Gothic 3, nya Oblivion?

Medlem
Gothic 3, nya Oblivion?

Bilderna på Gothic 3 ser väääldigt fina ut

Kan de vara det nya Oblivion kanske?

Medlem

På trailern som var på fz för ett tag sen såg det väldigt trist ut


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Om det är icke linjärt och inte tvingar spelaren att göra x y och z och inte tvingar player att följa vägen ifrån A, B till C och dessutom låter spelaren gå vidare till andra mål när Main Quest är över; DÅ kan det bli en konkurrent till Oblivion.

Dungeon Siege såg snyggt ut, men det var ett linjärt skitspel(!) Linjära spel är gårdagens spel, ska jag spela sånt så ska jag ha betalt.

Medlem

Ichin har du nånsin spelat Gothic 1 eller 2? Dem är inte riktigt lika freeform som Oblivion men det är låååångt ifrån Dungeon Siege eller diablo


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det såg snyggt ut må jag säga. Men det gjorde Oblivion också, och det var jag inte så imponerad av. Jag väntar på Dark Messiah = jävlar-i-mej-drag vill jag lova!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Ja, har kört gothic 3 ett tag nu. Älskade de tidigare spelen och måste säga att detta verkar lovande än så länge.

Jäkligt snyggt, men ack så buggigt! Var tyvärr tvungen att lägga ner nu ett tag för lyckades få en bugg så att det bytte mellan dag och natt hela tiden. Mäkta störande! I vanlig manér kör man ju bara med en save så det känns härligt

Tyvärr har jag redan installerat patchen så den fixar inte allt!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Det är jävligt skumt att vissa verkar utsättas för många buggar, när man själv knappt har märkt något (mäkta tur kanske?).

Själv har jag spelat i ett par timmar nu, och inte märkt av någon större bugg, bortsett från att clippingproblem uppstår (detta led de tidigare spelen av också, så jag är van ). Dessutom fanns någon bugg att klimatet i spelet ändrades från sol till regn, men det skedde en gång och förstörde inget.

Värt att notera är att spelet inte har kraschat en enda gång för mig.

Bra spel än så länge, är inte besviken!

Inaktiv

Vad är fel? jag har amd athlon 64X2 dual, 4400+ 2.21 ghz 2 gb ram och PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4, men ändå så buggar spelet som in i helvete! spelets speed hoppar mellan vanligt och 100x snabbare, väder och tid snabbspolas, det krashar lite då och då med bluescreen osv. jag köpte spelet igår och patchade det men kan inte spela, fyfan. är det grafikkortet det är fel på eller kan det vara drivrutinen? dom rekommenderar nvidias tjoffs men så diktatoriskt kan det väl inte vara att man inte kan spela spelet med något annat märke? gif imba pk plox i ned to kil gobilns kkthxbai

Medlem
Skrivet av kekeduck:

Vad är fel? jag har amd athlon 64X2 dual, 4400+ 2.21 ghz 2 gb ram och PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4, men ändå så buggar spelet som in i helvete! spelets speed hoppar mellan vanligt och 100x snabbare, väder och tid snabbspolas, det krashar lite då och då med bluescreen osv. jag köpte spelet igår och patchade det men kan inte spela, fyfan. är det grafikkortet det är fel på eller kan det vara drivrutinen? dom rekommenderar nvidias tjoffs men så diktatoriskt kan det väl inte vara att man inte kan spela spelet med något annat märke? gif imba pk plox i ned to kil gobilns kkthxbai

Det låter som om du inte har installerat de korrekta drivrutinerna för din dual-core-processor. Installera Dual-Core Drivers och därefter Dual-Core Optimizer, båda finns att hämta på AMD:s hemsida.

Medlem
Skrivet av His Dudeness:

Det är jävligt skumt att vissa verkar utsättas för många buggar, när man själv knappt har märkt något (mäkta tur kanske?).

Själv har jag spelat i ett par timmar nu, och inte märkt av någon större bugg, bortsett från att clippingproblem uppstår (detta led de tidigare spelen av också, så jag är van ). Dessutom fanns någon bugg att klimatet i spelet ändrades från sol till regn, men det skedde en gång och förstörde inget.

Värt att notera är att spelet inte har kraschat en enda gång för mig.

Bra spel än så länge, är inte besviken!

Haha, Ja så är det väl, men jag brukar oftas klara mig ganska bra från buggar. Men har väl kört lite längre än dig så du kanske har ngt härligt att vänta

Jo, det är klimatbuggen jag snackade om, fast jag har den hela tiden. Man springer runt i en by där det är natt och alla sitter och grillar alternativt sover, Så, pang, så är det strålande solsken helt plötsligt.

Är själv utvecklare så skall väl försöka använda den vanliga bortförklaringen; "Det är ingen bugg, det är en feature"


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv
Skrivet av His Dudeness:
Skrivet av kekeduck:

Vad är fel? jag har amd athlon 64X2 dual, 4400+ 2.21 ghz 2 gb ram och PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4, men ändå så buggar spelet som in i helvete! spelets speed hoppar mellan vanligt och 100x snabbare, väder och tid snabbspolas, det krashar lite då och då med bluescreen osv. jag köpte spelet igår och patchade det men kan inte spela, fyfan. är det grafikkortet det är fel på eller kan det vara drivrutinen? dom rekommenderar nvidias tjoffs men så diktatoriskt kan det väl inte vara att man inte kan spela spelet med något annat märke? gif imba pk plox i ned to kil gobilns kkthxbai

Det låter som om du inte har installerat de korrekta drivrutinerna för din dual-core-processor. Installera Dual-Core Drivers och därefter Dual-Core Optimizer, båda finns att hämta på AMD:s hemsida.

Jag har också en AMD dual core processor (5000+)
Jag har installerat alla drivrutiner etc. men ingen förbättring, spelet funkar bara ibland...:down:

Medlem

Måste vara något med spelet, Samma sak var d emed Oblivion, vet inte om det fotfarande är så, men en del kunde inte spela för det crashade/buggade hela tiden.

Medlem

Tycker att Gothic III är mkt bättre än Oblivion. Detta är mer krävande för spelaren. Måste lyssna på alla samtal för att få fram vad som ska göras.. det kommer inte bara upp en ikon på kartan och så springer man dit


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Medlem

själv är jag väldigt imponerad av detta spel, grym grafik, superb ai, lagom svårt, många vapen, roligt fighting system, bra story och om man jämför det med oblivion känns G3 mycket mer levande


signatur

Bengebolle

Medlem

Även fast gillat de tidigare Gothic spelen mer än Elder scrolls så måste jag säga att Oblivion va mycket bättre än Gothic 3.

Gothic 3 har på tok förmånga buggar och är alldeles för ostabilt, det borde inte ha fått släppts. Det känns som att utvecklarna totalt glömt bort att testa spelet. Stunlock buggen upptäckte man ju direkt efter en timme.

Men fixas alla buggar och speler blir mer stabilt så skulle det faktiskt kunna matcha sig mot oblivion.

Inaktiv

Till att börja med kan jag väl säga att som många redan påpekat är det tokmycket buggar i spelet. Och nu har även mina saves blivit korrupta och kan ej startas. Nu får det ligga på hyllan fram tills att en bra patch finns ute.

Om man nu skulle få detta spel buggfritt så skulle det krossa det mesta utan tvekan, det som gör en så förbannat frustrerad

Medlem

nu efter att ha spelat ett tag känner jag dock att detta förbannade spel är überbuggigt och ej spelbart, det kommer ligga on the hylla väldigt länge tills det har patchats färdigt och jag slipper spela i en instabil buggfest!


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Om det är icke linjärt och inte tvingar spelaren att göra x y och z och inte tvingar player att följa vägen ifrån A, B till C och dessutom låter spelaren gå vidare till andra mål när Main Quest är över; DÅ kan det bli en konkurrent till Oblivion.

Dungeon Siege såg snyggt ut, men det var ett linjärt skitspel(!) Linjära spel är gårdagens spel, ska jag spela sånt så ska jag ha betalt.

Intressant att du ändå tycker att Oblivion är någon sorts måttstock för hur bra ett rollspel är, om linjära spel är så tråkiga - med tanke på att det är fruktansvärt linjärt utan någon som helst personlig påverkan på hur spelet utvecklar sig. Man är helt inlåst i ett par stycken linjära uppdragsserier (huvudstoryn och så de olika gillena) utan någon som helst möjlighet att tacka nej eller hitta på alternativa lösningar.

Inaktiv

Gothic 3 är i grunden ett bättre spel än Oblivion, men faller på den hejdlöst usla optimeringen.
Min dator uppfyller minimikraven med råge (om än inte de rekommenderare kraven), men spelet är ändå inte ens nära att vara spelbart.
Usch och fy, det här var ett dumt köp.

Dungeon Siege såg snyggt ut, men det var ett linjärt skitspel(!) Linjära spel är gårdagens spel, ska jag spela sånt så ska jag ha betalt.

Det där var nog bland det mest patetiska jag läst, och säger väl ungefär hur stor erfarenhet du har av rollspel, eller några spel för den delen.
Världens absolut bästa spel någonsin (Grim Fandango, Half-Life 2, Suikoden II, Final Fantasy VII, Baldur's Gate II osv.) är alla linjära, det enda ickelinjära spel som existerar, värt att nämnas, är Morrowind.

Det är helt enkelt omöjligt att skapa ett olinjärt spel med samma story och berättelsemässiga briljans som ett linjärt, och brukar bara resultera i en ofokuserad gröt av trista quest, ointressanta karaktärer och dålig story.

Inaktiv
Skrivet av Jowy of Highland:

Det där var nog bland det mest patetiska jag läst, och säger väl ungefär hur stor erfarenhet du har av rollspel, eller några spel för den delen.
Världens absolut bästa spel någonsin (Grim Fandango, Half-Life 2, Suikoden II, Final Fantasy VII, Baldur's Gate II osv.) är alla linjära,

Att blanda in gammaldags äventyrsspel, FPS och JRPG:n känns väl inte så övertygande när det gäller rollspelsgenrern. Själv ogillade jag HL2, mycket på grund av den extrema korridorkänslan spelet gav mig.

Skrivet av Jowy of Highland:

det enda ickelinjära spel som existerar, värt att nämnas, är Morrowind.

Spela Daggerfall, Darklands, Ultima VII och/eller Fallout.

Medlem

Förutom att Gothic 3 är extremt buggigt, så har de totalt förstört stridssystemet. Man vänsterklickar ihjäl allt som ska vara "svårt", t.ex. 5 orcher, medan det kan vara extremt svårt att ha ihjäl ett endaste litet djur, t.ex. en bloodfly eller ett vildsvin. Får djuren in första träffen spammar de ihjäl dig ungefär som man själv spammar ihjäl allt.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Förutom att Gothic 3 är extremt buggigt, så har de totalt förstört stridssystemet. Man vänsterklickar ihjäl allt som ska vara "svårt", t.ex. 5 orcher, medan det kan vara extremt svårt att ha ihjäl ett endaste litet djur, t.ex. en bloodfly eller ett vildsvin. Får djuren in första träffen spammar de ihjäl dig ungefär som man själv spammar ihjäl allt.

Mm håller med lite EA över hela spelet, håller själv på lira ut spelet som rebel och har nog aldrig varit så irriterad på ett spel tog typ 2dagar att hitta en jävla gubbe till en quest i nordmar.

Och stridssystem börjar man väll till hälften vänja sig vid, bara veva runt svärdet eller "våga" köra lite taktik på slagen och kanske dö bästa är nog att springa upp på närmsta högsta klippa och skjuta med pilar för annars är man rökt när det kommer för många, samt shamans tar man inte ut dom först så är det morsning goodbye.

Näe oblivion är då bättre även om det kan bli lite enformigt i vissa lägen.

Medlem

Jo, måttet var rågat då jag rensade den där gruvan i nordmar. Fan Jag "klickade" ihjäl ca 200 orcs ungefär. G I och G II är bland de bästa rpg jag spelat.

G III är nog bland de sämre och det som frustrerat mig mest. (Är lvl 55 så nog har jag gett det en ärlig chans )


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Ja spelet har ett ordentligt knepigt stridssystem, dom där schamanerna har något extremt effektiva eld/isbollar två träffar så brinner du ihäl. Taktiken för att ta ut orch-camps har varit att tjurrusa in i jättegruppen med orcher och ha ihäl schamanen/erna sedan kuta ut och hela sig :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Hoppas den nya patchen fixar en massa, hörde att den är något på 100mb.

Inaktiv

Hoppas den nya patchen fixar en massa, hörde att den är något på 100mb, Gothic 2 var jävligt bra iaf, glömmer aldrig slutet!

Inaktiv

Jag hoppas att den får min ända ur vagnen i vart fall, jag köpte Gothic 3 några veckor efter releasen, och har haft den liggandes på lut sedan dess...

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Om det är icke linjärt och inte tvingar spelaren att göra x y och z och inte tvingar player att följa vägen ifrån A, B till C och dessutom låter spelaren gå vidare till andra mål när Main Quest är över; DÅ kan det bli en konkurrent till Oblivion.

Dungeon Siege såg snyggt ut, men det var ett linjärt skitspel(!) Linjära spel är gårdagens spel, ska jag spela sånt så ska jag ha betalt.

Det lilla jag har spelat av det tycker jag visade att spelet inte alls är linjärt. Du kan välja precis hur de vil starta, följa med dina vänner, eller inte börja med nåt alls, bara gå omkring och göra vad du vill.
Jag har gjort en paus i spelandet efter en krash i nordmargruvan. Efter kraschen så började jag med andra spel och tyvärr lockar inte g3 så mycket att man vil börja igen. Det gör däremot oblivion...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Gothic 3 är ett sånt spel som man bara VILL älska. Man vill spela mer för man hoppas helt plötsligt så bara blir det underbart, och de har faktiskt sina stunder. Mycket tack till deras musik. Ibland kunde jag nästan bli som förtrollad när jag gick runt o jagade vildsvin med min pilbåge

Tyvärr så är Gothic 3 nog det mest frustrerande spel jag någonsin spelat. Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin blivit så ursinnig av ett spel.. eller hmm.. kanske blivit lite tvär i CS.. nån gång.. men inte på den skalan.
De värsta som hänt var nog när datorn hängde sig under tiden som jag lirade, så jag var tvungen att stänga av genom o hålla in Power Knapppen. Efter det så fick jag aldrig windows att boota upp igen.. blev små tvär efter 2dagars fixande. till slut fick jag ominstallera hela datorn och förlorade många års sparade grejer =/.

efter 1.12 patchen så har spelet blivit rätt så spelbart iaf, kanske t o m anningen för lätt nu. För innan patcharna så var alla arga på "stun lock" monster. som såg till att du inte kunde slå tillbaka eller rymma, och efter patcherna så är typ du det "stun lockande" monstret. Det enda hindret är ju som sagt Shamans, men det e bara att ha Xbow/Bow framme när du springa omkring, ser du en folk samling, hitta Shaman och popa honom. sedan e det bara o chopa upp dom kvar varande. Sedan om du verkligen vill ha det lätt, så kör en Mage. Börja samla på dig alla gratis Ancient Knowledge grejerna(stenar och bookstands). Du kan få runt +100 eller +150, nåt sånt. efter det så behövs bara 10-15 lvl och sedan kan du typ döda allt med en fireball.

Jag hoppas verkligen att det kommer en Ny patch som tweakar och förbättrar. För jag har bara lirat igenom första området och rensat ut hela Nordmar. tappade smått lusten efter det.. lite ironiskt dock, för att den södra delen var den jag helst ville till.. hehe, jag typ "sparade" den till sist hela tiden.

Oh, en sak till. Om du faktiskt ska sätta dig ner och lira Gothic 3 nu. Så tycker jag du ska gå in och kolla officiella forumet och kolla Tweaking ini files trådar. För bara små ändringar i ini filerna kan göra UNDER för din FPS och grafik i spelet. jag hade typ 15-20fps med allt nerdraget utan tweaks, och med tweaks har jag typ 40+ med medel i det mesta och High på grafik. ser mycket najs ut nu hehe

Inaktiv

Efter mycket frustration och flera krasher hade jag igår för första gången en längre spelsession utan problem. Spelet börjar bli roligt nu. Fick inte kläm på fäktningen förren runt lvl 11-12 och kunde äntligen rensa bort Orkerna vid Vengard, vem får man den questen av förresten?

12
Skriv svar