Optimala grafik inställningarna

Medlem
Optimala grafik inställningarna

för detta system:

e6300 @ 3.01 mhz
X1950pro
1gb ram

grafikinställningarna är utformade så konstigt i NWN2 att jag itne riktigt vet vad dom är vad.

tips?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Döda skuggorna och vatten reflektionerna är vad jag vet.

Annars är det lättaste att börja med sämsta inställningar sen gå uppåt o stanna där du tycker det ser tillräckligt bra ut men flyter någorlunda.

Medlem

hmm ladda senaste patchen och nu kan jag köra flytande på max .
snacka om dålig optimering vid release


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Testpilot

Ja , grafikoptimeringen var skrattretande dålig vid release , folk satt där med monsterkort , SLI lösningar som kan flytta alla spel utan problem , men i NWN2 så hackade allt eller 2fps då de lirade , som tur var hade jag inte sådana problem med mitt Geforce7900GTX men det hackade på sina ställen det med o det har de fixat nu som tur är.

Medlem

NWN2 har inte heller stöd för dual core processorer.

Här finns en extensiv guide för att tweaka NWN2:
TweakGuides' NWN2 Tweaking Guide

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag kör en dual core AMD 3800+
2 gb minne
Nvidia 7600 GT

ta framför allt bort skuggorna så har jag åtminstone bra framerate (30-40). Kör AA i x2 t.o.m.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Så länge man inte har skuggor på så funkar det fint, NMT kan dock sega ner ganska mycket...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Mitt NWN 2 har en tendens att krasha efter ett tag, har patch 1.06 och allt, menne.. Nån som vet vad man kan behöva göra? har allt på low och väldigt låg upplösning, så det flyter på bra och så iaf.. anyone? ><

Inaktiv

Kollat om du har dåliga minnen? Överhettning? Hade aldrig några problem med kraschar när jag lirade opatchade versionen.

1
Skriv svar