Nox Multiplayer.

Inaktiv
Nox Multiplayer.

Ok nu har jag försökt att få med kompisar att lira Nox med mig. Men jag får inte med mig nog många. Så nu vänder jag mig till ett par forum för att se om jag kan få folk att lira!

Nox är ett gammalt action rpg där multiplayer-delen är death match, capture the flag osv.

I multiplayer startar man med en max levlad karaktär och man ser sin gubbe uppifrån. Man har alla skills/spells från början så det är action från början helt enkelt.

Man kan välja mellan wizard, conjurer och warrior.

Warrior är som vanligt en gubbe som gillar att mosa med svärd, hammare och kastvapen. Han har bla en harpun han kan hala in sina motståndare med, ett tjurrus som man kan döda med och warcry som gör så att trollkarlar inte kan använda sina spells under en kort stund.

Wizards har ett gäng spells till sitt förfogande och kan kombinera tre spells i en fälla som han kan lägga ut på kartan.

Conjurer gillar pilbågar och armborst men har även ett gäng bra spells. Det som gör honom speciell är att han kan trolla upp monster. Bla golems, spindlar, björnar, ogres, skelett osv.

Spelet är rätt gammalt men med "ok" grafik. Det trevliga är att man kan köra det på i princip vilken dator som helst!

Lite att läsa: Wikipedia, Forum och recensioner: Gamespot och IGN.

Det jämförs ofta med Diablo 2 men i multiplay är det helt annorlunda. Det är verkligen som PvP skall vara! Bara skicklighet och inget handlar om ifall man är med i en superguild som kan döda de fetaste drakarna för de bästa svärden.

Westwood som gjorde spelet har gått i konkurs och jag tror inte det går att köpa längre. Så om man vill spela så får man tanka det. Vilket jag inte tror är olagligt då jag har hört att EA inte vill kännas vid spelet. Mer eller mindre. Det härliga vore ifall man kunde få folk att spela det så de gör en uppföljare!

Spelet är uppe i version 1.2b och man behöver "Nox quest" installerat.
Om ni inte kan få tag i spelet i rätt version eller om du inte kan få det att fungera (Behöver starta det i Win 98 kompatibelt läge bla) så skicka ett PM till mig.

Jag har skapat en Hamachi server som heter "Nox!" och lösenordet är "fun".

För er som inte vet är Hamachi ett program som gör att du kan spela lan via internet.

Här tankas Hamachi: http://www.hamachi.cc/

Kom igen nu! Spela detta grymma spel!

Inaktiv

Tja
Jag skulle vara intresserad utav att börja lira det igen.

Inaktiv

Lite deathmatch är väl aldrig fel så ja jag är intresserad.

Inaktiv

om ni är intresserade av att spela nox borde ni besöka http://www.noxforum.net/ en aktiv nox community som jobbar för att hålla nox levande. dom har till och med jobbat fram en map editor och jobbar nu på att få tillbaka ladder, värt ett besök.

Medlem

prövade det och taskigare community finns inte. Massa "påhopp" hela tiden.

Inaktiv

nox är ett gammalt spel som har haft många svåra stunder. enda anledningen till att det överlevt är en dedicerat community. under tiden har vissa spelstilar och spells "förbjudits" därför är det vanligt att om man använder dom får uppleva en hel del påhopp, det finns även ett antal riktiga rötägg fast det är nog inte unikt för nox utan finns i nästan alla communities. jag tycker att det skulle vara trevligt om fler svenskar skulle spela detta underbara spel. om ni vill ha hjälp med att komma igång eller nån att spela med är det bara att skriva här så dyker jag upp så fort som möjligt.

Inaktiv

Hej, jag har nox och skulle kunna tänka mig att vara med å lira nån gång.
Men finns det inget Coop i Nox? Hade varit awesome annars


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Tror inte Nox har co-op tyvärr.

Inaktiv

Ok, synd. Men kan ju va kul å äga nån gång ändå


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

1
Skriv svar