Star Wars - Kotor

Medlem
Star Wars - Kotor

köpte kotor förra veckan (pc) och har kommit en bit nu och nu kommer då min fråga

ska man vara ond/god ? ..just nu är jag god och gör alltid bra gärningar och sådär

men sen tänte jag vad är fördelarna och nackdelarna engtligen under spelet beroende på vad man är ?

sen enannan fråga ..skuttar runt på öken planeten nu men spelar det nån roll vilken ordning man tar planeterna i ? ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Nu var det visserligen jävligt länge sen jag spelade, men så vitt jag vet finns det inga stora skillnader mellan att vara god eller ond.. Skillnaderna ligger i hur saker blir gjorda, men slutresultatet är det samma.
Planeternas ordning har ingen betydelse, tror jag


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Force powers kostar olika beroende på om du är god eller ond.
som force lightning(ganska mörk kraft) kostar mer om du är god än om du är ond och liknande med heal och sånt

Samt ditt face blir förvrängt (som the emperor ungefär) om du är ärke ond.

Medlem

Jag har för mig att jag läst någonstans att i 'KoTOR 2' ska variera mer mellan ond och god. Bara så att du vet då

Medlem

Jag klarade faktiskt 2:an bara för någon dag sen, fick lillebrorsan att köpa båda så jag håller på med 1:an nu.. jag var god i 2:an och jag tycker inte att man fick så mycket fördelar, det var nog mest att man förlorade pengar när man var generös och gav bort till dom fattiga.


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem

Det är väl olika slut beroende på var man ligger på alignmentskalan har jag för mig.. fast det var så länge sedan att jag inte ens minns.

Den största skillnaden som alignment ger för själva gameplayet (förutom dialog & story till viss del) är väl snarare hur mycket force points vissa moves kostar (eftersom Light powers kostar mindre med gott alignment osv)

Medlem

Jao, som ovanstående med kostnad på force powers, universal force powers kostar alltid lika mycket dock. Det som ändras mest beroende på ond/god är juh iof slutet och storyn, olika slut beroende på om du är en elaking eller inte, kört igenom 1an som både god och ond och 2an som ond.
I 1an är det bara du som blir ond, och dina goda polare blir lite putt på dig när du gör taskiga grejer, medans dina onda polare tycker att det är bra. Medans i 2an om du är en ond ledare så blir majoriteten av hela din grupp onda och influeras av dig.

Typ.. \o/.

1
Skriv svar