Medlem
TQ - Builds

Hey alla ni därute som sitter och nötar detta roliga spel trots krasher mm!:)

Vore kul om folk kunde dela med sig lite av sina erfarenheter av olika builds osv...

Själv kör jag endast earth nu och skulle behöva lite tips på vad man mer ska välja

Sen har jag hört att man kan "respecca" på olika ställen i spelet, och det låter ju bra...

Men, statsen då?

Kan man resetta dem eller?

För det vore ju drygt att respecca till tex. någon Melee build när man har Mage stats och kanske bara har en massa intelligence?:P


signatur

gör något vettigt med ditt liv, spela dataspel hela dagarna.

Medlem

det är sant att du kan respecca vad du valt, dock inte mastersarna... men när du kommer till vissa städer finns det så kallade respecc-gubbar kostar dock, men det är små kosing, blir dyrare juh fler du väljer att respecca! Men man lär sig rätt snabbt vilka som e bra och vilka man inte utnyttjar speciellt mycket!

Statsen däremot är permanenta, så där lär du nog i förväg ungefär välja vad du vill köra på! Det vore juh dumt att välja en caster gubbe och sätta allt på styrka? eller tvärt om! Vill man köra någon form av hybrid så lär man juh sätta lite på varje!

Jag har lite olika gubbar, en lvl 48 Nature/Hunter, just nu håller jag på att starta upp en Warfare kille (bara lvl 9 än) och spenderar alla poäng på styrka nästan! Iaf till en början, har inte bestämt riktigt vad han ska bli mera... någon form av necro/krigare Så warfare/spirit kanske?

Har även en Nature/Cold kille som jag enbart kör över internet med en polare med som e lvl 29!

Och vad gällande krasherna så är jag en av få som lyckats att slippa dom med orginal versionen! Hade dock satans problem med den olagliga innan jag köpte det! Enda jag egentligen saknar är closed servers, hatar alla som fuskar och kör med getitall bla bla bla

Medlem

Ahaa såft, kul med någon som lirat lite mer än en själv :)...

Anyways, innan jag gimpar min kära karaktär alltför mycket...

Behöver en pure caster (tex. Earth & Cold) Någon Strength eller Dexterity överhuvudtaget?

Det kommer säkert komma tusentals guider till spelet snart juh, finns ju 1000 sätt att specca och bygga upp sin karaktär på

Ska köpa originalet själv så snart det ges tillfälle, det här spelet kan nog komma och bli nåt efter lite patchande. 8)


signatur

gör något vettigt med ditt liv, spela dataspel hela dagarna.

Medlem

haha jo jag har bara haft orginalet sedan förr-förra fredagen och spelat uppåt 150 timmar Rikt liv va? tycker det är fruktansvärt skoj! Gillar att grinda efter epics o legendary har man nåt att göra... man vill juh inte direkt gå ut i solen och dö hehe

Inaktiv

Spirit funkar bra som fan till Earth, synergin till bägges masteries funkar bra och får bra DPS med rätt gear samt att du har coredweller som tank/lockbete och sen kör du med liche kingen som fet DPS-pet.

Medlem

hehe den andra summon killen e överfet (summon outsider), han springer runt o leker helt imba, perfekt i stora camps med mycket snubbar! Hinner inte ens sikta in sig på dem innan han dödat dem hehe

Medlem

började spela på en rogue gubbe igår och blev sjukt överraskad, riktigt kul att spela med! Snabb och gör ganska fet dmg! Valde Defense som andra för skoj skull också

Inaktiv

Själv kör jag Ranger.. Hunting/Nature... Hade tänkt att skippa Marksmanship i Hunting trädet även om alla säger att den är så bra.. Den skillen är inte särskilt mana snål och jag har typ inte satsat nånting på mana. Jag hade tänkt att satsa på att maxa vargarna och dess skills i nature och sen även heart of the oak, sen i hunting trädet hade jag tänkt att maxa ensnare, barbed netting, call of the hunt, exploit weakness, wood lore och sen kanske art of the hunt, volley och gouge om jag får några skills över.. Sen går jag nästan bara på Dexterity när det gäller attributesen, Sätter lite i Strength så jag kan använda vissa typer av armor.. Har inte kommit till Legendary mode än så jag undrar hur mycket Strength jag behöver.. Vet iaf att jag behöver runt 300 Dexterity för dom där legendary bågarna

Edit: Min uppdaterade build. Jag kör nog Marksmanship men på ett sent stadie i spelet:

Nature
Call of the Wild: (Rank: 15 of 15)
Heart of Oak: (Rank: 8 of 12)
Maul: (Rank: 10 of 10)
Survival Instinct: (Rank: 15 of 15)
Strength of the Pack: (Rank: 12 of 12)
Refresh: (Rank: 3 of 6)

Hunting
Ensnare: (Rank: 3 of 6)
Wood Lore: (Rank: 6 of 6)
Marksmanship: (Rank: 12 of 12)
Art of the Hunt: (Rank: 10 of 10)
Barbed Netting: (Rank: 4 of 8 )
Call of the Hunt: (Rank: 8 of 8 )
Puncture Shot Arrows: (Rank: 12 of 12)
Exploit Weakness: (Rank: 10 of 10)
Scatter Shot Arrows: (Rank: 12 of 12)
Volley: (Rank: 6 of 6)

http://www.titancalc.com/

Medlem

min fetaste gubbe är nature/hunter, dock mest nature skills utsatta! vargarna och den lilly nyfomaniska kvinnan ur blomman... har inte hittat någon tillräckligt bra båge än att köra med så jag kör med stav än så länge! Kör på epic med henne nu och sätter allt på dex nu för att kunna använda någon bra båge! Då blir det en verklig hunter brutta... jag har dock skillat lite marksmanship! Senare i spelet så får du juh rätt bra med man och man kan juh dessutom ha vanlig attack på vänster och marksmanship på höger musknapp

Inaktiv

Okej... Jag skulle skita i blomkvinnan Visst är hon säkert bra men jag föredrar båge själv och det blir tråkigt med två bågskyttar

Inaktiv

Vad ska man välja till för mastery om man redan har Hunting? Nature, spirit eller annat?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

det är nog helt upp till dig själv... jag kör en nature/hunter själv på en av karaktärerna!

Inaktiv
Skrivet av robbis:

det är nog helt upp till dig själv... jag kör en nature/hunter själv på en av karaktärerna!

Jo, det är klart, men jag undrar vad man kan välja som är mest imba


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Till hunter så tycker jag att du ska köra hunter/warfare (slayer) eller hunter/rogue (brigand)

mkt pottande blir det men oj vilken fet dps med rätt gear

Medlem

min rogue har gjort 2840dmg som mest har iofs legendary kniv på den och lite leathal strike och en lycko träff så gör den enorm skada! annars så ligger jag runt 400dps vid lvl 31

Inaktiv

400 dps vid lvl 31 som rogue, fan nu blev jag lite besviken, hade tänkt köra upp pure rogue till 40 o sen köra nåt annat...
min brigand hade över 1k dps vid lvl 30 men har lagt fel stats på han *morr* har för lite hp för att klara legendaryquestandet bra =(

Inaktiv

jag skulle kunna tänka mig att bygga en gubbe bara efter dom här två:
http://www.gamebanshee.com/titanquest/setitems/baneofmessia.p...

Inaktiv

Har en level 42 warfare/spirit gubbe. Använder hittills bara spirit trädet till auran som saktar ner fiender samt till liche-pet-gubben-vaddennuheter. Fungerar hyfsat bra.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Jag kör defense/warfare. Funkar verkligen bra tillsammans, kan göra sjukt mycket skada och tål en del också.

Medlem

Själv sitter jag mest och velar hela tiden, tycker att earth trädet skulle kunna kombineras med nån melee klass så jävla bra, just nu hoppar jag mest runt som liten noob och kör på ring of fire och vapen enchantment på hela tiden + coredweller som får ta lite av hettan.. Nackdelen är väl att jag i min velighet har satsat helt knepigt på mina stats.. jag misstänker att det vore bäst om jag konverterade till warefare eller defence på en gång och men fortsätter och satsar en del på fire.
Isf tror jag att jag skulle fokusera på just lite ring of fire + coredweller samt stoneform eller vad det heter. Låter det som en bra idé? Är som sagt stor noob.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag har tröttnat på min Hunting/Nature gubbe efter jag klarade normal.. Sitter och funderar på ändra Assassin (Warfare/Rogue) eller Thane (Warfare/Storm). Har hört att Warfare/Rogues gör rätt mycket skada Men jag har lite svårt att välja.

Inaktiv

Nån som har en trailer?


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem
Skrivet av [*HoLkeN*:

"]Nån som har en trailer?

finns tom en demo. Ska väl finnas på filarkivet.


signatur

Videomupp

Medlem

Kör rogue/warfare (assassin) massor med dps, kul som fan, lvl 34, kört inte längre iof, men kul när jag väl körde. :).

Har en Slayer & en Illusionist, kul som f-n med båda..

Skall sätta ihop en "Elementalist" som tredje..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

min battlemage build har funkat riktigt bra.. har det relativt enkelt på legendary.. använder min CD som tank, skickar in honom innan en fight och sen hoppar jag in och mosar allt me min DW kung. Och han har inte ens särskilt bra gear och blotta 1.2kdps. sanslöst lite.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar