Lite Besviken (Spoiler)

TBR
Medlem
Lite Besviken (Spoiler)

Jag har kört igenom 2:an & är lite besviken.

-Dålig AI, tattar gubbarna man har med sig fastnar i dörrar m.m. helatiden.

-Quests som buggar så man fick läsa sig till hur man skrev i consolen för att ta sig vidare.

-En del quests som man inte gjorde klart i en akt kunde man inte göra klart när man gått vidare till nästa akt, men man hade fortfarande kvar dom i quest loggan.

-Efter jag har installerat orginal skivan så hittar inte dvdn skivan, så det blev att ladda ne en nocd-crack så jag kunde spela. Har testat ny firmware, formaterat m.m.

Sen är det en del andra saker som jag retar mig på också, som jag inte orkar ta upp. Tycker dock att Obsidian/Atari kunde ha gjort klart spelet innan dom släppte den här betan.

Ett stort + var slutstriden & alla bossar på vägen dit dom var riktigt roligt, men då kan vi diskutera slutet.
Fortet man fick var en ide jag inte sett förr, alltid kul med lite nya saker.

Storyn var hel okej också & alla quests när dom fungerade.

Men men.. det är bara ett par saker vad jag tycker. I det stora hela som kommer jag inte spela nwn2 igen, jag kör hellre igenom nwn & expantionerna ett par ggr. till efter som jag tycker 1:an är så mycke bättre.

Samma sak här... levde in upp till mina förväntningar, men då var jag också ett större fan av NWN än vad jag var av Baldurs Gate.

Gillade att man var en "vanlig" snubbe som utbildade sig till äventyrare i orginalet.. istället för att spela som "the one"...

Men det verkar vara ett par väldigt fina moduler på gång, Pool of Radiance Remastered t.ex, och fortsättning samt prequel på A Hunt Through The Dark
( ligger på is för tillfället, eftersom dom saknar alla gammla underdark byggsatser från NWN's expansion )


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Testpilot

Tja jag har kört alla spelen , Baldurs Gate , Planescape , Fallout , NWN1 och tycker NWN2 är klockrent bra trots alla dessa skumma buggar.

AI'n störde mig inte nämnvärt faktiskt , jag är väl van att AI'n aldrig är nåt o lita på och därmed blev positivt överraskad då de skötte sig själva riktigt bra , petade knappt på dem förren i de tyngre striderna där micromanagement är ett måste.

PÅ det hela är NWN2 underbart bra och kul spel bättre än 1'an även om Hordes expansionen var fruktat bra.

De saker jag retade mig på var väl:
1: Grafikmotorn är så supermegaidiotiskt-cp-kasst-optimerad , visst att de kör med mycket krävande grafikupplägg men saker som water-reflections och shadows som andra spel bara gäspar åt laggar ner maskinen.
Jag sitter med en 3.6Ghz P4 , 3Gig minne och Geforce7900GTX 512 , kan köra tunga grafikintensiva spel utan problem medan NWN2 sackar som en kossa på vissa ställen *doh!*

2: Buggande quests , på ett ställe där man ska döda en Golem så buggade det ur och han blev odödlig bara för att "main char" ej var den aktiva gubben då man tog killing blow på honom.
Eller som TBR nämnde att om man inte gör klart de i "rätt" act så kan man aldrig klara det , hände mig med spindeln (sålde insekterna till fel vendor som ej går att komma till i act3)
Holy avenger questet : tack så mycket då man e paladin o få reda på att man gjort questen i FEL ordning och då missar HOLY fecking AVENGER *stön!*

3: All micromanagement med items , varför kan man inte ha en gemensam inventory *stön*

Medlem

Har inte klarat spelet men fastnade på en quest i docks...
När man ska frakta en kärra med smuggelgods till lagret...
hur farao ska man göra? varken vagnj***ln eller medhjälparna flyttar ju på sig!!


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Har inte klarat spelet men fastnade på en quest i docks...
När man ska frakta en kärra med smuggelgods till lagret...
hur farao ska man göra? varken vagnj***ln eller medhjälparna flyttar ju på sig!!

Lura fram ett par thugs/guards åt gången så du inte får allt och alla på dig samtidigt. Smuggelvagnen flyttast fram ju längre fram du tagit dig med partyt.

Hah jo... fastnade ruskigt länge på "the statues of purification",
innan jag hittade en tråd på det officiella forumet där dom berättade att jag var tvungen att fixa i scripten i OC'n genom "the amazing tool-kit"
...

Sen att grafikmotorn är ruskigt dålig optimerad störde mig också... som det är nu är NWN det enda spel jag faktiskt fått sänka / ta bort vissa grafiska aspekter för att få en jämn fin FPS,
tänker närmast då på water reflection som sänkte flödet ruskigt mycket..

AI'n kändes väldigt obalancerad, ibland skötte dom sig som utmärkta diciplinerade rpg veteraner, ibland så gjorde dom ingenting. ; /

Men... spelet är iaf inte dåligt, som tur är.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Mja, måste hålla med om att det va väldigt buggigt. Jag fick tre stycken Gith Silver Swords av någon anledning. Sen quest-buggarna såklart, även om man klarat dem låg de kvar. Men trots detta tyckte jag det va ett bra spel. Slutet va väl dock lite wierd... öppet för en uppföljare? I NWN1 så va alla exp. självstående stories, tror det blir samma här i 2an. Vad jag gillade i Baldurs gate var just att du följde samma historia.

1
Skriv svar