Gothic 3 buggar...

Medlem
Gothic 3 buggar...

Tjena. nice spel. men det är störande med alla buggar. Nån som har varit med om att när man ska prata med Lecter vid stranden, att han inte säger nått? bara lyckats en gång med det. Dessutom när man ska hitta 5 bundles of wepons... ja, den questen har jag också lyckats med en enda gång av typ 5 försök..

Störande.

Har ni varit med om de buggarna? Ni kan ju berätta om buggar ni har varit med om och vad ni tycker om att de redan har släppt patchar här, dessutom.

Men spelet är jävligt nice då det funkar :heart:

Medlem

Buggar som jag har stött på hittills:

1. Spelet kraschade en gång.
2. Efter en reload så ändrades vädret från sol till regn på en gång (det var klar dag i spelet när jag hade sparat, men när jag laddade om började det regna ;P).
3. Vissa klippingproblem (där nåt djur sticker igenom en vägg eller sten. Inte så att dom försvinner dock).

I övrigt har fan spelet varit hyfsat buggfritt för mig (kanske har tur). Inga quest-relaterade buggar än så länge eller så.

Medlem

Har för mig att Gothic 2 va riktigt buggigt också vid releasen. Tog några veckor innan allt fixades, men i slutändan blev det ett av de bästa spelen nånsin (enligt mig iaf). Jag skulle rekommendera att du sparar ofta och gärna på fler än ett savegame. Fungerar det inte att starta om spelet när en bugg uppstår så har du då iaf ett reserv savegame som fungerar.

Tror nog allt kommer att fungera fint om nån vecka. JoWood har väl stressat releasen som vanligt.

Ska själv kuta runt imorrn och leta efter en kopia till migsjälv, om det nu finns några kvar.

Medlem

Kom igen nu! skriv! Är jag den enda med detta problem?

Inaktiv

Har inte haft samma problem som dig Jonne, däremot så har jag den oturen att jag har en AMD dual core processor...vilket (om ni inte redan visste detta) leder till att spelet hackar även på lägsta upplösningen på en (mina dator:)
AMD Athlon 64 X2 5000+
GeForece 7900GTX 512mb
2048mb ram
xFi ljudkort

Har även installerat alla program, drivrutiner etc. som
JoWood har sagt ska fixa problemen...men ingen förbättring, snarare försämring...ibland så hakar spelet upp sig efter 5minuter, när jag hade installerat en av "fixar-filerna" (som jag avinstallerade i felsäkert läge direkt...) gjode att datorn startade om sig så fort jag kom in i windows...
Frusterande någon??:down:

Medlem

Jag har också hållt på med min data en massa för att få spelet o funka.. och nu äre nå jävla buggar. Fixa det, Jowood!

Medlem

Har läst lite på JoWoods forum, dom är inte direkt trevliga där. Forum adminsen säger till alla att sluta klaga och skyller på piratkopior, så där får typ ingen hjälp med nått. Mest spelare som försöker hjälpa andra spelare.

Hade tänkt köpa spelet igår, nu är jag glad att jag inte gjorde misstaget med att slänga bort mina pengar på den där skiten.

Mitt tips till er som redan gjort det misstaget.. Lägg spelet på hyllan och chilla, om inte spelet är fixat till USA releasen så kommer dom att få nå otroligt med klagomål, då blir dom tvugna att fixa alla buggar.

Tro mig, jag är lika besviken på Pirahna och JoWood som ni är. Det här är JoWoods andra spel release på 1 månad som är näst intill ospelbart, kolla bara på The Guild 2 forumet på JoWoods sida.

Medlem

Tja!

Jag måste säga att jag förstår om det är lite annan stämning på jowoods forum. Jag kan ju lägga till lite av de _Allvarliga_ buggarna jag har fått. De mindre buggarna har förmodligen nämnts innan.

* Ett tiotal gånger blåskärm och datorn startar om. Hello windows 95.

* Grafikinställningarna ändras till 1024 igen och när man försöker ändra dem; se första punkten.

* Och nu till den senaste som fått mig att sluta förlåta dem hem hela tiden med ursäktet att spelet är skitkul (det är det ju faktiskt). Efter blåskärmsinsident igår så startar inte min dator längre. Jag får "No keyboard present" när bios postar.

Har allvarligt svårt att tro att mitt tangentbord har gått sönder utan något har hänt med drivrutinerna för usb. Får se om jag lyckas hitta ett gammalt tangentbord och kan komma in i windows för att börja göra backups. (BTW OS X FTW min mac funkar alltid )

Mitt råd är dock inte att skippa gothic 3 utan kanske vänta och se om de kommer med vidare patchar.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Jag spelade det i typ 2-3 timmar igår, och jag upptänkte bara en bugg, och de var att när jag var i en grotta så fick jag solen i ögonen. which doesn't make much sense does it?

Iaf, under dom 3 timmarna som jag testa spelet så kände jag bara ren avsky till spelet, tror inte jag hatat ett spel så mycket förut.... ska iaf ge det en extra chans när jag kommer hem, hatar ja de fortfarande ska jag försöka få pengarna tillbaka.
Av någon anledning så påminner det om Morrowind(nej inte oblivion, morrowind, 3an i serien). vilket inte är en bra sak.

Inaktiv

Hmm, jag får problem med svarta områden lite överallt på skärmen, typ där det klipps bort en del av skärmen, helt ospelbart! Tur att jag inte köpt spelet...

Medlem

Hello, fick mitt och funka. Och nu sitter jag fast på en quest, jag är rebell och ska döda varek. HUR? jag snackar med warehousekeeper och han säger att man ska döda Varek och att han ska informera resten. Jaha?, Varek är ju lätt och döda >.<

Medlem

Snälla, svara,:P annars, var kan jag få reda påt, inga guides än va?

Medlem

Du får ingen hjälp av dom andra, fick slakta hela stan ensam
med lite hjälp från slavaran men dom dör ju rätt snabbt


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Medlem

På tal om buggar alla mina rökeffekter är blinkande stora svarta kuber sönder buggat :/ Ingen som har samma prob ?

Medlem
Skrivet av Waylost:

Du får ingen hjälp av dom andra, fick slakta hela stan ensam
med lite hjälp från slavaran men dom dör ju rätt snabbt

Okej, drygt. Jo visst dör de snabbt, men vafan, jag anser iallfall att jowood har gjort en stor fet miss där då iallfall. :S

Och Blackburn: nepp, inget sånt för mig :/

Medlem

Jo sprang runt i ett jävla tag för att försöka få de andra att hjälpa mig men de fungera ej så fick dampslag å slakta alla själv


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Medlem

Har jowood inte testat spelet eller? Snälla. Det ska ju inte vara för linjärt men där går fan gränsen..

Inaktiv

tyckte de bara va bra o slippa alla andra NPCs som skulle hjälpa.. NPCs som hjälper i strider har bara en tendens till o bli uber ägda o sedan så blir de quest failed på dom. tyckte även de va roligt o ta an hela stan

btw, dom ska tydligen släppa en ny patch snart. Den ska fixa några av dom "major" problemen som folk har. Vi får bara hoppas att dom fixar alla mobs attack speed/AI så spelet blir spelbart.
Börjar ju bli lite små drygt o kite'a varenda jävla monster, från råtta till drake :/

Medlem

Buggar som jag haft, Spelet har fryst helt, Sol "strålar" dom där bollarna kommer i princip överallt även långt in i en grotta eller hus.

Fast då kör jag på en ganska dålig dator också gubben man är ser ut som en undead pirate *ser skitroligt ut när han säger "lets trade"* och helt utsmetade texturer på världen.

Grymt skoj spel annars synd man inte kan köra på en bättre dator för tillfället

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Har jowood inte testat spelet eller? Snälla. Det ska ju inte vara för linjärt men där går fan gränsen..

Varför skulle jowood testa spelet, det är ju utvecklarnas problem dvs piranha bytes.


signatur

Bengebolle

nj
Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av JOnnegrym:

Har jowood inte testat spelet eller? Snälla. Det ska ju inte vara för linjärt men där går fan gränsen..

Varför skulle jowood testa spelet, det är ju utvecklarnas problem dvs piranha bytes.

För att i många fall är det utgivaren som står för QA av spel och patchar, deras namn står ju trots allt på kartongen med och då vill de nog kunna avgöra om det är bra nog att släppas eller ej. Sedan finns det ju även raka motsvarigheter där utgivarna tvingar utvecklare att släppa allt annat än färdigutvecklade produkter... *host*Atari*host*.

Medlem

Egentligen kanske detta inte hör till, men hur snurrar man runt när man slåss? xD

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Egentligen kanske detta inte hör till, men hur snurrar man runt när man slåss? xD

Du måste ha ett tvåhands vapen, sen håller du in högermusknappen, när motståndaren kommer nära trycker du på vänsterknappen. Du måste ha ganska mycket endurance för att snurra, annars blir det bara ett vanligt slag.

Medlem

jag har stått på en liten grafikbugg, man kan se till exempel kristaller på bergsväggar rakt igenom människor

(jag har ett Ati Radeon x700 mobility 512mb med hypermemory och drivers v8.18 som jag på något underligt sätt inte kan uppdatera)


signatur

Bengebolle

nj
Medlem
Skrivet av rbnlenin:

jag har stått på en liten grafikbugg, man kan se till exempel kristaller på bergsväggar rakt igenom människor

(jag har ett Ati Radeon x700 mobility 512mb med hypermemory och drivers v8.18 som jag på något underligt sätt inte kan uppdatera)

För Mobility-grafikkort så får du antingen titta på tillverkaren av datorns hemsida, eller använda Omegas modifierade Catlyst-drivrutiner.

Medlem

jaha man tackar för hjälpen

edit: behöver jag ta bort de gamla drivrutinerna innan
edit2: wow vilka drivrutiner kör nu på medium med 40-30fps med detta usla system

[http://img120.imageshack.us/my.php?image=gothic3exe1ps2.jpg]

ati x700 mobility 512mb
amd turion 2,0ghz
1bg ram

Heja Omega!


signatur

Bengebolle

nj
Medlem
Skrivet av rbnlenin:

jaha man tackar för hjälpen

edit: behöver jag ta bort de gamla drivrutinerna innan
edit2: wow vilka drivrutiner kör nu på medium med 40-30fps med detta usla system

[http://img120.imageshack.us/my.php?image=gothic3exe1ps2.jpg]

ati x700 mobility 512mb
amd turion 2,0ghz
1bg ram

Heja Omega!

Det är alltid bra att rensa bort gamla drivrutiner, dels genom att avinstallera dem via kontrollpanelen, men gärna även med Driver Cleaner.

Omegas drivrutiner är väldigt trevliga. Att ATI Tray Tools dessutom är inkastade gör dem verkligen inte sämre. Bättre program för att hantera ATI-baserade grafikkort får man nog leta efter med tanke på vilken styggelse CCC är.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av rbnlenin:

jaha man tackar för hjälpen

edit: behöver jag ta bort de gamla drivrutinerna innan
edit2: wow vilka drivrutiner kör nu på medium med 40-30fps med detta usla system

[http://img120.imageshack.us/my.php?image=gothic3exe1ps2.jpg]

ati x700 mobility 512mb
amd turion 2,0ghz
1bg ram

Heja Omega!

Det är alltid bra att rensa bort gamla drivrutiner, dels genom att avinstallera dem via kontrollpanelen, men gärna även med Driver Cleaner.

Omegas drivrutiner är väldigt trevliga. Att ATI Tray Tools dessutom är inkastade gör dem verkligen inte sämre. Bättre program för att hantera ATI-baserade grafikkort får man nog leta efter med tanke på vilken styggelse CCC är.

funkar så bra nu att jag inte direkt bryr mig om det än så länge


signatur

Bengebolle

Medlem

Jag vet inte med er... men jag tycker att det är otroligt störande att bli piercad av nån med cudgel. Alltså stabbad..:P och dessutom att tillexempel med Gorn: man ska gå upp i gotha å rensa, så springer horungen förbi alla monster och går på demon jävlen. Klarat questen liksom, men är det inte otroligt störande att AI:n ligger på under bäbis nivå? Man får ju själv ta hand om resten.

Har ni vart med om dessa mycket störande saker?

Grr..:P

Medlem

Jag har ett Radeon X850 XT kort. Skulle min prestanda också få sig en boost om jag rensade mina nyinstallerade drivrutiner från ATI:s hemsida och istället köra med Omega?
Har för övrigt Precis genomfört en formatering, så allting är fräscht. Dock installerade jag ATI:s drivrutiner för grafikkortet direkt efter moderkortets drivisar. Alltså ingen avinstallation av grafikkorts drivisar efter formateringen

12
Skriv svar