NeverWinter Night 2

Inaktiv
NeverWinter Night 2

Tja Tja alla, Tänkte bara säga snart så kommer Neverwinter night 2 ut,
Kommer den / November - 03 - 2006
Om 5 dagar

Tror ni dom har lyckas med det? Grafiken är mycket finare än dom gamla NWN's, och toolset på 2an verkar har blivit väldigt bra också.

Kommer ni köpa det?

Ni som inte vet va det är så finns det sida här
www.nwn2.com
( spelet kostar inte i månaden också )


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

hehe, nä.. när dom börjar ta betalt per månad för singleplayer spel så kommer nog datorspelen dö ut rätt fort.

Men NWN2 blir säkert fet grymmt, var ett tag sen man fick se ett spel från Bioware.

Inaktiv

#mack skrev lite fel men men hehe


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Jo det blir säkert skitbra detta.
Ska bli skoj om ett par dagar

Inaktiv

Längtar också. Stackars sambo, kommer bli helt bortglömd...

Medlem

Tror verkligen att Obsidian lyckats med NWN 2.
KotOR 2 blev ju ruggigt bra trots allt. Hällst med tanke på att dom hade ett mycket pressat schema och diverse påtryckningar från Lucas Arts...

Ska även bli kul att se hur Collector´s boxen ser ut
Hoppas att man får Lawful Good versionen


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Mack:

hehe, nä.. när dom börjar ta betalt per månad för singleplayer spel så kommer nog datorspelen dö ut rätt fort.

single... player.... NWN? whaaaaat?
Kanske bara för mig som NWN känns som multiplayer spel då för att springa runt ensam är ju ganska tråkigt tbh. Många gladda skratt och fnissningar första gången man spelade igenom det med ettpar polare. Hoppas 2an gör det bättre dock för det var inte så jättekul efter en gång :<


signatur

osv.

Inaktiv
Skrivet av maniac:

Ska även bli kul att se hur Collector´s boxen ser ut
Hoppas att man får Lawful Good versionen

Vadå, versioner..? Jag har bokat Collector's boxen men säljaren pratade inget om versioner..

nj
Medlem
Skrivet av Sense:
Skrivet av maniac:

Ska även bli kul att se hur Collector´s boxen ser ut
Hoppas att man får Lawful Good versionen

Vadå, versioner..? Jag har bokat Collector's boxen men säljaren pratade inget om versioner..

Det finns två olika versioner, vilket bla Webhallen visar, en ond och en god variant.

http://www.nwn2wiki.org/Limited_edition

lite info om CE/LG verisionerna, och diverse annan info.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv

Oj då
Hoppas jag får lawful evil..! (wannabe)
Fruktade ett tag att man kanske var tvungen att spela som det för evigt sen

Medlem

Lär ju knappast bli sämre än första spelet iaf.

Inaktiv

hoppas att postorder firman räknar fel så jag får spelet på Torsdag istället.. hoppas!!

Inaktiv

Verkar bli ett givet köp.

Medlem

Det har kommit några recensioner på det, verkar ligga stabilt där vid 8-9/10, vilket verkligen bådar gott. Enligt recensionerna ska man tänka mindre NWN1 och mer BaldursGate2/Planescape när det gäller NWN2.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

neeej... hoppas inte..

var jag den enda som inte gillade BG / PT, och tyckte att NWN's singelplayer rockade?


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

du va ensam om att tycka så
själv säger jag bara... WEEEEEEEE!! hoppas hoppas verkligen det är mer BG / PT!

Inaktiv

Vaf*n ???
Fick ett sms (extremt felstavat också) från Game i Skövde att coll ed inte skulle komma till dem tills imorgon, däremot det "vanliga" spelet.
Bra trökigt. Nu får jag vänta till minst måndag, det sker väl inga leveranser på helgen.
Är det nån mer som vart med om detta? Skövde är ju ingen byhåla i Norrland eller så direkt heller, så man undrar ju vad som hänt??

Medlem

Ha! Denna norrlänning fick spelet före dig!

Medlem
Skrivet av theante2edition:

neeej... hoppas inte..

var jag den enda som inte gillade BG / PT, och tyckte att NWN's singelplayer rockade?

Japp, det var du. NWN's singelplayer var ganska kasst, däremot var alla dess moduler överlägset mycket bättre än BG's singelplayer. Men PT vettetusan, det var grymt bra enligt mig. Nästan i klass med Fallout 1 & 2 och då är det jääkligt bra.

Inaktiv
Skrivet av astie:

Ha! Denna norrlänning fick spelet före dig!

pfft, skryt med din välfärd Umeå är ingen byhåla!

Men är det ingen annan som det blivit såhär med?

Inaktiv

bleh.. fick inte spelet idag... hoppas verkligen skiten kommer imorgon.. om den blivit fel skickad så blir jag ledsen

btw, måste säga att BG va bättre.. men ja gillade dock "ensam e stark" grejen med NWN, så hoppas man inte är helt beroende av följeslagare :/

Inaktiv

Vi kör Neverwinter nights2 snack i NWN tråden oxå..

Fick mitt igår och är grymt imponerad. I början kändes det bara jobbigt och lulligt, men när väl storyn började va jag fast.

Inaktiv

woots fick de precis, sitter o patchar de just nu

Fick mitt idag, fick CE versionen.

Innehöll :

En ring ( CE ) ( Står Chatoic Evil med röd text på den )
En figur ( Mountain Troll )
En bildbok
En karta
NWN 1 incl. alla expansioner på DVD
NWN2 Art, Music på DVD
D&D Online Trial Key
NWN2 DVD

...
Helt ok, även om ringen var gjord för lite.... fetare fingrar kanske,
och jag ville gärna ha den där pluntan det var snack om ; /

Ah well... installation time


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv
Skrivet av theante2edition:

Fick mitt idag, fick CE versionen.

Innehöll :

En ring ( CE ) ( Står Chatoic Evil med röd text på den )
En figur ( Mountain Troll )
En bildbok
En karta
NWN 1 incl. alla expansioner på DVD
NWN2 Art, Music på DVD
D&D Online Trial Key
NWN2 DVD

...
Helt ok, även om ringen var gjord för lite.... fetare fingrar kanske,
och jag ville gärna ha den där pluntan det var snack om ; /

Ah well... installation time

haha, japp, den ringen va lite för stor va? Fick inte den åkte av på tummen oxå...damnit!

Medlem

Ehm, ringen kanske inte ska sitta på handen! Testat andra extremiteter? Fast den kanske ramlar av där med?

För övrigt tycker jag NWN2 är ett utmärkt lir, jag njuter av varje sekund. Lite väl mycket detaljer att hålla reda på kanske men jag tänker köra igenom det en gång så man kan börja spela på allvar när man har lite hum om vilken karaktär man vill ha.

Och som Pettzon sa: NWN-forumet finns oxå, vore kul om man fick lite mer input från andra.

Ha det!

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Önskade bara att manualen hade lite mer info om 3,5 dnd reglerna.. som t ex hur ofta varje class får feats, eller prereq's för alla feats, typ sån info.. små jobbigt att behöva testa sig fram =/
finns ju dock lite info när man väljer class, men tycker inte de e tillräckligt =/

Medlem

Tydligen så tyckte ju Atari att europeerna inte behöver en större manual, medans nordamerikanarna fick en manual på 170+ sidor :/

12
Skriv svar