fredag is the day..

Inaktiv
fredag is the day..

snart kommer det...och då har man en hel helg att spela!

Medlem

Enligt spelbutiken.se skickade de det till mig igår, 30/10 men det låg inte i brevlådan idag i alla fall.

Hoppas det dyker upp innan helgen som sagt.

Medlem

Ja just det... hehe... har totalt glömt bort att det kommer nu...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Mm.. fredag is the magic day... cant... wait.. must... create... character... argh!

Blir en ruskigt osocial helg


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Yay! snart dags

Inaktiv

Ska bli mycket intressant


signatur

War never changes.

Medlem

nwn2 skickades igår så friday i will bring pain to the foes with thunder and fire


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Haha, mitt ligger hemma och väntar nu, ska hem och installera så fort det här j-a jobbet slutar!

Hoppas man inte blir besviken...

Medlem

De ringde precis från EBgames och sa att det hade släppts en dag tidigare, så nu har jag varit ner och hämtat ut min Collector's Edition! Riktigt nice! Ska installera och lira nu

Inaktiv

jag fick mitt från GAME nu oxå! en dag tidigare..chaotic evil boxen! Installation pågår!!

Inaktiv

jaha, har lirat ett tag nu och jag är lite delad. I början blev jag förbannad över gulligullandet hela tiden men när väl storyn började ta fart blev jag helt fast. Har dock haft lite problem med att spara (dvs kommer inte ihåg det förräns jag dör, och får börja spela om en jekla massa).

Inaktiv

Några fler intryck?

Inaktiv
Skrivet av WasteR:

Några fler intryck?

Intryck såhär andra gången jag spela är att kontrollerna i striderna, hur ska jag säga, antingen har jag inte lärt mig bemästra dem än, eller så är de lite buggiga. Lite synd att man inte verkar kunna lägga om taktiken när man går som grupp. Jag lirar som wizard...jag vill verkligen inte gå först, men jag måste tydligen det, om jag inte väljer att gå med någon annan gubbe först. Men jag vill sätta upp gänget som jag vill. grafiken utomhus är jag egentligen inte imponerad av. Känns lite för mycket tecknat på nått sätt. Dock är grafiken inne i grottor och liknande väldigt bra och snygg.
Spellsen är grymma att se, och det har ett lite bättre flyt.

Vad jag hört ville de närma sig baldurs gate, och det har de gjort, men jag skulle vilja ha det ännu närmare baldurs gate, som i mina ögon var ett väldigt bra spel. Detta är klart bättre än 1:an, klart köpvärt för storyn, man rycks med direkt! Jag vill dock spela lite till för att ge ett mer totalt intryck. Känns som det är lite saker jag inte riktigt fått knyck på så jag vill inte döma för tidigt. skulle jag ge betyg nu så 8/10

Inaktiv

sjukt vilken nostalgi jag fick direkt då jag skulle skapa min karaktär. och jesus vad med raser och yrken det var.

gillade man nwn så gillar man nog oftast denna uppföljare med. jag var stort fan av nwn och detta faller mig i smaken faktiskt. grafiken är väl inget man hänger i julgranen, men den är precis så bra den behöver vara för denna typen av spel. betydligt bättre än hack-n-slash dungeon siege 2.

ne nu har jag inte tid att prata så mkt mer. ska köra par quests till.

trevlig helg

Medlem

Jag vet inte om det är för lite jag sitter med i datorväg men jag upplever spelet *väldigt* tungt att driva.
Storyn verkar vara mer genomtänkt i vissa lägen och nu när standing, creed osv spelar mer roll så får man tänka efter lite på vad man gör.
Inte kommit så långt ännu men om detta håller i sig så kommer Eve att få vila ett tag.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Som många redan sagt så är väl grafiken inget att hurra för direkt men den funkar iaf. Tycker A.I:n är lite småknepig ibland, så jag valde köra alla karaktärer i partyn som puppets. Tyckte att dom hittade på så mycket jävulskap hela tiden annars.

Storyn verkar bra än så länge (bara kört till chapter 2), man rycks med redan från början men vissa saker störde jag mig på. För att undvika spoilers så låter jag det vara osagt om vad.

Men hur som helst så tyckte jag att det var bättre än första spelet.

1
Skriv svar