Inaktiv
Dungeon Siege

Vad tycker ni om serien? Har ni någon favorit och varför?

Inaktiv

Jag har DS1, men bara för att kunna spela Ultima 5-remaken Lazarus. Jag är inte ett dugg intresserad av grundspelet, men det kan hända att jag spelar igenom det också.

Inaktiv

En nackdel tycker jag att när man har klarat ut spelet, får man fortsätta att spela, men då finns det ju inte några monster kvar (troligtvis)

Medlem

Jag gillar 2an bäst, grymt kul i coop och bättre system o story än 1an. Samt att man har expansionen med


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Lirade igenom båda spelen med en polare i coop.
Tyckte båda två bjöd på mycket nöje och de BÖR spelas igenom.. Dock ej ensam, bjud in en polare eller två....

Ni klarar båda spelen på en helg var

Inaktiv

Jag har ettan och exansionen. När jag hade spelat igenom dom tyckte jag inte att det var roligt att spela mer.

Medlem

Dungeon Siege 1 hade jag nästan klarat ut innan det vart nån bug i spelet så min gubbe fick nå error hela tiden, Dungeon Siege 2 har jag varvat typ 5gånger för att försöka få bästa sakerna men sen vart jag less och råkade ta bort gubben innan expansionen kom.

Rent spelmässigt så är väll DS1 roligare nog för Ds2 har sin charm med pets och uppdaterad grafik.

Medlem

Linjärt skräp som tvingar spelaren att spela så som tillverkaren har tänkt (såna spel VÄXER faktiskt på träd).

Spelade igenom en del av 1'an i ett tappert försök att hitta något intresse i spelserien. Lyckades inte med det och det blev avinstallation och tummen ner.

Jag skulle rekommendera spelet till alla som har sömnproblem.

Avstängd

Jag har både ettan och tvåan. Ettan är verkligen underbart bra! Det var ett av mina favoritspel när det var nytt, men jag faktiskt fortfarande inte varvat Legends of Aranna. Det var inte lika bra som originalet. Handlingen, ja, vad ska man säga? Jag hängde inte med nästan något i handlingen då jag inte orkade läsa alla textrutor, tacka vet jag inspelade röster!
Musiken var riktigt bra, jag har försökt få tag på den men det är svårt.

Tvåan däremot... usch. Nu försökte de verkligen inte dölja att de kopierade Diablo 2, även om jag inte ser något större fel i själva kopieringen, men de hade tappat mycket av känslan, och jag orkade inte ens varva första delen. Tänk då att varva den två gånger till, fy.
Nä, handlingen i tvåan var mycket tydligare och synligare i och med filmsekvenserna och de inspelade dialogerna, jag tror det bidrog en del till att man inte orkade varva det mer än en gång. Allt har sina för- och nackdelar.

Medlem

Båda spelen är bra, vissa saker är bättre i ettan och gör det till ett bättre spel. Jag tycker att ettan hade en mycket bättre stämning, lite väl repetivt bara (grotta-ute-grotta-ute...)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag tycker att spelen är roliga i början med båda ettan och tvåan blir ganska enformiga efter ett tag om man tappar lätt intresset i allafall jag, Man gör ju bara samma saker hela tiden och sånt bilr ju väldigt lätt tråkigt...

Inaktiv

EliasN, vill du ha några fuskkoder till ettan så du kan varva spelet och se om det är bra? Dessutom kan du kolla om Legends of Aranna finns hos spelbutiken, jag köpte mitt där. (Orginalet finns med i expansionen)

Sen när det gäller att avgöra vilken som är bäst, ettan eller tvåan, tycker jag att ettan är bäst! (Har säkert sagt det flera gånger) Varför ettan är bäst är därför att man inte är tvungen att följa en viss stig eller något utan man är nästan helt tillåten att gå vilse (har gjort det några gånger, speciellt i träsken på Legends of Aranna). Det är väl det som gör ettan bäst, jag hann inte pröva magin i tvåan, men jag gillar att transformera mig till varg.

Inaktiv

Gillade både ettan och tvåan. Skön avkoppling helt enkelt. Dessutom har jag alltid varit typen som gillar att samla på grejer och mixtra med armor/vapen/items för bästa bonus, och loot finns det gott om i både 1an och 2an.

Inaktiv

Jag tycker också om att mixtra och samla på grejor, men det blir inte roligt såvida man inte måste leta efter dem.

Pansarknekt

Spelar igenom tvåan as we speak. Har dock lite avbrott nu över sommaren. Har hunnit till ökenvärlden. Bra avkoppling men det är tjatigt så det ska spelas i små doser. För mig e det så iaf. Roligare än Diablo 2 imo.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Dungeon Siege 2 <3, fyfan vilken tur jag hade med gear andra gången jag spelade igenom :D!

Medlem

Nån som lirat broken world? Tänkte lira igenom den expen med polaren de närmsta dagarna... Hörde att det var väldigt kort

1
Skriv svar