Inaktiv
Nwn2

Fick detta underbara spel igår, Collectors Ed. Lawful Good (tyvär).
Nu har jag installerat det och lirat lite. Det som slår mig är att det verkar vara väldigt trögdrivet. Det laggar som fan för mig.
Jag har AMD64 3200+ 1024 DDR och ett Asus EN7900GT graffe kort. Det borde inte lagga.
Är det någon som har något bra tips för att det inte ska lagga?

Inaktiv
Skrivet av DeamoniC:

Fick detta underbara spel igår, Collectors Ed. Lawful Good (tyvär).
Nu har jag installerat det och lirat lite. Det som slår mig är att det verkar vara väldigt trögdrivet. Det laggar som fan för mig.
Jag har AMD64 3200+ 1024 DDR och ett Asus EN7900GT graffe kort. Det borde inte lagga.
Är det någon som har något bra tips för att det inte ska lagga?

Det laggar litegrann för mig med, och jag sitter på en core 2 duo 6600 med ett 7950GX2 kort...2048ram.. Jag drog in nya nvidia drivers men det hjälpte inte...kanske kommer i nästa uppdatering att det blir lite bättre

Inaktiv

har du stängt av shadows helt o hållet? tydligen en hel del som haft problem med shadows.

Medlem

Hrm, ska testa att göra det jag också, hackar lite för mig med.. Har ett 7900GTX med 512mb på, 2gb ram och en 5000+ AMD X2, det känns som att det borde flyta för mig..

Inaktiv

Jag updaterade nwn2 med senaste patchen, och nu funkar det mycket bättre. Inget märkbart lag. Vad jag har läst på nwn forumet beror lagget mycket på vsyncen.
Här finns det en guide hur man kan boosta fpsen lite

Inaktiv

wow, något riktigt skumt har hänt mig... lirat fram tills Neverwinter. har gjort alla quest fram tills dess, men ja trötta lite på min rogue(får ju inga jävla feats till honom ) .så jag började om med en Ranger/Warlock nu. Fast nu när jag börjar lira så laggar de som utahelvete.. t o m när jag startar min gamla save så laggar de.. skumt som fan.. laggade nada när jag lirade första gången :/

Medlem

Samma problem här, jag fick sänka shadows till medium och stänga av "soft shadows" och "light point shadows" eller vad de heter, då flöt det på lite bättre

Inaktiv

wow! fick precis reda på vad mitt fel var.. jag hade Xfire igång samtidigt som jag spelade... tydligen så dropar ens FPS rätt så kraftigt när man har igång det samtidigt.. så ni som har Xfire logga ut innan ni börjar lira hehe

Inaktiv

Det flyter som fan för mig nu. Jag tankade hem nya drivisar till graffe kortet och uppdaterade nwn2. Sedan dess har jag inte haft några problem.

1
Skriv svar