Medlem
Fighter

Jag har börjat spela som fighter (neverwinter nights 2), är det bara "auto-attack" som gäller och vänta på speciala saker ska hända? :S
wizzards och dom andra casters har ju skills o trycka på.

Medlem

Det är väll mestadels auto attack som du säjer. Men du kan även få tag i lite färdigheter som knockback och disarm t.ex.

sen får man också aktivera olika slagtekniker som Powerattack och sånt trevligt till passande situationer.
Kanske inte så jätte bra att ha igång powerattack på nått äckel som du har svårt att träffa.

Inaktiv

Som c-row säger är det endast auto-attack som gäller i början, men när du levlar kan du ta feats som ger dig specialattacker, som du kan lägga ut på knappraden.

Medlem

tack för svaren

Vila i frid

Fighter är annars en ganska tråkig klass. Försök skaffa en prestiegeklass för att få lite mer specialla skills.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Alltid tyckt att fighter är underlägsen mot, alla! En 100% fokuserad fighter får inget roligt som inte kan klås av en multiklassad eller enklassad av en annan klass.

Exx
Medlem

Fighters får LÅNGT fler feats och groteskt mycket hp. Fighters är jättebra.

Medlem

angående prestige....

jag är för närvarande en rogue.. har aldrig gillat magi och sådant men är det värt att satsa på Arcane Archer? kan man vara lika bra/nästan lika bra som vanlig rogue?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Lika bra som en vanlig rogue på vad då? Jag ser inte riktigt vad arcane archer skulle ge för något om det är en rogue-typ du vill spela, speciellt som arcane archer i princip inte ger några bonusar till annat än ranged attacks. Vill du spela rogue med magi så spela bard istället.

Medlem

va? jag är ju en Rogue som är inriktad på ranged attacks.
jag skrev att jag aldrig gillat magi så jag vill inte spela det. men om mina ranged attacks blir så mycket bättre som Arcane Archer kanske det är värt att ta det endå...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Jag förstår fortfarande inte din sista fråga i första meddelandet: "kan man vara lika bra/nästan lika bra som vanlig rogue?" På vad? Vad är det i rogue-klassen som gjorde att du valde en rogue om du nu ville spela en bågskytt? Rogues har 1d6 HD och medium BAB, till skillnad från rangers och fighters, som har bättre HD och high BAB - och båda får eller kan ta extrafeats som förbättrar ranged attacks, istället för rogues extrafeats som alla är inriktade på melée.

Jag förstod helt enkelt inte varför du spelar rogue om du vill använda ranged attacks, och hakade upp mig på magin, vilket ledde till min rekommendation att spela bard istället.

Hursomhelst, ja, ta så många levlar arcane archer du kan, de har både bättre HD, BAB och extrafeats än motsvarande roguelevlar skulle ge.

Medlem

hmmm haha tror det var så enkelt som att jag skrev fel. menar ju ofc Ranger

nå om jag är ranger är det värt att satsa på Arcane Archer? som sagt gillar jag inte magi så om man kan vara lika bra eller nästan lika bra som en traditionell bågskytt så klarar jag mig utan det.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

10 nivåer arcane archer byter till sig detta:

· Enhance Arrow: Beginning at 1st level, the arcane archer imbues every arrow she fires with an enhancement bonus. This bonus is +1 at 1st level, +2 at 3rd level, +3 at 5th level, +4 at 7th level, and +5 at 9th level.

· Imbue Arrow: Three times per day, a 2nd level arcane archer may choose to fire a special arrow imbued with the fireball spell. When the arrow hits its target, the fireball spell detonates from that point, inflicting damage as per the spell as though it were cast by a wizard of the arcane archer's class level.

· Seeker Arrow: Once per day, a 3rd level arcane archer may fire an arrow that unerringly flies to its target, ignoring any and all cover, concealment, or other factors. When this ability is used, no attack roll is made; the target is automatically hit and takes damage as normal. At 6th level, this ability may be used twice per day.

· Hail of Arrows: At 8th level, the arcane archer gains the ability to perform this special ability, which automatically fires one arrow at every target within range as a full-round action. This ability may be used once per day.

· Arrow of Death: The pinnacle of the arcane archer's ability, at 10th level she may fire a special arrow imbued with powerful necromantic magic. If the target is hit, it must immediately make a Fortitude save (DC 20) or be slain. Even if it passes its saving throw, it takes damage from the arrow as normal. This ability may be used once per day.

Från detta (för rangers):

· Combat Mastery: At 11th level, a ranger's aptitude in his chosen combat style (archery or two-weapon combat) improves again. If he selected archery at 2nd level, he is treated as having the Improved Rapid Shot feat, even if he does not have the normal prerequisites for that feat. If the ranger selected two-weapon combat at 2nd level, he is treated as having the Greater Two-Weapon Fighting feat, even if he does not have the normal prerequisites for that feat. As before, the benefits of the ranger's chosen style apply only when he wears light or no armor. He loses all benefits of his combat style when wearing medium or heavy armor.

· Camouflage: At 13th level the ranger does not suffer a movement penalty for using stealth mode when in outdoor areas.

· Hide in Plain Sight: When outdoors, a 17th level ranger has the ability to use the Hide skill even when being watched and in combat.

Ser definitivt ut att vara värt det. Ranger 9/Sorcerer 1/Arcane Archer 10. Eller byta ut ranger mot fighter. Har inte spelet installerat för tillfället, så jag kan inte kolla vilket som skulle bli bäst, efter man räknar in featsen.

Medlem

ok tack för den utmärkta beskrivningen.
alla Arcane Archers "feats" är ju typ " once per day"... blir det inte jobbit i längden? att hålla på att byta vilke typ av pil man vill skjuta o så.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Once per day betyder en gång per vila, precis som alla andra spellcasters och eftersom det tar 5 sekunder att vila så är det ingen större begränsning.

Har aldrig spelat arcane archer, men jag gissar på att deras "specialpilar" fungerar precis som vanliga spells, fast med bågskyttesanimation istället för viftandet i luften. Lägg bara ut featsen som magier på hotbaren så ska det nog inte vara så jobbigt.

1
Skriv svar