Inaktiv
NWN2 Långsamt?

Hallå - e det bara jag som har som har problem med att NWN2 går som en halt snigel?

Drar man ner inställningarna i nästan i botten så går det att spela men det blir inte bra ändå.

Sitter det någon med en bra lösning för detta eller är det bara att inse att man har den trögaste datorn i världen för att spela NWN2?

Allt annat funkar ju fint - Oblivion, COH, BF etc. med max inställningar.

(ja jag har de senaste patcharna & drivers)

Jag har en P4 3.8Ghz med 2st 256Mb NVIDIA 7800GTX SLI kopplade grafik kort. 2Gb RAM

Ha en bra dag!

Inaktiv

Jag förstår inte alls vad du menar, Har en lite sämre processor samt bara ett x850GT kort i datorn men det funkar helt felfritt, Även på högre inställningar, Kan iofs vara en gfx korts miss av dom så att trots deras reklam för NVIdia så funkar inte deras spel så bra med det.

Inaktiv

Det officiella forumet är fullt av poster av folk med superdatorer som får uruselt resultat och andra som får det att flyta hur bra som helst med halvtaskiga datorer. Skumt.

Själv kan jag köra det i 1600x1200 med praktiskt taget allt maxat på min skraltiga AMD 64 3500+, ATI X800XT PE och 1 GB RAM och det flyter alldeles utmärkt.

Det är tydligen viktigt att se till att antialiasing inte är igång (spelet stöder det inte hur som helst) och att inte köra XFire när man spelar singleplayer. Men nån direkt lösning på prestandaproblemen har jag inte sett på forumet.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Vsyncen ska vara avslagen, inte applikations kontrollerad.

Inaktiv

Just ja, det var vsync jag menade - fast det kan nog vara smart att inte ha igång AA heller.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Tack för svaren - Jag måste gå hem och testa mer.

Inaktiv

det släpptes precis en ny patch till NWN2, testa den!

Inaktiv

Nu har jag testat och mekat lite och det vart kanske något bättre med den nya patchen men det går fortfarande hackigt - Men det känns ju som det ändå som de e nåt skumt med NWN2. Men det går ju iallafall och spela - de e ju viktigaste Kanske dyker det upp någon patent lösning på problemet så småningen om.

Medlem

Obisdian har klantat sig regält. Hur kom detta spel förbi betastadiet!?
Testade de spelet på lägsta grafikinställningarna med en alianwaredator?
De svarar inte på någonting angående felet på något av deras forum. Stoppar huvet i sanden? Kanske. Förhoppningsvis inte.

Gillas inte.

Inaktiv

testade nya patchen nu och tyckte inte det blev bättre..snarare värre...jag kör allting på högsta men det tycker jag att jag ska kunna göra. jaja, får hoppas de släpper nått snart som löser detta.

Medlem

Skumma problem en del har alltså. Lirar det på min laptop i 1280x960, allt på högsta förutom environment shadows med ett X1600, 2Ghz, 2gb ram med runt 30 fps.

Medlem

Det var segt som sjutton för mig med. Laddade ner förra patchen (1.01) och de senaste drivrutinerna från nVidia. Det blev inte bra, men bättre. Om det var patchen eller drivrutinerna som gjorde det vet jag inte. Jag har precis tagit ner den nya patchen men är för trött just nu för att testa om det blivit någon förändring med den.

Testpilot

Finns en del tweaks man kan göra för att det ska rulla om man har problem , för mig rullade det okej men inte BRA på min P4 3.6Ghz , 3Gb , Geforce7900GTX 512 innan jag tweakade.
Jag har satt in följande på general:
Medium Shadows , viewing distance strax över 220 ,allt annat på max.
Under advanced graphics: 512,1024,1024 , allt annat påslaget.
Anisotropic, Linear , Linear , 4 shadows per object och water refractions påslaget.

Detta ger mig en bra FPS med lite ryck då o då men inget som förstör direkt.

JAM
Medlem

Måste ju vara den mest kackigt kodade grafikmotorn på länge, enligt mina two cents... Iofs kan det ju bero på att kraftagget brann upp lagom till NWN2, fick stoppa i ett gammalt 230W...heh.. Men t ex Flightsim X rullar fortfarande fint. Så jag ska väl kanske inte ge upp helt förrän jag skaffat ett nytt 400W...


signatur

JAM .:. jamworld.se .:.

Inaktiv

Det har kommit en ny patch (1.03) som säger sig fixa bättre prestanda och en massa annat.

Inaktiv

jag har en 2.8 Ghz celeron och radeon 9600, är jag rökt? " 2gb ram har jag också

Inaktiv

Jag har AMD XP +3000, 1,5gb minne och ett Radeon 9550 grafikkort. Mitt spel hackar väldigt mycket med alla inställningar på absolut minimum, trots att spelet då ser ut som totalt skit. Jag menar, WoW flöt ju på bra på mediuminställningar.

Innan spelade jag med ett GeForce 6800 GT, och det hackade lika mycket då vad jag kom ihåg. Jag spelade tills jag kom till ett parti som hackade så mycket att det inte var spelbart längre (och det var inomhus.)

Jag får nog skaffa en ny dator innan jag kan njuta av NWN2. Synd, spelet är ju jädrigt roligt!

Inaktiv

Har du senaste patchen och så? Det har gjorts optimeringar som gett stora förbättringar på FPS-fronten i NWN2.

WoW:s grafik är dock inget att jämföra NWN2 med - det är flera år äldre, har lågupplösta texturer och få polygoner. Att det ser ganska snyggt ut ändå har enbart med den tecknade stilen/designen att göra, inte grafikmotorn.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Har du senaste patchen och så? Det har gjorts optimeringar som gett stora förbättringar på FPS-fronten i NWN2.

WoW:s grafik är dock inget att jämföra NWN2 med - det är flera år äldre, har lågupplösta texturer och få polygoner. Att det ser ganska snyggt ut ändå har enbart med den tecknade stilen/designen att göra, inte grafikmotorn.

Du har rätt.

Ja, jag har nyaste patchen. Men det är segt ändå. Kanske nån FPS bättre än förut, eller nja. Det hackar lika mycket hela tiden nu, förut var det mer ojämnt. Men jag väntar med att spela tills jag kan spela det snyggt utan hack.

1
Skriv svar