Medlem
Gothic 3

Jag undrar hur Gothic 3 är i interfacet, är det som Oblivion (lite fps-aktigt) eller som typ Dungeon Siege


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Oblivion är det!

Medlem

okej men jag en liten fråga till, är fysiken medelmåttlig (ex ragdoll effekter och sådant trevligt!)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Det är Havok som har hand om fysiken, så det är ragdoll - lite bättre ragdoll än i många andra spel tyckar iallafall jag - mindre flygande, mer "ihopsjunkande" eller vad man nu ska kalla det

Medlem

I oblivion så kunde man ju i princip plocka upp allt som låg och skräpade.. Vet att jag älskade att gå in i en butik, hoppa upp på borden och totalt vandalisera hela butiken för att sen höra NPCn komma med nån helt opassande kommentar.

Gothic 3 har rätt bra fysik, men många prylar sitter fast och går inte att rubba. Ragdoll effekten har dom inte riktigt lyckats med, när man dödar en NPC så studdsar liket upp i luften.

Medlem

jaha men det duger väl ...


signatur

Bengebolle

Medlem

Vad hette Sierras nya alternativ till Ragdoll nu igen?
Den som tar hänsyn till muskler, balans och reflexer? Den såg rktigt tuff ut i demonstrationen för ett halvår sen..

Medlem

euphoria kanske?


signatur

Bengebolle

Medlem

bump!

men vad är era första intryck av detta trevliga rollspel!

(fick det på den analoga mailboxen igår)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Tycker faktiskt om spelet.
Direkt när jag börja spelet det så hatade jag det. allt var bara fel, men när jag till slut smällte in i spelet så blev det helt ok. synd bara att det finns så mycket buggiga fel, men när dom väl är fixade så kommer de nog va underbart

Medlem

liten fråga bara:
hur tar man screenshots? (behöver visa en liten som kanske kan få hjälp med)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

såg dock på nåt forum om att F1 ska va screenshot knappen, har dock inte testat den än.... har sätt ett par roliga saker som jag försökt ta screenshots på innan jag kände till F1.. T ex såg 2st male guards i cap dun som stod o smekte varandra... va lite disturbing.. hehe

Medlem

hehe...


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av craamus:

Det är Havok som har hand om fysiken, så det är ragdoll - lite bättre ragdoll än i många andra spel tyckar iallafall jag - mindre flygande, mer "ihopsjunkande" eller vad man nu ska kalla det

kollade upp detta och det är ageia physx som tar hand fysiken (och enligt mig är det rätt kest:down:)

edit: ageia används även i graw


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar