Hur lägger man poängen för en Amazon?

Inaktiv
Hur lägger man poängen för en Amazon?

Hej!

Jag har lirat Diablo 2 förut, men aldrig direkt ingående. Spelat lite med vänner i LAN och så, men har nog aldrig haft en gubbe över lv20.

Men hur lägger man poängen? Sprider man bara ut lite på måfå eller finns det tumregler att följa med varje klass, så att gubben inte blir totalgimpad?

Det jag gillade med WoW (och nog det enda jag gillade med det spelet) är att man aldrig behövde lägga ut poäng... Och att man alltid kunde ångra sina talents. Önskar det fanns nåt sånt spel singpleplayer, så jäkla less på MMORPGs. Det går fan inte att spela bara lite, det byggs succesivt på och till slut är man fast. Iaf jag!

Men men, Diablo 2 är ett schysst spel, och vill klara ut det. Vet bara inte hur jag ska bygga min gubbe. Gillar passiva abilities och bow.

Vore tacksam för svar,
Isaz

Medlem

På den gamla goda tiden när jag lirade mycket Dibalo 2 så brukade jag hänga runt på http://forums.diabloii.net för att hitta olika saker, där finns även olika builds för varje klass.
(DII Strategy Forums->Amazon)

Personligen så tycker jag inte att gubben blir gimpad om man lägger på olika skills, jag brukade lägga på vad som såg roligt ut. Blir roligare om man gör sin "egen" gubbe istället för att man lägger så som någon annan har gjort.

Om du är sugen på att på att göra en egen build så rekommenderar jag http://www.d2items.com/skills.php
Där kan man lägga ut sina egna skills och fixa till en build, så slipper man vara osäker sen när man lirar.

Hoppas att detta svarade på några av dina frågor;)

Medlem

Dodge, avoid och evade ska väl alla ha minst 10 poäng? Bågskytteamazonen blev nog väldigt gimpad nu i senaste versionerna då man inte längre kunde pierca med guided arrow. Osäkert om bowazon ens kan mäta sig mot värsta fienderna i Hell även om du har bästa bågen i spelet.

Nä, jag tror nog att det är Lightning Fury som gäller, tyvärr..

Om du spelar utanför battle.net så vill jag rekommendera Eastern Sun mod, som förlänger spelets livslängd, fixar allt som är tråkigt i originalet, lägger till närmare 1000 nya items. Den erbjuder även möjligheten att, när du vill, placera om skill- och statpoints. Helt otrolig mod.

Inaktiv

Tack så mycket för hjälpen båda två. Ska garanterat kika den där hemsidan och Eastern Sun modden. Har alltid önskat att man kunde lägga om poängen om man ångrat sig.

1
Skriv svar