunskaper om datorer som ligger över sunt förnuft. )

1
Skriv svar