Neverwinter Nights 2

Inaktiv
Neverwinter Nights 2

Jag är väl lite "nygammal" inom detta med RPG. Jag har spelat en del genom åren men det är inte förräns nu jag blivit biten. Sen tidigare har jag spelat Baldur's Gate, IceWind Dale och NWN 1 men jag har aldrig riktigt förstått spelen så jag tänkte be om lite hjälp av er. Då dessa spel bygger på D&D så antar jag att det är överlag samma "regler" som gäller?

Armor class: Antar att denna ska vara så hög som möjligt.
Armor check penalty(?): Ska detta värde vara lågt eller högt? Jag vill tro att man ska ha mycket minus här...
Rods/wands: (även andra items med charges/uses) Kan man recharge:a dessa eller är det bara till att kasta/sälja när dom är slut?
Vapen: Vad ska man titta på? Base damage eller critical damage? Vissa står där t.ex 19-20 x2 och på andra bara t.ex x3

Tja, det var väl det jag kunde komma på nu. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

OK, mycket informativ wiki måste jag säga.
Vad gäller armor check penalty hittade jag dock inte mycket. Som jag förstod wikin så gäller penaltyn enbart om karaktären inte är tränad för den armorn.Men eftersom en karaktär inte kan använda en armor som han inte är tränad i, är inte den penaltyn meningslös då?

Medlem

Efter lite googlande hittade jag det här

(gäller visserligen nwn, men antar att tillämpningen är densamma i nwn2)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

OK, jag spelar som Paladin och använder nog inte DEX-baserade skills i den bemärkelsen (parry? hög level men vet inte hur den fungerar...) så då kan jag vara lugn då. Alltså, karaktärer som utnyttjar sin dexterity (rouge, ranger) mest ska inte använda tyngande rustningar/sköldar/utrustning medans detta knappt påverkar fighter-karaktärer?

Inaktiv

Hej tänkte tipsa om en sida för alla som inte har stenkoll på D&D 3.5 reglerna.

http://www.systemreferencedocuments.org/35/sovelior_sage/home...

Här finns grundreglerna för 3.5 samt många moster osv.

Andreas


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

1
Skriv svar