Fet beslutsångest! NWN 2

Inaktiv
Fet beslutsångest! NWN 2

Käner ni igen er?

Man startar spelet och det är nu det är som mest roligast och spännande. Man ska starta en ny gubbe och utforska honom. Men vafan..

Hmm.. Wizard är ju coolt. Kasta fireballs och andra eldsaker bla.

Men ranger är ju stentufft. Stå på avstånd och sänka dom med den grymma pilbågen..

Fast å andra sidan.. En barbar som går in och köttar som fan går inte av för hackor..

Så där är det varje jävla gång för mig..
Vad ska jag välja?? Det är ju skittråkigt att köra en bit för att sedan starta om på en ny gubbe och köra om alla grejjer igen.. Så nu ska det bli rätt från början!

Inaktiv

Du kommer träffa NPC:er av de flesta klasser, så spela igenom spelet med någon karaktär som verkar skoj och kom ihåg att du kommer få spela alla klasser under spelets gång.

Medlem

Skulle nog kört nån wizard om jag orkade börja om från början..De måste ändå styras imho för att vara riktigt effektiva. Fast Quara är ju söt..

Testpilot

Den enda klassen som jag tyckte var dålig (min personliga åsikt) var just ranger , hans skada var alltid kass.
Barbar verkar som en kul grej , ingen npc man kan spela med är barbar.
Kör bara inte druid , de buggar stenhårt just nu , varje gång min NPC druid shapeshiftade så var man tvungen och lägga tillbaka en massa spells som försvann ur spellbook.

Medlem

Körde igenom OC med min barbar, Jesus. Det är verkligen easymode. Kör helst med antingen Greatsword eller Greatsword.

Inaktiv
Skrivet av hest:

Körde igenom OC med min barbar, Jesus. Det är verkligen easymode. Kör helst med antingen Greatsword eller Greatsword.

kek lol noob, man kör ju me greatsword

Själv körde jag en figher/weaponmaster 13/7, critthreat på var fjärde slag, med 3 gånger vapenskadan. Det var ofta många röda siffror på skärmen samtidigt.

Inaktiv

själv tycker jag det är roligast att köra som någon caster, förutom bard... blhe, hatar bards.

Inaktiv

Jag kör med en ranger. nu lvl 7.
valde dual wielding som ranger "path". med mycket i dex (22 med bonusar) och "combat expertis" (dex istället för str för att träffa) träffar man ju allt, samt hög AC (24) + animal companion bear vilken kan funka som tank, jag har inte "dött" en ända gång hittills.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Körde Rogue + shadowdancer och lvl3 One of the Nine, vilket resulterade i sneak attacks som gör 8d8 i skada. Så länge man kan sneak attacka så är det slakt på rälls men golems o undead får man köra scrolls på och störa dom med aggro.

Pvp är helt värdelöst dock som rogue, gömmer man sig i skuggorna så tappar fi bara sin attack, de kan fortfarande se en och måste bara attackera på nytt.

Ett bra val till klass enligt mig då man är all-around hjälte i SP dock.

Btw någon som har klått draken utan utomstående hjälp?

Medlem

Barbar/warrior/frenzied berserker (5/5/10 typ) var verkligen aplätt. Jag startade upp med en woodelfbarbar pga + i styrka, så jag startade med 20 i styrka och slutade aldrig lägga på den.

Jag började med greatsword, innan jag insåg att det enda som spelade roll var critical, så jag bytte till lie. Jag menar, det spelar absolut ingen som helst roll vad ens vapen gör i grundskada när man gör +32 i grundskada med superior power attack (som man får som frenzied berserker, +24 med tvåhandsvapen, +8 pga styrkan). Skadan kunde boostas ytterligare med magi och drycker vid farliga situationer.

I endgame använde jag aldrig barbarens bärsärksförmågor, eftersom man ändå hade konstant haste från ett par handskar, sisådär 28 i styrka och smackade ut sisådär 200 i criticalskada med lien (med ökad crit, x18-20 tror jag det var till slut). Man hade väl runt 32 i AC också. Det var verkligen aplätt.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Barbar/warrior/frenzied berserker (5/5/10 typ) var verkligen aplätt. Jag startade upp med en woodelfbarbar pga + i styrka, så jag startade med 20 i styrka och slutade aldrig lägga på den.

Jag började med greatsword, innan jag insåg att det enda som spelade roll var critical, så jag bytte till lie. Jag menar, det spelar absolut ingen som helst roll vad ens vapen gör i grundskada när man gör +32 i grundskada med superior power attack (som man får som frenzied berserker, +24 med tvåhandsvapen).

I endgame använde jag aldrig barbarens bärsärksförmågor, eftersom man ändå hade konstant haste från ett par handskar, sisådär 28 i styrka och smackade ut sisådär 200 i criticalskada med lien (med ökad crit, x18-20 tror jag det var till slut). Man hade väl runt 32 i AC också. Det var verkligen aplätt.

Difficulty - Very hard, Enemies do 200% damage, area spells affect allies

gogogo

Själv körde jag mest normal men ställde upp den då det blev för lätt. Funderade ett tag på sätta easy när jag mötte draken ensam utan hjälp, men det gick tillslut.

Medlem

Jag tror inte min babbe skulle klara draken ensam, den gjorde sådan sanslöst hård skada. Enda gången jag fick problem, fick ladda och maxboosta partyt med drycker/magi faktiskt.

Den skulle kanske gå att köra solo om man testade några gånger och hoppas på någon 200-critical här och där.

1
Skriv svar