Medlem
NWN 1 SP

Tjobing, tänkte sätta mig i dagarna (eller över de närmsta veckorna) och lira igenom NWN1 då jag missat det tidigare..

Ville ha lite tips innan jag drar igång... Är det värt att lira igenom det i SP eller är det bättre o göra det i MP?
Finns det några mods som man bör köra om man ska lira igenom singleplayer-campaignet?

Har en utav expansionerna också, troligtvis den första

Inaktiv

NWN1:s kampanj är bland det sämsta som gjorts de senaste 15 åren, i mitt tycke.

Utan att avslöja allt för mycket kan jag visa hur kapitlen är:
Kapitel 1: Spring ut i norr, söder, väst och öst för att hitta 4 saker.
Kapitel 2: Spring ut i tre lite större områden för att hitta 2 el. 3 saker.
Kapitel 3: Spring ut i 4 områden för att hitta 4 saker.
Kapitel 4: Bosslakt.

Storyn är tråkig, full av klichéer och förutsägbar. Om du ska ha något utbyte utav det ska du nog spela igenom det med en kompis.

Moddar till NWN finns det inte många - moddningen till spelet går i princip helt ut på självständiga moduler, så de är total conversions mest hela bunten. Många är mycket bättre än kampanjen. Det finns även många persistent worlds, lite som MMO, fast i många fall med stora krav på rollspelande istället för bosslaktande.

Jag har hört att expansionerna ska vara mycket bättre, men jag tyckte tillräckligt illa om själva spelmotorn för att de skulle vara ospelbara. Expansionerna är fristående originalkampnjen, men den andra expansionen är tänkt att fortsätta storyn i från första, så om du spelar expansionerna ska du börja med Shadows of Undrentide och sedan importera karaktären till Hordes of the Underdark.

Medlem

Hopp, låter som om jag ska fortsätta spela Fallout Tactics och leta efter något annat spel efter det....

Kanske orkar dra igång det nån dag men då vet jag iallafall att jag inte behöver dra hem massa mods och bös...

Tack för hjälpen.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Moddar till NWN finns det inte många - moddningen till spelet går i princip helt ut på självständiga moduler, så de är total conversions mest hela bunten.

Du kanske förstod vad jag menade, men jag känner för att klargöra hursomhelst: Det finns jättemånga moduler (och efter så här lång tid finns det många bra sådana), men jag har aldrig hört talas om en moddad originalkampanj.

Medlem

Nej precis, och det var väl mest det jag var ute efter. Ungefär som att man drar hem högvis med mods till morrowind-spelen för att göra originalkampanjet mer spelbart. Ville inte ha något som ändrade originalstoryn märkvärt.

Testpilot

Bara NWN1 kampanjen är inte så bra , undvik.
Undrentide expansionen är medioker men iallafall lite bättre.
Hordes expansionen är definitivt värt att spela och kul.

Medlem

Har inte hordes

Inaktiv

måste ju säga att känslan är bättre i 1:an än 2:an som vart lite arkad liknande känsla, typ striderna å allt det där ,svårt å sätta fingret på men ja man har bättre koll i ettan, aja fan alla har olika smak!

Testpilot

För 189:- kan man köpa NWN1 inklusive bägge expansioner på webhallen .
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59457

Inaktiv
Skrivet av robban73:

måste ju säga att känslan är bättre i 1:an än 2:an som vart lite arkad liknande känsla, typ striderna å allt det där ,svårt å sätta fingret på men ja man har bättre koll i ettan, aja fan alla har olika smak!

Personligen tycker jag att båda titlarna hade varit långt bättre ifall man gjort som i Temple of Elemental Evil och följt D&D-reglerna på ett striktare vis, med omgångsbaserade strider. D&D gör sig inge vidare bra i realtid. Tyvärr är det ju svårt att få flerspelarlägen att fungera tillfredsställande i turordnings-strider.

Skrivet av Harakiri:

För 189:- kan man köpa NWN1 inklusive bägge expansioner på webhallen .
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59457

Hordes of the Underdark á 99 kr låter väl bättre eftersom han redan har NWN+SoU.

Medlem

Webhallen skickar inte spel utomlands, och jag har inte nån direkt fast position de närmsta månaderna heller så det blir svårt att beställa nåt.

Får kolla på dom rpg'en jag har istället

1
Skriv svar