[Titan Quest] Typhon

Inaktiv
[Titan Quest] Typhon

Lite för lätt kanske? Nu vet jag förvisso inte hur svår han är på legendary svårighetsgraden, men jag har farmat skiten ur honom på epic nu. Bara att rusa in och ta Battle Marker och sen hacka ihjäl. Möjligtvis förstöra Hades statyn först.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv

ja har bara spelat ut normal än, men tyckte han var för lätt då oxå.. men borde ju bli svårare


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Klarade honom häromdan fast också på normal.. Jag dog visserligen en gång pga hades statyn men helt klart tyckte jag att Telkine bossen innan var svårare... Svåraste bossen tyckte jag nog var första Telkine bossen och Tjuren man mötte i slutet av Orient

Medlem

Tyckte alla bossar i hela spelet var på tok för lätta, bara att stå och mangla och dricka ett par healing potions så är dom döda. :/.

Medlem

ska man ta statyerna vid typhoon?
Själv hade jag "turen" att hjälpa en twink under ett av mina första games.. När han då vid lvl 17 equipade nåt jävla chaos blade, kommer inte ihåg vilket och orkar inte kolla upp det, börjar han skryta litegrann och så kommer det fram att jag inte har några ubarvapen för jag är noob. Då kastar han bara ut thunderbolt och säger, nu har du det.
Så hela normal var easy as pie efter jag fixade 300str och 250 dex. lite tråkigt att man inte slapp undan det

ontopic: Jag tycker att bossproblemet skulle avhjälpas till stor del ifall de gjorde dem riktigt jävla långa. Typ att fighterna varar en halvtimme eller så.. genom att lägga in att bossen flyr nån annan stans efter ett litet tag eller att bossen har nån ultramove som är på 10 mins cooldown som man MÅSTE undvika annars är det nästan kört osv. Just nu så känns bossarna bara som vanliga mobs med in i helvete mycket HP.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Man behöver inte ta statyerna... Eller kanske en... Den där röda som gör att bossen får fullliv hela tiden... Men det verkar som att han inte använder nån av statyerna om man inte står nära dom....

Ny patch uppe nu till version: 1.15 ..har hört att telkine är svår som f-n nu ..men inte testat ännu..

Notes:
GENERAL:

- Fixed crash issues involving teleporting

- Fixed pathing crashes involved with entering and leaving underground areas

- Fixed crashes involving the Alt-Tab function

- Fixed crash issue which could occur when standing at the same coordinates as an item and attempting to pick it up

- Fixed a bug where items would occasionally fall through the world when they are dropped or unsuccessfully picked up

- Fixed a bug where storing manual character back-ups in the SaveData folder would cause those characters to not be visible on the character select screen

- Improved character auto back-up system

- Implemented texture reduction matrix which allows the low graphics settings to use more compressed textures and improves performance on low end systems

- Implemented the ability to turn shadows on and off. Shadows are currently on by default.

To turn shadows off, go to the My GamesTitan QuestSettings directory and open the options.txt file after changing any option in game. Find the setting called "Shadows" and change its value to false. If the setting does not exist, add the line “shadows=false” to the end of the options.txt file.

- Fixed the 'Fatal Error' message appearing when trying to boot up Titan Quest™ with Virtual Memory turned off

- Implemented a minidump file into the crash logging system

QUESTS:

- Fixed bug in quest system where quests updating on certain conditions could cause the game to crash and corrupt quest data

- Fixed situation where players were not given credit for quest completion while leaving the game upon completing a quest

- Fixed Quest NPC issue where NPC’s were not completing their animation cycles and awarding proper quest tokens to advance the quest. This is in reference to issues some players were having with some of the ship captains updating as well as Phaedrus in the Catacombs.

- Fixed host quest log from being updated when an ungrouped client enters Titan Quest™ with certain quest items in their inventory

- Fixed host quest log from being updated when an ungrouped client enters Titan Quest™ and proceeds with critical path quests

- Improved the thread safety of the quest state saving system

EDITOR:

- Fixed array values not working properly where importing a record in the Art Manager

- Fixed issue where impassible terrain was not viewable on ATI cards

MULTIPLAYER:

- Fixed disconnects and the inability to host a game for certain network devices which were unable to process network packets over 1400 bytes.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Dum fråga kanske men hur sabbar man statyerna? Jag står där o viftar febrilt men det är precis som att vifta i tomma luften? .. Får ingen damage indikator på statyn hur jag än gör vilket gör mig en aning fundersam måste jag medge
Alla tips om vad jag gör fel tas tacksamt emot!

Medlem

Skumt, det har alltid funkat att bara slå på skiten, du är väl kanske lite sämst?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Utan tvekan så är jag en dunder-noob när det kommer till TQ men enligt vad alla säger så ska det vara att bara gå fram och slå på dom men spelet tillåter mig inte att träffa! jag har pratat med andra som har samma bekymmer och dom har fått som svar att det är en bugg som ibland inträffar och gör att statyerna blir "static items" som inte kan göras något med. Men tack för att du svarar i alla fall!

Medlem

Jovars, buggar finns det gott om, händer det varje gång? Själv har jag aldrig stött på en så buggad boss, för mig så slår han bara ungefär 1/4 av gångerna jag möter honom.. Han bara går runt flummigt som fan och drar sin fire sprutnings-grej då och då. kul, inte. tar fan längre tid


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

hej hej
skulla vara glad om ja fick lite hjälp e ganska ny med hela rpg grejen så ja har total fastnat på undead bossen i catacombs,aten så lite hjälp med det skulle vara uppskattat min xfire e dinmamaforevah och för msn pm:a mig

tack på för hand

Inaktiv

hur gör man en titan quest film ( VÄNLIGT TACKSAM FÖR SVAR )

Medlem
Skrivet av lyxit92:

hur gör man en titan quest film ( VÄNLIGT TACKSAM FÖR SVAR )

Nödvändigt att rota upp en 10 månader gammal tråd.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Nödvändigt att rota upp en tråd som inte haft ett inlägg på nästan en månad?

Medlem

Nödvändigt att kritisera hans onödvändiga kritik?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

en liten off-topic fråga... När öppnas svårighetsgraderna?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ptja, när du har klarat en nivå av svårighet så kommer du till nästa osv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag är level... eller jag var innan mina saves försvann...
Lvl19, när är det man börjar få epics och sånt?
Jag är/var Pyromancer!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

dom bättre itemsen handlar mer om var du är än vilken lvl. Klara först hela spelet på normal och sedan på nästa svårighetsgrad. När du gjort det så mosar du sista bossen miljoner gånger och får hur mycke bra grejor som helst.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

aha, man tackar då


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar