Någon som kan rekommendera ett grymt rollspel?

Inaktiv

Testa Fallout Tactics, följer helt klart inte resten av Fallout spelen, varav namnet. Det är heller inte fritt och kan inte riktigt kallas RPG.

Fallout 3 kommer att släppas år 2008, om vi ber till gudarna så kanske det verkligen släpps också.

Knights of the old Republic 1 & 2 är två helt underbara spel, så om du inte har testat det ännu så föreslår jag att du gör det.
Jag har klarat ut båda dom spelen på PC & XBOX vilket var hemskt roligt.

Final Fantasy spelen är även de ett måste, FF7 är helt klart det bästa du kan få tag på, men även de andra är helt underbara.

Om du har en PS2 så föreslår jag FFX som är helt underbart även det. Fast nu har även FFXI kommit så du bör även testa det med, jag har för tillfället inte tillgång till en egen PS2 och har inte möjlighet att spela det så jag vet inte så mycket om det.

Icewind Dale I & II är spel som du bör testa, men det mer inriktat på strider än att springa runt och prata med människor, men det är väldigt roligt.

Det tråkiga är att jag har glömt bort namnet på och hur spelet såg ut, vad jag minns så var det mer eller mindre in i framtiden med en väldigt vackra miljöer och helt klart värt att spela, men jag hittar inte det spelet länge, det släptes runt 2000-2001 och är helt klart värt att spela. PC spel.

Chorno Trigger och Chrono Cross är också väldigt bra spel, Chrono Trigger finns till SNES och PSone, och är ser och fungerar som Final Fantasy. Chrono Cross som är uppföljaren är till PSone och har en relativt bra grafik. I framtiden så förväntas det komma även ännu en Chrono version.

Medlem

Hela Final Fantasy serien. Helt underbara spel, speciellt FF VII och FFVI.

Annars finns ju:
Boulders Gate
Diablo
NWN
Fallout
Knight of the Old Republic
Chrono Trigger

Räknar dom som spel serier här eftersom de flesta har uppföljare som alla är bra.

Medlem

Dungeon Siege serien kan du ju alltid pröva på iaf 1an, ganska roligt om man gillar den stilen spelet har.

Medlem

Vampire: The Masquerade - Bloodlines har väl inte nämnts!?
Buggit men otroligt charmigt!

Medlem

petta70 har så rätt... har spelat igenom bloodlines 4-5 ggr och det är fortfarande skitroligt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag föreslår:
1. Baldurs Gate 1 och 2 samt expansionerna. Måste spelas !!
2. Neverwinter nights 2
3. Vampire the Masquerade - bloodlines
4. Icewind dale 1 och 2 samt expansionerna.
5. knights of the old republic 2 är ett guldkorn

Medlem

Kom just att tänka på en sak, petta70, bloodlines har ju patchats upp av privatpersoner nu sedan release och de flesta buggarna har plockats bort.

Visst finns det en del kvar, men spelet ger en mycket mer komplett upplevelse.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

The Elder Scrolls IV: Oblivion är tamefan (Åtminstonde) en av de bästa rollspel jag spelat! Köp NU!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=36225


signatur

"Walk along the road..."

Inaktiv

Jag är ny här, btw! Registrerade mig nyss!


signatur

"Walk along the road..."

Medlem

signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Andreas Englund:

Det tråkiga är att jag har glömt bort namnet på och hur spelet såg ut, vad jag minns så var det mer eller mindre in i framtiden med en väldigt vackra miljöer och helt klart värt att spela, men jag hittar inte det spelet länge, det släptes runt 2000-2001 och är helt klart värt att spela. PC spel.

inte så att du, eller någon annan här vet vad det är för spel?

Inaktiv

Jag antar att han menade Deus Ex.

nj
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Andreas Englund:

Det tråkiga är att jag har glömt bort namnet på och hur spelet såg ut, vad jag minns så var det mer eller mindre in i framtiden med en väldigt vackra miljöer och helt klart värt att spela, men jag hittar inte det spelet länge, det släptes runt 2000-2001 och är helt klart värt att spela. PC spel.

inte så att du, eller någon annan här vet vad det är för spel?

Skrivet av KazikluBey:

Jag antar att han menade Deus Ex.

Hmm, skulle ju möjligen kunna vara #Anachronox eller #Septerra Core: Legacy of the Creator iom dessa utspelar sig i framtiden och kom ut ungefär inom den tidsramen (Septerra Core kom något år innan).

Medlem

Om nån fortfarande är intresserad av att inhandla Arcanum (Of steamworks and magick obscura) så finns det tillgängligt i mindre kvantitet på Amazon.com, Dock är priset ganska väl tilltaget.

Men vill man ha ett mästerverk som det snart kanske blir antikvitetsvärde på så är det bara att slå till. 40 dollar = 280 pix grovt räknat.

Varför har ingen nämnt Jagged Alliance 2? Det är inte speciellt futuristiskt, men jag tycker det var nära fallout i underhållningsvärde!

Alternativt kan ni kontakta mig via PM här så kan vi lösa det billigt ^^

Medlem

World of Warcraft


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

jo Oblivion är ju skönt.. gillar faktiskt Heroes of Might and Magic liren också, men jag vet inte om det passar här.


signatur

"Me Like"
Barxth

Medlem

Ultima Online: Mondain´s legacy...! Varför nämner ingen det? Helt klart det bästa spelsystemet och man kan customiza Hus, djur, vapen, kläder, möbler osv... Age of Shadows var en bra expansion det med, dock tidigare. Varför bygger inget ett nytt spel på samma plattform? Vet inte... men Kingdom Reborn är på väg vilken är en uppfräschning av det gamla spelet, betan finns ute nu! Och jag tankar för fullt...:)

Medlem

...och den största fördelen med UO; det är inte World of Warcraft.

Medlem

Silverfall Grymt bra spel med ragdoll Grafiken är perfect för rollspel. (lite animationskaraktärer)
Det är både single och multiplayer... fyra raser. 6raser i expansion, man väljer sin class under spelandet, det är diablolikt men kameran är helt fri, man kan se i third person som i WOW.:P
Alla rustningar och vapen man får är typ Epic;) Stora och mäktiga, inte som alla tråkiga spel där man får typ lädersaker. Man väljer mellan 2 olika stilar. Tecnology och nature. Orkar inte skriva mer kolla själva på nån sida. Grymt spel
detta är en liten bild av spelet http://www.shacknews.com/extras/inlines/david/silverfall_qa4....
PS: det är blodigt

Inaktiv

ett snabbt instick:
jag leta gärna spel liknande titan quest. Max 2-3 år gammalt.

Vad är MKA för spel?

Det ska vara som TitanQuest! Alltså sådan typ av rpg, ingen first person rpg.

Inaktiv

bg2 det bästa rollspelet äffter diablo 2!

Inaktiv

Jag rekommenderar Fable 2 sen när de släpps (24 oktober).
Verkar vara hel grymt för en äkta Rollspels fantast.


signatur

Cover for me

Inaktiv

Du kan ju vänta en stund och köpa diablo3.Tror det kommer slå sälj rekord:D

Inaktiv

För den som gillar turbaserat så måste jag rekommendera Temple of Elemental Evil. Spelet har enligt mig ett av dom absolut bästa turbaserade stridssystemen någonsin. Se bara till att patcha ordentligt (både officiella patcharna och den fan-skapade Co8-patchen/modden) eftersom den skeppade versionen innhåller väldigt många buggar.

12
Skriv svar