Inaktiv
Final Fantasy

Skulle vilja höra vad ni har att säga om denna serie? (Vissa påstår att det är strategi och vissa inte därför skulle jag vara glad om någon kunde flytta denna tråd till där den hör hemma om detta serie inte är strategi)

Medlem

Hör nog mer hemma här.

Tråd flyttad.

Medlem

Finns en tråd om det här.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag missuppfattade detta "Playstation-område" jag trodde det handlade om alla komponenter till Playstation, men att det var förbjudet att prata om spel till Playstation. Nåväl, om denna tråd blir kvar, kan jag fråga:

Vilket är bäst?: FFX eller FFX-2?

Medlem

FFX hands down. FFX-2 är t o m ganska dåligt tbh. Står det mellan dem två finns det ingen som helst tvekan om att FFX är det bästa.

Inaktiv

Tycker detsamma. Däremot tycker jag om då Yuna sjunger.

1. FFVI
2. FFVII
3. FFVIII
4. FFX
5. FFIV
6. FFV

Resten tycker jag är lite hipp som happ..
Vart speciellt sur med FF-X2's krav att få ett 100% game result för att få det "riktiga slutet",
tröttnade på min 3'de omkörning när jag missade någon dungeon som sedan vart oåtkomlig..

Men ontopic, FFX utan tvekan.
Gillar t.om. huvudkaraktären, förstår inte hur folk tycker att han är en gnällig, dryg jävel.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv

Grymt bra spel serie. Final Fantasy VII är den överlägset bästa i serien.

Topp 5 skulle nog vara:

1. FFVII
2. FFX
3. FFVIII
4. FFIX
5. FFVI

Final Fantasy XI är en skamfläck....inget riktigt FF spel om du frågar mig :evil:

Inaktiv

När det gäller FFX-2 blev jag glad över två saker: Yuna sjunger och man kan få nya förmågor i strid.

När det gäller FFX: Aeons, magier och sphere systemet. Jag tycker även att storyn är ganska stark och känsloful. FFX-2s story känns mera långtråkig ibland.

Medlem

Om man ska välja ett av spelen blir det självklart FFX. FFX-2 saknar en riktigt bra story så de blev en liten besvikelse.. om man skulle räkna bort story missen i FFX-2 så tycker jag det har ett bättre stridssystem än FFX. I FFX har det en förmåga att bli ganska segt ibland när man ska byta karaktär hela tiden för att få den rätta attacken.

För övrigt är det FFVII som röjer
1. FFVII
2. FFVI
3. FFIX
4. FFX
5. FFVIII

Medlem

Hade dom växlat fightingsystemet och lagt till jobben i FFX istället för i X-2 hade det varit kanon.

Skulle nog aldrig spelat igenom X-2 om det var uppbyggt på samma sätt som X då det känns så otroligt fjantigt. 3 tjejer som är nya Spice Girls, gud...

Inaktiv

Jo, jag tycker det vore roligt att de skulle ha jobben i FFX i stället för FFX-2, däremot tycker jag att stridssystemet som finns i FFX duger för tillfället, jag vill då inte möta Seymour form 3 på Gagazet med stridssystemet i FFX-2.

Inaktiv

- Final Fantasy- the untouched god of RPG

alla andra spel ligger ljus år bort inom denna gener så det finns liksom inte ens någon konkurans för spelet. imo

Medlem

Absolut bästa rpg-serien jag spelat, FFIX på top, efter det FFX, FFX-2 är lite 'tjejigt' imo ;p

Inaktiv

Tjejigt? Tja, det mesta man ser är tjejer...Nåväl, jag ska inte gå in närmare på det. jag gillar spelet, men det finns ändå saker jag saknar.

Medlem

FFX-2 är det absolut sämsta FF spelet... Man ser såå tydligt att det gjordes bara för att försöka klämma lite extra pengar ur FFX. De gjorde det inte ens på ett bra sätt!

Ahem... För övrigt så är FFVII mitt favorit FF, XI och IX kommer på andra plats.

Medlem

IX var skitbra i början, kanske det bästa just den biten, men tyckte det tappade gasen efter ett tag.

FF7 tycker jag är lite överskattat, för mig blir det bara topp 5, inte en förstaplats. Den får istället FF8, vilket jag förmodligen är ensam om. Skulle nog se ut såhär om jag listade:

1.FF8
2.FF6
3.FF9
4.FF7
5.FF4

Bubblare: FF5, bitvis mycket bra.

Det var min åsikt det.

Medlem

Skulle vara underbart med en followup på FFVII (med hela gänget) till ps2/3. Underbar spelserie med underbar musik.

1. FFVII
2. FFIX
3. FFXII
4. FFVIII
5. FFX


signatur

"Me Like"
Barxth

Medlem
Skrivet av barxth:

Skulle vara underbart med en followup på FFVII (med hela gänget) till ps2/3. Underbar spelserie med underbar musik.

De gjorde ju en film som fortsättning iofs..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

FFVII är klart det bästa, men FF 3 är inte så dåligt det häller synd bara att det inte släpptes på fler ställen än i Japan.
Men om man lirat 1:an och 2:an så kan man föstå vad man gör ändå.

FFVIII va det sämsta i serien av alla jag lirat (alla utom FFIX).
Men av FFX och FFX-2 så är det garanterat FFX, men man skall ändå lira FFX-2 för Rikku...

FFVII kommer snart på PS3
BTW det finns fortsättningar på FFVII, Dirge of Cerbrus och 2 till som jag inte minns namnen på.


signatur

Det är inte jag som är konstig, det är ni som är tråkiga

1
Skriv svar