Titan Quest - Hjälp

Medlem
Titan Quest - Hjälp

Hej.
Har precis införskaffat Titan Quest.
Jag liksom många andar har problem med att ens att starta upp spelet utan "Fatal Error - Couldn't intialize graphic engine"
Jag har läst mig till att man ska pula med Direct X osv. vilket jag gjort utan resultat.
Risken finns att ajg gjort allt bakvänt eller helt fel.
Har provat utan och med senaste patch.
Sitter på en ny laptop med intel gfx, kan detta vara problemet? Även provat med en äldre stationär med GF4.
Vore tacksam för all form av hjälp med detta.
Jävligt frustrerande att inte ens få igång spelet man slängt ut pengar på. :\

nj
Medlem
Skrivet av bapelsin:

Hej.
Har precis införskaffat Titan Quest.
Jag liksom många andar har problem med att ens att starta upp spelet utan "Fatal Error - Couldn't intialize graphic engine"
Jag har läst mig till att man ska pula med Direct X osv. vilket jag gjort utan resultat.
Risken finns att ajg gjort allt bakvänt eller helt fel.
Har provat utan och med senaste patch.
Sitter på en ny laptop med intel gfx, kan detta vara problemet? Även provat med en äldre stationär med GF4.
Vore tacksam för all form av hjälp med detta.
Jävligt frustrerande att inte ens få igång spelet man slängt ut pengar på. :\

Risken finns att det är grafikkortet i laptopen som inte stöds.
Det du dock kan göra är att kontrollera om det finns nyare drivrutiner till det grafikkortschipset.

Du kan även ta en titt i det här forumet: [http://www.titanquest.pro/forums] (tidigare TitanQuest.net som det länkats till här i andra trådar) och se om det finns någon hjälp på ditt problem.

Kan nog inte erbjuda så mycket mer hjälp själv än det där då jag inte ens äger TQ

1
Skriv svar