Sorcerer eller Warlock

Sorcerer eller Warlock

Vad är bäst sorcerer eller warlock?

har kört som warlock ett tag (typ till neverwinter, level 5) och tycker att sorcerer verkar bättre

vilket alternativ är bäst:
börja om och vara sorcerer
börja ta levels som sorcerer
fortsätta som warlock

Inaktiv
Skrivet av The_Hellbender:

Vad är bäst sorcerer eller warlock?

har kört som warlock ett tag (typ till neverwinter, level 5) och tycker att sorcerer verkar bättre

vilket alternativ är bäst:
börja om och vara sorcerer
börja ta levels som sorcerer
fortsätta som warlock

har inte kört som warlcok (nån som vet vad de kan hitta på?) men kör nu som wizard...tycker de klår både sorcer och warlock (dock utan att jag direkt vet va warlock e)

Inaktiv

jag skulle säga... duke it out!, Dom flesta säger att warlock är som bäst när man börjar få tag i dom bättre eldritch spellsen(6+).

.mini spoiler.

och.. du kommer hitta en sorc följare i neverwinter som du kan leka med om du verkligen vill se hur dom är.

men innan du bestämmer dig så kan ju alltid checka lite på nwn2 wiki. står när, var o hur warlock's för bättre spells o va dom gör etc. så gillar du inte va du ser så kan ju warlock dra åt he...

http://www.nwn2wiki.org/Warlock

Inaktiv
Skrivet av PapaBear:

jag skulle säga... duke it out!, Dom flesta säger att warlock är som bäst när man börjar få tag i dom bättre eldritch spellsen(6+).

.mini spoiler.

och.. du kommer hitta en sorc följare i neverwinter som du kan leka med om du verkligen vill se hur dom är.

men innan du bestämmer dig så kan ju alltid checka lite på nwn2 wiki. står när, var o hur warlock's för bättre spells o va dom gör etc. så gillar du inte va du ser så kan ju warlock dra åt he...

http://www.nwn2wiki.org/Warlock

tackar för länken!

tycker warlock inte verkar bra alls
börja om som sorcerer eller börja ta levels som sorcerer?

Inaktiv

börja om från början.. börja om på nytt *nynar lite*

Medlem

sorcerer har alltid varit något av en "noob-class"
"jag vet inte va jag ska spela så jag spelar nog socerer"

jag hade varken spelat socerer eller warlock, go for wizard ><


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Rouge, Assasin, Black Guard är bästa fighting combon... massor av sneak attacks och death strikes...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Warlock är ganska trevlig tycker jag , annars skulle jag köra bard


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

I officiella forumet är det en del som tycker att Warlocken är som starkast i början av spelet, men betydligt sämre i slutet.

Med tanke på att du nästan kan sova hur ofta som helst så blir alla casters rejält overpowered.

Inaktiv

ska man ha redigt skoj så kör man warlock, alltid kul att shifta till Horned Devil senare i spelet =D

ska man däremot slakta alla sina fiender snabbt och brutalt så tar man Wizard, level 7-9 spells är redigt farliga.

Sorc om man inte orkar sortera spells och så vidare.

1
Skriv svar